Skocz do zawartości

Laminowanie skrzydla szybowca 1.9 m


domal198333

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem nie dawno moto szybowiec 1.9 m kadlub laminat, skrzydło konstrukcyjne balsa pokryte folią. Skrzydło jest uszkodzone w dwuch miejscach i będę je naprawiał. Ściągnę folie wytne ubytki i wstawię nowe kawałki balsy po czym chciałbym pokryć skrzydło laminatem. I teraz pytanie jak się zabrać do laminowania jakiego płutna użyć, jakiej żywicy, jak przygotować skrzydlo przed pokryciem. Model aktualne do lotu waży około 1kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tkanina dobra, ale powierzchnia po laminowaniu taka sobie. zamiast żywicy możesz wykorzystać tzw. topkot poliestrowy, do kupienia na allegro, za względnie nieduże pieniądze (sporo  taniej, niż żywica), kładziesz dwie warstwy i szlifujesz, po każdej. Do tego duży wybór kolorów. Proces jest dobrze opisany na stronie Piotra Piechowskiego 

 

www.piotrp.de

 

w zakładce artykuły - laminowanie powierzchni żelkotem.

 

Przy żelkocie poliestrowym można stosować wałki z gąbki, ale należy to robić dość szybko, gdyż gąbka zaczyna się rozpuszczać.

 

Powodzenia

Darek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie folia zamiast tkaniny. Po co chcesz wzmacniać skrzydło. Ono podejrzewam że jest wystarczająco sztywne. Jak chcesz się zabezpieczyć przez kontuzjami skrzydła to raczej nie tędy droga. Szkoda dodawać masy modelowi. A robota z laminowaniem i upierdliwa i trzeba jednak mieć pojęcie - czyli potrenować na mniejszych elementach. Jak nigdy tego - laminowania - jeszcze nie robiłeś to odpuść całkowicie. Chyba że to model treningowy i jak nie wyjdzie to nie będzie szkoda wywalić.

 

Jeśli już bardzo chcesz laminować - ręce cię swędzą do tego - to zalaminuj jedynie natarcie. Około 3 u góry płata i z 5 cm pod spodem. Nic więcej bym nie robił. pamiętaj że po laminowaniu trzeba szlifować i ewentualne problemy szpachlować no i po tym wszystkim trzeba pomalować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wykonam kilka testów przed laminowaniem jak będzie w miarę to pomyślę i pokryje skrzydło. Mam jeszce pytanie w skrzydle są po trzy otwory kwadratowe 6x6cm po obu stronach skrzydła czy uzupełnić je balsą? 


A i w kadlubie laminat jest kilka niewielkich ubytków czym je wypełnić? Czy nada się ten topkot poliestrowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć skrzydła brak, nie wiemy co chciałbyś zrobić z pęknięciami i nijak nikt nie oceni tych pęknięć przy tej jakości. Opisz czy pękła farba, belka wgniata się na tych załamaniach, jak powstały? Wypełnienie może być kosmetyczną naprawą przy uszkodzeniu struktury (wróżę z braku informacji) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć skrzydła brak, nie wiemy co chciałbyś zrobić z pęknięciami i nijak nikt nie oceni tych pęknięć przy tej jakości. Opisz czy pękła farba, belka wgniata się na tych załamaniach, jak powstały? Wypełnienie może być kosmetyczną naprawą przy uszkodzeniu struktury (wróżę z braku informacji) ;)

Nic dodać nic ująć. 

Jakość zdjęć beznadziejna, brak zdjęć z dalszej perspektywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale muszę Ci zwrócić uwagę. Już nie jesteś dzieciakiem ale piszesz dokładnie jak mój znajomy nastolatek (15 lat).

Chłopie weź się ogarnij i pisz pełnymi zdaniami wysławiając się w miarę zrozumiale.

Piszesz "na przelot" - kurde jaki to przelot, który to przelot, wzdłuż w poprzek. Sorry ale muszę się trochę poznęcać.

 

Kadłub na ogonie pękł - rozwarstwił się na łączeniu po środku czy pękł gdzieś obok. Czy to pęknięcie jest tylko na "brzuch" czy też na górze kadłuba, czy w to pęknięcie idzie coś włożyć, nóż lub coś w tym stylu, czy to tylko twoje wrażenie. Jeśli idzie włożyć, to na ile możesz rozchylić to pęknięcie np. 0,5 mm czy na 10 mm. Czy to tylko samo pęknięcie czy jest tam też coś wyrwane jest ubytek. Takie awarie od samego lądowanie się raczej nie robią. To musiało być albo mocne uderzenie albo wada konstrukcyjna. Odpowiedź da nam możliwość wybrania rodzaju i sposobu naprawy. Albo po prostu CA i po sprawie albo trzeba laminować a tu albo od środka, albo wystarczy z zewnątrz. 

 

Oczekujesz a wręcz domagasz się pomocy, ale sam nie pomagasz nam w dojściu do tego co tak na prawdę dolega Twojemu modelowi. Jak przekazujesz mało informacji, to albo nikt Ci nic nie powie bo nie będzie w stanie, albo dostaniesz zdawkową odpowiedź adekwatną do przekazanych informacji. Sam się nie wysilasz - choćby jakość fotek a od nas oczekujesz cudów.

Z okazji dnia kobiet jestem dziś zły.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.