Jump to content

EasyGlider Elek. czy Mini Mag


grzesl

Recommended Posts

Witam

Mam zamiar kupić mój drugi model i mam dylemat (czy EasyGlider Elek. czy Mini Mag).

Tam gdzie latam są dość silne wiatry i zastanawiam się który z tych modeli będzie mniej podatny na wiatr.

Pierwszy model to mały elektro-szybowczyk, rozp. 1,2m i tak naprawę to wiatr mu najbardziej przeszkadza.

 

Wiem, że pytanie brzmi jak: "czy lepsza blondynka, czy brunetka?", ale nie dokońca wiem w którym kierunku iść.

Nie mam czasu na budowanie, chce kupić coś gotowego. Obecnie wiatr to mój największy wróg.

To sa różne model, różne rozpiętości i różne wagi, obciążenie pow. skrzydeł jest podobne więc może nie ma różnicy?

proszę o opinie

Link to comment
Share on other sites

Skoro drugi, to już pewnie wiesz, czy szybowanie to frajda, czy raczej cruising :wink: na silniku i ew po trochu jakieś wywijasy sprawiają większą przyjemność.

 

EG (chyba warto wersję pro - cenowo niewielka różnica) będzie OK, a do bardziej silnikowego latania z uwzględnieniem wiatru wybierałbym jednak trochę większy model niż minimag. Może jego starszy brat - Magister - skoro już trzymamy się produktów Multiplexa.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Może jego starszy brat - Magister - skoro już trzymamy się produktów Multiplexa.

Magistra już nie robią i jest niedostępny, teraz jest to MENTOR (minimalne zmiany, inne podwozie), którego posiadam ale niestety jeszcze nie został ulotniony...

 

Co do Minimaga to także go mam (hmmm, patrzę że chyba robię za jakiś fanklub Multiplexa :wink: ), możesz POCZYTAĆ na jego temat "małe conieco" :wink:

Ogólnie bardzo przyjemny modelik no i przyjazny cenowo. POLECAM !

Link to comment
Share on other sites

Filonxxxl, skoro go masz to odpowiedz mi proszę na takie pytanie, które mnie nurtuje od dość dawna. Magister miał możliwość napędzania silnikiem spalinowym (około .32), czy Mentor też ma taką możliwość (przewidzianą przez producenta oczywiście)??

Link to comment
Share on other sites

Magister miał możliwość napędzania silnikiem spalinowym (około .32), czy Mentor też ma taką możliwość (przewidzianą przez producenta oczywiście)??

Hmmm, ja co prawda dałem mu elektryka TURNIGY C3548-800 no ale... co kto lubi...

 

Co do spaliniaka to coś się boję, że nie sądzę. Bez cięcia i przeróbek się nie obejdzie gdyż nawet nie ma śladu takiej opcji. Ale szczerze mówiąc to MENTOR ma już naprawdę spory kadłub i nie widzę problemu, no ale to już w ramach inwencji własnej, co w sumie nie wiadomo czy jest wadą czy zaletą :wink:

 

Ja tam np. zmieniłem zupełnie mocowanie serwa wyczepu holu (producent przewidział je w takim miejscu, że po sklejeniu kadłuba... zapomnij, zero dostępu). Ja wolałem inaczej i teraz mam dostęp a serwa praktycznie nie widać :roll:

Dorobiłem mu też klapy bo uznałem, że przy tej wielkości płatów to byłby grzech nie wykorzystać wolnego miejsca między lotkami a kadłubem...

Co jeszcze... aha, odbiornik umieściłem max. z tyłu, za całym "elektrycznym smrodem" (fabrycznie w samym środku - porażka...), a antenka wychodzi od razu na zewnątrz kadłuba (dokładnie to jest prawie w miejscu gdzie miało być serwo wyczepu holu, pod tylną "szybą" (no oczywiście przerobionym na otwieraną klapkę...).

Więcej grzechów nie pamiętam... :devil:

Link to comment
Share on other sites

fotki, fotki :) ja kce fotki :D

Ale czego chcesz fotki?

Bo model jak na razie to jeszcze w proszku, tylko kadłub sklejony, wklejone stateczniki, zrobione klapy i wszystko z góry pomalowane na srebrno

Link to comment
Share on other sites

Filonxxxl, dziękuje za odpowiedź. Przyznaje że pytałem z ciekawości, chciałem kiedyś kupić Magistra pod spalinkę, ale na chceniu się skończyło, ostatnio szukałem go znowu i okazało się że dostępny jest już tylko Mentor co do którego brakowało mi informacji

Link to comment
Share on other sites

Może jego starszy brat - Magister - skoro już trzymamy się produktów Multiplexa

 

Hmm...

To w tym przypadku nie polecacie Mini maga.

Naprawdę nie wiem w którą stronę iść (szybowieć czy trener). Przyjemność sprawia mi samo latanie, a nie konkretny model.

ew proszę o jakieś propozycje modeli - nie koniecznie z multiplexu - podobnież to są kreto odporne modele.

Link to comment
Share on other sites

EG poleciłem z dwóch powodów - jeden z nich to zdecydowanie dłuższe latanie termiczne, w końcu to szybowiec. Drugi powód to Twoja lokalizacja - nad morzem, jak opanujesz model, możesz spróbować polatać na klifach na ''żaglu'' :)

Link to comment
Share on other sites

No to postanowione :D EG

Tylko pytanie jaka wersja? Stary elektro czy PRO? Po PRO to już idę jutro do sklepu, straszy to zamawiam przez neta - w sklepie jest znaczenie droższy.

Niby do bezszczotkowców mam wszystko, ale nie dokońca to udane zakupy. Posiadam regulator 18A i silnik T-zone wg opisu na obudowie to BM2410-12.

Czy on posiągnie EG? Jakie śmigło?

 

Szczotki są mniej prądożerne i dłuższe latanie, mniejszy pakiet, jakoś z typowym speed400 nigdy nie miałem problemu, a z tym 3f to ciągle nie mogę dojść do ładu (może to dla tego, że to nie jst markowy produkt)

Link to comment
Share on other sites

To w tym przypadku nie polecacie Mini maga.

A przeczytałeś - ja osobiście bardzo polecam, aczkolwiek EG to też ciekawy temat...

Szczotki są mniej prądożerne i dłuższe latanie, mniejszy pakiet...

A jakżeś Ty na to wpadł i skąd takie info :shock: :?: Bo jest dokładnie odwrotnie...

Link to comment
Share on other sites

Tylko pytanie jaka wersja? Stary elektro czy PRO?

 

Jeżeli masz latać na silnym wietrze to tylko PRO, ja swojego z oryginalnym silnikiem rozwaliłem właśnie przez wiatr (dał znać o sobie brak mocy)

Ten regulator i silnik to będzie mało na EG, a w szczególności jeżeli ma to latać z zastrzeżeniem jak wyżej

Link to comment
Share on other sites

A przeczytałeś -

He nie, od kilku dni przeszukuje fora, analizuje i pominąłem. To forum z nieznanych mi przyczyn jest dla mnie niedostepne -nie moge dodawać postów.

Świetna relacja.

 

A jakżeś Ty na to wpadł i skąd takie info Bo jest dokładnie odwrotnie...

Tak z moich obserwacji, cieszę się że jestem w błędzie.

-----------

To mam tez pakiet do wymiany bo obecny więcej nie wyda. Kasy na wymianę kompletu napędu to nie znajdę :(

 

i dylemat powrócił - nie chcę brać modelu do złożenia bo znów rok (brak czasu) będę składać model (Onyx -u mnie nielot)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.