grzesl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Witam Mam zamiar kupić mój drugi model i mam dylemat (czy EasyGlider Elek. czy Mini Mag). Tam gdzie latam są dość silne wiatry i zastanawiam się który z tych modeli będzie mniej podatny na wiatr. Pierwszy model to mały elektro-szybowczyk, rozp. 1,2m i tak naprawę to wiatr mu najbardziej przeszkadza. Wiem, że pytanie brzmi jak: "czy lepsza blondynka, czy brunetka?", ale nie dokońca wiem w którym kierunku iść. Nie mam czasu na budowanie, chce kupić coś gotowego. Obecnie wiatr to mój największy wróg. To sa różne model, różne rozpiętości i różne wagi, obciążenie pow. skrzydeł jest podobne więc może nie ma różnicy? proszę o opinie
Marcin Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Dociążony EG sprawdzi się na wietrze znakomicie
Kaper Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Skoro drugi, to już pewnie wiesz, czy szybowanie to frajda, czy raczej cruising :wink: na silniku i ew po trochu jakieś wywijasy sprawiają większą przyjemność. EG (chyba warto wersję pro - cenowo niewielka różnica) będzie OK, a do bardziej silnikowego latania z uwzględnieniem wiatru wybierałbym jednak trochę większy model niż minimag. Może jego starszy brat - Magister - skoro już trzymamy się produktów Multiplexa. Pozdrawiam,
Filonxxxl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Może jego starszy brat - Magister - skoro już trzymamy się produktów Multiplexa. Magistra już nie robią i jest niedostępny, teraz jest to MENTOR (minimalne zmiany, inne podwozie), którego posiadam ale niestety jeszcze nie został ulotniony... Co do Minimaga to także go mam (hmmm, patrzę że chyba robię za jakiś fanklub Multiplexa :wink: ), możesz POCZYTAĆ na jego temat "małe conieco" :wink: Ogólnie bardzo przyjemny modelik no i przyjazny cenowo. POLECAM !
TomekW Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Filonxxxl, skoro go masz to odpowiedz mi proszę na takie pytanie, które mnie nurtuje od dość dawna. Magister miał możliwość napędzania silnikiem spalinowym (około .32), czy Mentor też ma taką możliwość (przewidzianą przez producenta oczywiście)??
Filonxxxl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Magister miał możliwość napędzania silnikiem spalinowym (około .32), czy Mentor też ma taką możliwość (przewidzianą przez producenta oczywiście)?? Hmmm, ja co prawda dałem mu elektryka TURNIGY C3548-800 no ale... co kto lubi... Co do spaliniaka to coś się boję, że nie sądzę. Bez cięcia i przeróbek się nie obejdzie gdyż nawet nie ma śladu takiej opcji. Ale szczerze mówiąc to MENTOR ma już naprawdę spory kadłub i nie widzę problemu, no ale to już w ramach inwencji własnej, co w sumie nie wiadomo czy jest wadą czy zaletą :wink: Ja tam np. zmieniłem zupełnie mocowanie serwa wyczepu holu (producent przewidział je w takim miejscu, że po sklejeniu kadłuba... zapomnij, zero dostępu). Ja wolałem inaczej i teraz mam dostęp a serwa praktycznie nie widać :roll: Dorobiłem mu też klapy bo uznałem, że przy tej wielkości płatów to byłby grzech nie wykorzystać wolnego miejsca między lotkami a kadłubem... Co jeszcze... aha, odbiornik umieściłem max. z tyłu, za całym "elektrycznym smrodem" (fabrycznie w samym środku - porażka...), a antenka wychodzi od razu na zewnątrz kadłuba (dokładnie to jest prawie w miejscu gdzie miało być serwo wyczepu holu, pod tylną "szybą" (no oczywiście przerobionym na otwieraną klapkę...). Więcej grzechów nie pamiętam... :devil:
Filonxxxl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 fotki, fotki ja kce fotki Ale czego chcesz fotki? Bo model jak na razie to jeszcze w proszku, tylko kadłub sklejony, wklejone stateczniki, zrobione klapy i wszystko z góry pomalowane na srebrno
Raffik Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Mentora fotki zmian, modyfikacji, mocowania silnika... itd. idp.
