dimmus Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Leży mi w garażu silnik z podkaszarki, dość duży, bo 50ccm. Mocy niby 4,5KM, ale w to nie do końca wierzę, liczę na jakieś 3KM. Ostatnio go odpalałem i prawdę mówiąc, całkiem dobrze pracuje. Odpalił bardzo szybko i bez problemów, pracuje równo, ładnie wkręca się na obroty. Zrodziło się pytanie w mojej głowie, czy dałby radę pociągnąć model, zapewne TAK, ale czy nie będzie to karykatura samolotu, tzn wielki silnik i mały modelik. Jaki mniej-więcej ciąg można uzyskać z silnika 3KM przy obrotach max 9000 obr/min. Wiem, że zależy od śmigła, ale chciałbym wiedzieć, czy jest w ogóle sens podejmować temat, bo silnik trochę waży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 3 KM to w przybliżeniu 2206 W. Przy takiej mocy i stosownym do niej śmigle można szacować jego efektywność na od 4,5 grama ciągu z jednego wata mocy (przeciętne śmigło, raczej z tych tańszych) do 6,5 G/W (bardzo dobre śmigło, trójłopatowe). Daje to odpowiednio od ok.9,93 kG do 14,4 kG, ciągu. Zgrubne choćby omówienie najistotniejszych okoliczności uzyskania tego drugiego wyniku zajęłoby dużo stron i czasu. Niedługo będą wyniki pomiarów różnych śmigieł (dział "Aerodynamika"), zerkaj tam, analizuj, czytaj. Ogólne pojęcie można uzyskać dość szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 https://www.toni-clark.com/index_en.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi