weronika Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Mam pytanie . Znam środek ciężkości nie wiem tylko czy model wyważa się zatankowany, czy bez paliwa, Model który mam wyważyć to trainer 60. Jacej dzięki za odpowieź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 nalej paliwa do połowy zbiornika i dopiero wyważaj wędzie to wyważenie względne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Model wyważa się bez paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Bez paliwa to oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 mi mowiono że ze zbiornikiem napełnionym do połowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 To coś źle ci mówiono bo u mnie od samego początku mówiono ze bez paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaper Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Bez paliwa w standardowym/typowym modelu. Dlaczego: Zbiornik paliwa jest zwykle umieszczony przed środkiem ciężkości pustego modelu. Dlatego po zatankowaniu środek ciężkości przesunie nam się w bezpieczną stronę - do przodu. Model będzie "przesadnie stateczny podłużnie". Potem w trakcie lotu środek ciężkości będzie się przemieszczał do tyłu i model dalej będzie stateczny. Gdybyśmy wyważyli model z zatankowanym silnikiem, wówczas w czasie lotu środek ciężkości również przesuwałby się w tył, być może dochodząc do punku zerowego zapasu stateczności, a nawet go przekraczając. czyli każde celowe czy przypadkowe odchylenie od toru lotu będzie miało tendencję do samoczynnego powiększania się. Jak szybko model trenerka wyważony za bardzo do tyłu przekształca się w stertę balsowych drzazg i porwanej foliii pewnie nie muszę mówić. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.