Skocz do zawartości

uruchomienie starego silnika


Gość kruchy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem początkującym modelarzem i mam problem z uruchomieniem dość starego silnika. Szczerze mówiąc nawet nie wiem co to za silnik. Dostałem go bez żadnej instrukcji. Wiem tylko, że jest silnikiem żarowym, a paliwo do niego stanowiła najprawdopodobniej mieszanka etanolu i oleju rycynowego. Jest to silnik o pojemności 1ccm-1,5cm. Dokładnie tego nie sprawdzałem.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b27f0e1bc84681ef.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5930fa7ee35f0bcd.html

 

Nie wymagam od niego wiele, chodzi mi tylko o jego uruchomienie i ewentualne późniejsze zamontowanie do Wicherka, gdzie miałby wynosić go w powietrze, a później model przechodziłby w lot swobodny.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e11f89ceb8af3ce.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e94c53df3e73b9a.html

 

Silnik est brudny, ale nie zardzewiały. Te brązowe grudki to nie rdza, tylko niewyczyszczony olej rycynowy. Chciałbym go wyczyścić, ale nie jestem pewien czym. Benzyna ekstrakcyjna się nadaje?

Gdyby udało się go ładnie doczyścić, to pokusiłbym się o jego uruchomienie. Jednak istnieje możliwość, że świeca jest przepalona. Szukałem jakiejś na wymianę, ale szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jak najpierw wykręcić starą. jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, czy ta świeca jeszcze działa?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d750270d170cb46.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42967e0ac93323ec.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/33a1e74e96ff3c0c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e840429dcd4a4149.html

 

Nie mam żadnego specjalnego klipsa, żeby podłączyć do niej napięcie, więc może macie jakieś domowe sposoby podgrzewania świec? jakieś kabelki czy coś. Czy do podgrzewania wystarczy napięcie ze zwykłej baterii AAA?

Gdyby okazało się, że świeca jest sprawna, to może udałoby się uruchomić silnik. Ale i tu mam pytania. Czy jak już rozrobię trochę paliwa, to czy wężyk doprowadzający może być zrobiony ze zwykłego wentylka rowerowego? Podejrzewam, że powinienem podłączyć go do tej końcówki z prawej strony, patrząc od śmigła. Jest jednak jeszcze jeden czerwony dziubek z lewej strony i ciekaw jestem do czego on służy.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/603c76bf87ae88b7.html

 

przydałyby mi się także informacje jak mam ten silnik odpalić. Kropla paliwa na cylinder, a później mocno zakręcić śmigłem?

jak widzicie jestem zupełnym nowicjuszem jeśli chodzi o silniki modelarskie. Z góry dzięki za wszelką pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silniczek to Cox, były to i są dobre silniczki ,do motoszybowca bez możliwości regulowania gazu nada się.

tu masz link do strony gdzie go napewno znajdziesz

http://www.mh-aerotools.de/airfoils/cox_frameset.htm

Świeca w twoim Coksie jest nietypowa jest to świeca dydykowana tylko dla tych silniczków ale na pewno kiedyś widziałem takie na allegro.Świecę sprawdzić możesz omomierzem.A do zapalenia wystarczy bateria 1,5V R20.Możesz go umyć w nafcie lub benzynie ekstrakcyjnej.Jak to się odpala znajdziesz albo na tym forum albo w necie.

Paliwo to spirytus nie etylowy(ten jest do rozrywki) lecz metylowy + olej (rycynowy lub synt.) paliwo to kupisz gotowe.

http://www.old.modelarstwo.org.pl/technika/technika.html

tu masz co i jak robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, znalazłem ten silniczek. Cox Medallion .09 (1.5 cm?). Jak tylko dorwę omomierz to sprawdzę świecę. Czy ten silnik pójdzie tylko na specjalnym paliwie? Chciałbym go sprawdzić wcześniej i zastanawiam się czy jakaś domowa mieszanka nie byłaby wystarczająca. Gdyby działał, kupiłbym już konkretne paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być paliwo do silników żarowych i najlepiej z 10% nitro bo Coxy to lubią.Jak będziesz kombinował to nie będziesz pewny czy on jest czy nie jest dobry.

By sprawdzić świecę to możesz w ostateczności bateria dwa kawałki drutu i żaróweczka 1,5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za pomoc. Świece sprawdzę jutro, a jeśli nie będzie działać, to będę polował na głowicę. Ile coś takiego może kosztować?

Ciekawi mnie też jak można wykręcić starą świecę. Nie widzę tam żadnej nakrętki, ani nic w tym stylu.

Wyczytałem też, że można sprawdzić szczelność silnika obracając go "na sucho" i sprężone powietrze powinno obrócić śmigło. Jak próbowałem to robić, to śmigło się nie obraca, tylko robi taki lekki i nieduży ruch. Cylinder odbija, ale nie na tyle, żeby zrobić chociaż pół obrotu śmigła. Czy to może oznaczać, że silnik jest już zużyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręca się część głowicy.Jeśli te zdjęcia pokazują twój silnik to na górze są dwa wcięcia na klucz odkręca się ta część która ma metaliczny kolor.Jeśli wymyłeś silnik to posmaruj wszystko jakimś olejem silnikowym,poskładaj i wtedy kręć.Powinieneś wyczuć moment sprężania, silniczek powinien pyrknąć.Zakręcić musisz dość energicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jak tak, to ok. Kiedyś tą głowicę odkręciłem. Wprawdzie przypadkowo, alee.... :wink:

Teraz trochę mocniej się to trzyma. Można psiknąć w miejsce skręcenia trochę WD 40, żeby to ładnie poluzowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.