Jump to content

MIRACLE EPP + OS MAX 15LA


tomcat144

Recommended Posts

Witam !

 

Właśnie kończę montować silnik spalinowy w modelu EPP Miracle czeskiej firmy Boruvka. Oczywiście model uległ ( i jeszcze ulegnie wzmocnieniom) z racji montażu takiego własnie silnika. Kadłub wzmocniony został po bokach sklejką balsowa i odpowiednio został skrócony z przodu oraz wklejona wręga pod łoże silnika. Skrzydła wklejone już mają pręty węglowe co wyraźnie poprawiło ich wytrzymałość na zginanie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie kąty mocowania silnika powinienem zastosować czy może silniczek zamontować na prosto i dopiero podczas oblotu próbować go trymować ??

 

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 41
  • Created
  • Last Reply

OK w jaki sposób się to wyznacza ?? Czy znasz może jakąś literaturę najlepiej online ? Czy to może ogólne zasady dotyczące akrobatów (średniopłatów ?). Są jakieś metody specjalne pomiaru takiego kąta ? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Oto kilka zdjęć niedokończonego jeszcze omawianego modelu :

 

dsc00351di6.th.jpg

 

dsc00352pv6.th.jpg

 

dsc00353gm6.th.jpg

 

dsc00354rg9.th.jpg

 

dsc00355qs2.th.jpg

 

Jak widać niektóre elementy są zamocowane taśmą klejącą. Pozostały jeszcze do zamocowania 2 serwa - ster wysokości i kierunku. Dlatego też ostateczny montaż po wyważeniu modelu. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Na jakiego diabla w dół to akrobat !!!
Z łaski swojej rozwiń myśl, bo teraz to jest tylko własne widzimisie, które nic nie znaczy. A sam jestem ciekaw jak to jest z ustawianiem tych kątów i chętnie posłucham czegoś ciekawego w tej dziedzinie.
Link to comment
Share on other sites

bo wiem ze zwykły styro poprostu rozpuszcza sie

rozpuszcza się tylko jeżeli w paliwie znajduje się nitro :) przy paliwie 80/20 z rycyną nie zauważyłem czegoś takiego, a EPP jest odporne na nitro i inne tego typu detergenty :)

Link to comment
Share on other sites

Model ukończony dzięki dzisiejszej porannej kawie :)

Pozostało ustawienie aparatury. Szczególnie trybu DUAL RATE. Myślę że najlepszym ustawieniem tych wielkości będzie 50% dla lotek i 50% wysokości.

 

Jest jeszcze problem nieliniowego ustawienia lotek i steru wysokości. To dopiero rozważę.

 

Oto zdjęcia :

 

Zamontowany już tłumik:

 

dsc00356js4.th.jpg

 

 

Widoczne przewody paliwowe oraz popychacz do otwierania przepustnicy, łoże silnika i on sam :)

 

dsc00357wl6.th.jpg

 

Rozwiązanie w kokpicie. Bateria do aparatury umieszczona pod nadajnikiem a wszystko w tylnej ścianie kabiny. Rozwiązanie wymuszone wyważeniem modelu. Co prawda mógłbym serwa sterów ogonowych zamocować z boku kadłuba jednak koniecznie chciałem schować popychacze w kadłubie. :twisted: Część kabli zostały ukryte w rurce aby przypadkiem nie zahaczyły o orczyki.

 

 

dsc00358yd6.th.jpg

 

Mocowanie osłony kabiny na rzepach (może to i bardzo praktyczne) jednak nie wygląda to zbyt estetycznie, następny model będzie w pewnością miał to mocowanie na śrubkach. :?

 

dsc00360li5.th.jpg

 

 

I rzut oka na brzuszek Miracle'a. Serwa lotek (klapolotek) oraz mocowanie podwozia.

 

dsc00362mu3.th.jpg

 

Oczywiście wszelkie uwagi i sugestie chętnie mile widziane :))

Link to comment
Share on other sites

Na jakiego diabla w dół to akrobat !!!
Z łaski swojej rozwiń myśl, bo teraz to jest tylko własne widzimisie, które nic nie znaczy. A sam jestem ciekaw jak to jest z ustawianiem tych kątów i chętnie posłucham czegoś ciekawego w tej dziedzinie.