Filonxxxl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Mentora fotki zmian, modyfikacji, mocowania silnika... itd. idp. No to wytrzymaj do jutra, założę jakiś wątek na ten temat, bo przeca tutaj nie będę śmiecił i coś wrzucę, spoko...
TomekW Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Filonxxxl, dziękuje za odpowiedź. Przyznaje że pytałem z ciekawości, chciałem kiedyś kupić Magistra pod spalinkę, ale na chceniu się skończyło, ostatnio szukałem go znowu i okazało się że dostępny jest już tylko Mentor co do którego brakowało mi informacji
Filonxxxl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Filonxxxl, dziękuje za odpowiedź. A nie za ma co :wink:
grzesl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2008 Może jego starszy brat - Magister - skoro już trzymamy się produktów Multiplexa Hmm... To w tym przypadku nie polecacie Mini maga. Naprawdę nie wiem w którą stronę iść (szybowieć czy trener). Przyjemność sprawia mi samo latanie, a nie konkretny model. ew proszę o jakieś propozycje modeli - nie koniecznie z multiplexu - podobnież to są kreto odporne modele.
Marcin Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 EG poleciłem z dwóch powodów - jeden z nich to zdecydowanie dłuższe latanie termiczne, w końcu to szybowiec. Drugi powód to Twoja lokalizacja - nad morzem, jak opanujesz model, możesz spróbować polatać na klifach na ''żaglu''
grzesl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2008 No to postanowione EG Tylko pytanie jaka wersja? Stary elektro czy PRO? Po PRO to już idę jutro do sklepu, straszy to zamawiam przez neta - w sklepie jest znaczenie droższy. Niby do bezszczotkowców mam wszystko, ale nie dokońca to udane zakupy. Posiadam regulator 18A i silnik T-zone wg opisu na obudowie to BM2410-12. Czy on posiągnie EG? Jakie śmigło? Szczotki są mniej prądożerne i dłuższe latanie, mniejszy pakiet, jakoś z typowym speed400 nigdy nie miałem problemu, a z tym 3f to ciągle nie mogę dojść do ładu (może to dla tego, że to nie jst markowy produkt)
Filonxxxl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 To w tym przypadku nie polecacie Mini maga. A przeczytałeś - ja osobiście bardzo polecam, aczkolwiek EG to też ciekawy temat... Szczotki są mniej prądożerne i dłuższe latanie, mniejszy pakiet... A jakżeś Ty na to wpadł i skąd takie info :shock: :?: Bo jest dokładnie odwrotnie...
Leda_g Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Tylko pytanie jaka wersja? Stary elektro czy PRO? Jeżeli masz latać na silnym wietrze to tylko PRO, ja swojego z oryginalnym silnikiem rozwaliłem właśnie przez wiatr (dał znać o sobie brak mocy) Ten regulator i silnik to będzie mało na EG, a w szczególności jeżeli ma to latać z zastrzeżeniem jak wyżej
grzesl Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2008 A przeczytałeś - He nie, od kilku dni przeszukuje fora, analizuje i pominąłem. To forum z nieznanych mi przyczyn jest dla mnie niedostepne -nie moge dodawać postów. Świetna relacja. A jakżeś Ty na to wpadł i skąd takie info Bo jest dokładnie odwrotnie... Tak z moich obserwacji, cieszę się że jestem w błędzie. ----------- To mam tez pakiet do wymiany bo obecny więcej nie wyda. Kasy na wymianę kompletu napędu to nie znajdę i dylemat powrócił - nie chcę brać modelu do złożenia bo znów rok (brak czasu) będę składać model (Onyx -u mnie nielot)
Filonxxxl Opublikowano 25 Czerwca 2008 Opublikowano 25 Czerwca 2008 No to wytrzymaj do jutra, założę jakiś wątek na ten temat, bo przeca tutaj nie będę śmiecił i coś wrzucę, spoko... Jak powiedziałem tak zrobłiem: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8444
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.