PioDabro Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Opublikowano 21 Marca 2016 Ja dałem pastę Rvoltec Diamond, więc raczej porządna. Ale jak każda pasta wysycha, a w dużych temperaturach szybciej. Z tym że ja tylko lekko termistorek pomazałem i włożyłem w dziurkę w głowicy. Prawdopodobnie pasta po prostu zaschła i odizolowała termistor od głowicy. Wyczyściłem acetonem i działa teraz dalej poprawnie. W razie czego mam jeszcze 4 termistory w zapasie
PioDabro Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Poczyniłem drobne modyfikacje stołu drukarki, głównie na potrzeby druku z ABS. Pierwszą rzeczą było dodanie złączek do grzałki oraz termistora. Kable do grzałki są łączone ze stołem za pomocą znanych z multikopterów złączek bananowych 3.5mm. Wygląda to tak: Termistor za pomocą zwykłych golpinów: Dzięki temu mogę w łatwy sposób zdemontować grzałkę Druga modyfikacja to izolacja spodu grzałki. Po robieniu paneli podłogowych zostało mi trochę korka, który idealnie nadaje się na "izolator". Do wyciętego arkusza korka przykleiłem silikonem (tym czarnym do silników samochodowych) folię aluminiową (ważne: błyszczącą stroną na zewnątrz - do grzałki). Następnie przykleiłem(także tym samym silikonem) to do grzałki (MK2B). Przed przyklejeniem oczywiście wyciąłem dziurę na termistor w środku oraz na złącza prądowe na brzegu. Cała kanapka wygląda tak: Dzięki takiemu zabiegowi mogę nagrzać stół do 110 stopni (więcej nie próbowałem). Trochę to jednak trwa, ale działa i po rozgrzaniu trzyma temperaturę. Przykrycie na czas grzania stołu szmatką zdecydowanie przyspiesza czas rozgrzewania. Druga sprawa że mam dość grube szkło na stole (4mm). No i wydrukowałem sobie uchwyty do szpulki (ale tu jeszcze z PLA) ABSowe przymiarki: Kołek w STL miał taki wystający pierścień który nie wyszedł zbyt dobrze. Prawdopodobnie nie da się go wydrukować w takiej formie Kołek do samochodu jako jeden z kołków półki w bagażniku. Działa
PioDabro Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Zrobiłem troszkę kolejnych modyfikacji/dodatków w drukarce 1. Do wieszaka na szpule dorobiłem łożyskowane stożki centrujące. 2. Nowy tunel chłodzący. Wydrukowany z czarnego ABS. 3. Zmieniłem otuliny na przewodach na taką naciętą spiralną rurkę oraz okleiłem brzegi wiórówki.
Mitar Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Musze sobie też takie stożki do szpuli dorobić, sam je robiłeś czy z neta? jakie do tego łożyska brałeś?
PioDabro Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Łożyska zwykłe chińskie 608 (w sklepie z łożyskami 1,5zł sztuka). Projekt z tąd: http://www.thingiverse.com/thing:767317 Minimalna średnica stożka 25mm, maksymalna 70mm. Moje szpulki mają około 65mm więc stożki pasują, jak większe masz dziury w rolkach to tam jest pliczek scad'a, można se przerobić łatwo na większą Ja drukowałem STL'a bez przeróbek Łożyska wchodzą na wcisk ładnie, dziurę na pręt bym powiększył, bo musiałem lekko rozwiercić żeby weszło luźno na pręt. Można śmiało dać nawet 8.5mm. Oryginalnie jest 8.1mm. Dodatkowo autor tego remix'a dorzucił od siebie klips na śrubę zamiast nakrętki. Moim zdaniem dobry pomysł bo żeby zdjąć stożek nie trzeba odkręcać nakrętki z pręta tylko zdejmujemy klips i jazda
Mitar Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 No klipsy dobry pomysł, ja teraz muszę odkręcać śrubkę aby całość zdjąć. W sumie wszystko ok działa ale takie mocowanie dodaje estetyki Dzięki za informację.
PioDabro Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Jeszcze jedna uwaga. STL'ka jest przygotowana pod druk z warstwą 0.2mm Przy 0.3mm źle drukuje się dno koszyczka na łożysko (jak drukujesz na większej podstawie). STL ma tam 1 warstwową przegrodę, żeby dukarka zrobiła most na całej powierzchni, a dopiero potem rysowała dziurę na śrubkę. W przypadku gdy mamy 0.3mm slic3r pomija tą warstwę i drukuje początek dziury na śrubę w powietrzu. Najlepiej wygenerować sobie to z OpenSCAD'a z własnymi parametrami. Tam można zwiększyć troszkę grubość tej warstwy, żeby się ładnie zadrukowało. Albo drukować do góry nogami, ale wtedy mogą nam nie wyjść tak ładnie zewnętrzne ścianki
PioDabro Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Opublikowano 3 Maja 2016 Dorobiłem sterowanie wentylatorami. Jeden do chłodzenia druku, a drugi (będzie dopiero) do chłodzenia stołu po zakończeniu wydruku. Piny do sterowania użyłem te od serwomechanizmów bo i tak ich nie użyję a są w miarę na wierzchu, ewentualnie zawsze mogę przesiąść się na inne piny np. z AUX1. Tutaj schemat Ja użyłem rezystorów SMD więc na zdjęciu ich nie widać bo są pod spodem. Łatwe do wykonania na uniwersalnej płytce. Można tym wysterować znacznie mocniejsze urządzenia niż wentylator. ( Np. kolejny ekstruder ) Ja użyłem tranzystora IRFZ44N bo mam ich pełną szufladę, są tanie i dość mocne.
japim Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Po zakończeniu wydruku. Pewnie aby wydruk szybciej odskoczyl. Przy ciepłym stole ciężko oderwać wydruk.
PioDabro Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Opublikowano 11 Maja 2016 Dokładnie. Ogólnie chłodzenie stołu jest w projekcie Mendla 90 oryginalnie. Nie jest to moja fanaberia. Przy PLA nie przydatne zbytnio, ale przy ABS jak najbardziej. A że we wzorach z których wycinalem ramę byl otwór na wentylator to go zrobiłem. To teraz trzeba to jakoś wykorzystać Wytaptapane
Mitar Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Pytam bo ja mam odwrotnie, odrywam póki ciepłe bo potem jest problem jak ostygnie
PioDabro Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 Jak dużą powierzchnię PLA na kleju do papieru druknę to nie idzie tego oderwać ani na ciepło ani na zimno Jedyną metodą jest wymoczenie druku z całą szybą w wodzie. Wtedy szybsze schłodzenie się przydaje. ABS na lakierze do włosów po schłodzeniu łatwiej oderwać, na ciepło ciężko
Rekomendowane odpowiedzi