 

48f08d04db5a2837m.jpg

 

Zobacz teraz Miracle os silnika idealnie ze skrzydłami więc powietrze będzie opływac jednakowo z kazdej strony gdyby to był górnopłat gdzie silnik miałbys poniżej dodatkowo w modelu byłby nosny profil wtedy odchylenie silnika w dół jest potrzebne..Jesli teraz odchylisz silnik w dół w akrobacie oczywiscie robiąc zawis czy pionowe wznoszenie model bedzie Ci uciekac w kierunku podwozia dlatego, że nie ma co kompensowac profil w Miracle nie wytwarza Ci siły nosnej i odchylenie doprowadzi do tego że dostaniesz strumien pod statecznik :P najlepiej to miec wytwornice dymu i wtedy mozna to praktykowac bo dyskutowac na ten temat idzie godzinami i każdy po czesci bedzie mieć racje jednak w praktyce często jest inaczej i czasem akrobaty faktycznie maja po 3 stopnie w dół i lataja normalnie.Każdy model jest inny i wymaga innych ustawien tu chyba sie każdy zgodzi. Sorry, że w taki sposób to wyjasniam, ale nie jest to latwe na pewno teraz wiesz cos wiecej niz wczesniej. :wink: Jesli cos waznego nie napisałem co może sie przydac prosze mnie poprawić.

Link to comment
Share on other sites

Model poleciał !

 

Wczoraj wieczorem na Czyżynach odbył się pierwszy lot. Pogoda bezwietrzna idealne warunki. Niestety nie było kamerzysty :( . Pierwszy start z płyty lotniska troszkę kręci modelem podczas rozbiegu... podwozie jest za miękkie. Oswajam się z modelem ale niestety z nieznanych przyczyn kret. Odbiornik wraz baterią wyrwany z kadłuba. Kilka kropel CA + aktywator i naprawione. Kolejny start z ziemi i problemy... model bardo ostro zakręca. Zmiana taktyki i strat z ręki ! Sukces :) model super lata mimo wcześniejszych obaw nie mam większego problemu z jego pilotażem. ( Trening na FMS nie poszedł w las :) ) Lądowanie przebiega już bez większych problemów, choć dzięki miękkiemu podwoziu się przepięknie odbija kagurkami co w sumie nie jest takie złe. Przerobić muszę także tylnią płozę ponieważ przy pierwszym lądowaniu uległą wyłamaniu.

 

Proszę o rady:

 

1: Czy zmieniać podwozie na laminatowe lub karbonowe ? Myśle że sztywniejsze podwozie pozwoli na lepszy start na popękanym pasie.

 

2. Silnik traci obroty w locie odwróconym, jak tylko się to dzieje po 2-4 sekundach wracam do normalnej pozycji i wszystko wraca do normy. Co to może być ? Zalewa go paliwem czy co ?

Link to comment
Share on other sites

Ustaw model w pozycji pionowej popuszczaj paliwa az lekko spadnie z obrotów nastepnie delikatnie dokrecaj do uzyskania maxa i silnik musi chodzic idealnie w zasadzie nie ma tam zadnych dodatkowych regulacji bo to LA no i paliwo z nitro 5% powinno wystarczyc. Na jakiej wysokosci masz zbiornik? Os maxy sa dosyc wrażliwe najlepiej jesli poziom paliwa bedzie na wysokosci gaznika.Jesli pytasz o podwozie to na poczatek bym zostawił druty. Weglowe podwozie możesz zostawic po pierwszym twardszym lądowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem w 46AX tak jak kolega pokazał i silnik chodził 2 sezony bez problemów i chodzi do dzis tylko zmienił własciciela.Jezeli masz swiece os8 bo chyba fabrycznie taką dają wymień na A3 i sprawdz chociaz powinien i na 8 chodzi dobrze wkoncu to os.

 

PS i własnie mi sie przyponiało bo miałem podobny problem z 46LA popuscił sie plastikowy dekiel z korbowodu i silnik mi gasł po starcie.

Link to comment
Share on other sites

Janek masz rację, zresztą spróbować nie zawadzi. Zbiornik będzie przerobiony.

 

 

Kolejna kwestia regulacji samego silnika, Czy możliwe jest takie zubożenie mieszanki że silnik będzie się przegrzewał. Wczoraj probowałem wyeliminować spadek obrotów w locie odwróconym. Częściowo się to udało. Na pewno silnik nie gaśnie, ale traci na obrotach co doskonale można stwierdzić "na słuch". P 4-5 minutach lotu silnik jakby zaczął mieć objawy coraz słabszej reakcji na drążek gazu... oczywiście najszybciej jak to możliwe wylądowałem..

 

Ciężka sprawa...

 

Co do samej wydajności silnika jestem średnio zadowolony, na pełnym gazie wykazuje dopiero tendencję do zwisu. Używam śmigła 9*4 może jakieś sugestie co do jego zmiany ? (większy skok ?)

:)

 

Jeszcze jedno pytanie:

 

Czy założenie rurki odprowadzającej spaliny pod kadłub może dusić silnik ? (mam problem z chlapaniem olejem :)/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.