radek_lodz Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Witam, posiadam silnik RAY C2826/18 - po małej kraksie silnik przestał prawidłowo pracować. To znaczy niby kręci sie, ale czasmi gubi synchronizację. Telepie sie w jedną stronę i w druga. Innym razem wystartuje normalnie. Ale najdziwniejsze jest ze wszystkie dzwieki (piknięcia przy programowaniu czy stan gotowości) które wydawał teraz są bardzo ciche, ledwo słyszalne.... Czy miał ktoś podobny problem. Czy silnik jest zepsuty na amen czy może to wina regulatora w co wątpie, bo podłączyłem dwa i efekt jest taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Urwał Ci się jeden z przewodów, lub "brudno" został wlutowany do konektora (wtyku). Łatwo sprawdzić omomierzem. Jeśli się urwał, to czeka Cię przewijanie, jeśli złe lutowanie, to należy je poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_lodz Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Urwały się dosłownie dwie nitki z jednej fazy i to wystarczyło żeby silnik nie pracował prawidłowo....Dzieki za odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Urwały się dosłownie dwie nitki z jednej fazy i to wystarczyło żeby silnik nie pracował prawidłowo....Dzieki za odpowiedź. Pozdrawiam Po kreciku warto też sprawdzić, nawet przy braku niepokojących objawów, czy wszystkie magnesy dobrze się trzymają na swoich miejscach. Dotyczy to przypadków, gdy mocno nagrzany silnik został gwałtownie zatrzymany spotkaniem z czymś twardym. Wtedy osłabione temperaturą klejenia bywa, że puszczają, ale w niepracującym silniku można tego nie zauważyć, jeśli nie spróbować np. twardym patyczkiem (gastronomia), czy klej wszystkie dobrze trzyma. Prawdopodobnie użyłeś do sprawdzenia też dobrego regulatora, który przed rozruchem "widzi" rezystancję faz. Dawniejsze, niewyszukane ESC przyzwalały na pracę silnika z 1-nym czynnym z 7-miu drutów przewodu fazy, ale już nawet niewielkie obciążenie silnika ujawniało feler nierówną pracą bądż wręcz zatrzymaniem. Czy 2826 to wymiary rdzenia stojana Twojego RAY-a, czy zewnętrzne ? Szukam jak najdłuższego (moc) silnika o średnicy zewn. 28+1 mm do Twin Stara II. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi