Dawid Leśniewski Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Witam - w moje lepkie ręce niedługo z okazji nadchodzących urodzin, dostanie się w.w. model. Mam pytanie do bardziej doświadczonych (odemnie) kolegów o osprzęt do tego malucha . Chciałbym aby był szybki i zwrotny, ale nie chcę też przegiąć z kasą, mam nim ochotę poszaleć na niebie. Polskich relacji z budowy mało, a koledzy z zagranicy wkładają do tego silnik od helikopterów chyba 3400 kv. Co myślicie ? Na forum jest relacja (z zakupu/budowy ale niedokończona i nie wiem jakie były losy modelu, i jak latał na tym silniku... Redoks 900/900...) Do tego silnika Redox bardzo podobny jest ten : http://abc-rc.pl/silnik-Emax-GT221510 Ale nie wiem jaką średnicę będzie miał otwór w tym składanym śmigle z zestawu... i chyba wstrzymam się z zakupami, aż mi to faktycznie dojdzie i to pomierzę. Serwa - chyba wybiorę opcję - jedno serwo na lotki i dwa na ogon. Czy na v-tail starczą dwa serwa micro do 0,8 kg czy dać normalnej wielkości... np. Redox S90 Mikro Serwo 2,55kg/4,8V Lotki gdybym chciał zrobić jedno serwo to te 2,5 kg wystarczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Witam Dawid, tu masz ładnie ilustrowaną relację z budowy KLIK . Zanim zdecydujesz się na silnik najpierw zastanów się nad zasilaniem. Moim zdaniem pakiet 1200mAh 3s i silnik +/- 220W 1200kV będą dla tego modelu wystarczające. Zawyżanie tych wartości raczej nie ma sensu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Witam - przeglądając sklepy internetowe natknąłem się na niedrogi model EHAWK 1500 zakupiłem go w sklepie modelarski .com od Pana Radka Oleksego bo widziałem, że towar jest na półce i paczka dojdzie szybko, tak też się stało. http://www.modelarski.com/produkt-Samolot_EHAWK_1500_BALSA_KIT_-_Thunder_Tiger,13237.html Dane techniczne : Długość: 925 mm Rozpiętość skrzydeł: 1520 mm Waga: 600 g Powierzchnia skrzydeł 22 dm2 Wybrałem ten model ponieważ ulotniłem już kilka deproniaków oraz Wicherka 15 w wersji elektrycznej, a Ehawk ma być następnym etapem w moim modelarstwie RC. Co do silnika to Redox 900/900 byłby rzeczywiście najlepszym dla mnie rozwiązaniem. Poczekam tylko aż pojawi się w sklepach ( jeśli się pojawi...) Model po sklejeniu ma wyglądać tak : Paczka dotarła - wszystko zapakowane w twardy karton, w środku nic się nie przesuwa i nie lata - podoba mi się. Wszystkie balsowe elementy ładnie i ciasno zapakowane w folię termokurczliwą. Po rozłożeniu okazuje się, że "wycinanek" jest sporo - jestem pozytywnie zaskoczony jakością i sztywnością kadłuba oraz belki ogonowej. Zaczynam już troszkę sklejać... CDN Moderatora prosił bym o dopisanie w nazwie posta - budowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Super miałem ten model lata bardzo fajnie. Ale uważaj z ostra akrobacją, miałem tez silnik redox 900/900 spisuje się idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Dawid, żebyś nie wpadł na pomysł zasilać ten silnik z 2s. Tak ku przestrodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Nie chciałem mieć coś szybkiego i na pewno będzie to 3 s. - poczekam z tym silnikiem aż coś się pokaże, ponieważ w tej chwili mało jest dostępnych silników o ciągu 900g z ośką 3,17mm - są Emaxy GT ale one mają ośkę chyba 4mm. Kleję dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rometowiec007 Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Z doświadczenia, śmigło od razu wyrzuć do śmietnika, bez obrazy. Mam identyczny model i przez to śmigło straciłem łoże silnika. Średnica to 3mm. Jak było nowe było ok ale w czasie trzeciego lotu coś zaczęło brzęczęć i po chwili całe łoże wyleciało wraz z silnikiem. Dobrze że się nie odczepił z kabli bo modelu bym jiz nie miał. Mocniej odkręcić się nie dało ponieważ zniszczyłbym gwint. W ogóle piasta jakoś niedorobiona, mocowanie do wału na dwa małe imbusy M3. Bez obrazy ale jak nie chcesz niczego zgubić to radze ci kupić aluminiowy kołpak a jak cie stać to i łopatki węglowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Nie obrażam się - każda wskazówka bardzo mile widziana. Ale odleciała piasta śmigła z kołpakiem, czy wyrwało się z kadłuba mocowanie silnika i wyleciał cały? P.s. Stosowałeś teflon w płynie do śrub ? Przypuszczam, że silnik dostał jakiś drgań i pewnie dlatego tak się skończyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kossimon Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Mam ten samolocik, ładnie wygląda, przez doważenie wyszło mi 670g (ale zrobiłem to pakietem 1800/11,1). Wczoraj zaliczył kreta i urwałem wał - miałem silnik redox 650/1350, śmigło też już sponiewierane tak że też będę coś nowego kompletował. Miał już kilka kretów wcześniej (tak, nie jestem za dobrym pilotem jeszcze ) - najczęstsze urazy to wyłamanie skrzydeł i rozłączenie się v'tail'a na dwie części ale to łatwo naprawialne rzeczy. Z optymalizacji względem instrukcji proponuję w rurki węglowe łączące skrzydło w środek wstawić pręt stalowy i wyciąć większe otwory na ruch orczyków serw (chociaż to zależy od orczyków). W którymś miejscu instrukcji przy wklejaniu wzmocnień centropłata też miałem błąd w kolejności wklejania (najpierw pokrycie a później wzmocnienie pod pokryciem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Skrzydełka w końcu zamknięte, gdzie się dało kleiłem na patex, i trochę na ca. Zeszło mi trochę bo mało mam czasu ostatnio ... Przyjemnie pracuje się z kitem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Mam pytanko - czy macie sposób na plamy z CA na balsie ( już szlifowałem papierem , oraz wywabiłem trochę plamy zmywaczem do paznokci akrylowych z dwoma rodzajami alkoholu w składzie.) Mimo tego jeszcze trochę widać. Tak to jest jak się człowiek pierwszy raz dorwie do rzadkiego CA A przed tymi zabiegami wyglądało tak : Silnik planuję dać : Turnigy SK - 2826, i mam pytanie - z czego zrobić zawiasy na V-tailu, żeby podczas prasowania foli nic nie skurczyło. skrzydełko obecnie wygląda tak : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Udało się troszkę podłubać - lotki jeszcze nie wklejone. Silnik na miejscu - kręci się swobodnie, muszę jeszcze zamocować kable do kadłuba.Śruby przykręcone na teflon w płynie oraz dorobione chłodzenie - mam nadzieję, że wystarczy.Półeczka gotowa , ale dwa serwa ogonowe zostały odwrócone o 180 st.(odwrotnie niż na zdjęciu) bo skrócone orczyki nie miały możliwości obrotu w kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 4 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 No i dziś rano moje maleństwo poleciało oj pomimo, że mam już wylatane kilka ładnych godzinek to samolocik jest bardzo smukły (jak na motoszybowiec przystało) i szybko można się pogubić. Jest to dobry wstęp do zabawy tym typem samolotów. Motoszybowiec przetrwał, do lotu z pakietem 1300 waży 569 gr. pakiet 1600, 1800 też wchodzi ale zachodzi za odbiornik i bałem się zakłóceń. Pierwsze wrażenia pozytywne i z niecierpliwością czekam na następne lotne dni oraz mam nadzieję, że wzrok mi się na starość wyostrzy. Posłuchałem kolegi i w pręt węglowy wkleiłem drut, ponieważ skrzydło do kadłuba zamocowane jest metalowymi śrubami. Śmigło na razie zostawiam org. no i filmik https://youtu.be/sBNCa1oLp9I Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 No i rzeczywiście kolega Rometowiec miał rację - trzeba będzie zamówić nowe składane śmigło wraz z piastą - na razie wszystko jest ok ale ta piasta nie budzi mojego zaufania. Problem w tym, że my robimy gwint w piaście wkręcając małe imbusowe śrubki, chcąc mocno dokręcić te śrubki możemy łatwo go zerwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 17 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Filmik z eHawka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi