Jump to content

Multiplex Gemini


Recommended Posts

Posted

Dziś na Pałacowej nastąpił oblot mojego najnowszego modelu: Multiplex Gemini.

gemini-010.jpg

gemini-011.jpg

Lata jak to Multiplex - bez niespodzianek, jak po sznurku. Niezbędne był tylko kilka klików trymerami. Chwilowo jeszcze brak kołpaka.

Wyposażenie:

- 4 serwa HXT900

- silnik KD A22-20L; śmigło 10x6

- regulator 36A

- odbiornik Rex7mpd

- pakiet A123 4s

 

Waga do lotu 1045 g.

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply
Posted

Napisz coś więcej, jak możesz. Szczególnie ciekawią mnie Twoje odczucia dotyczące napędu, czy jesteś w stanie "zaisnąć" przy tej wadze i jak z długotrwałościa lotu. Pytam bo sam mam zamiar ten silnik wstawić do ToTo-8.

Posted

Niewiele jeszcze mogę napisać na ten temat. Ze śmigłem GWS10x6 ciąg wynosi koło 110% masy.

Czasu lotu jeszcze nie znam, bo wykonałem tylko jeden 5 minutowy lot. Okazało się, że napięcie odcięcia w regulatorze było niewłaściwie zaprogramowane i zaczął ograniczać moc. Regulator programowany przez usb i na lotnisku nie mogłem nic zrobić.

Generalnie, wydaje mi się, że w tym modelu powinien być mocniejszy silnik. Niby spokojnie lata się na 60% mocy, ale po locie silnik mocno ciepły. To był po prostu najmocniejszy silnik, jaki w tej chwili miałem.

Posted

Wczoraj wylatałem trzy pakiety. Model lata bardzo stabilnie i przewidywalnie. Wyważył się z ciężkim przecież pakietem A123 4s 1 cm za sugerowanym przez multiplexa SC, ale taki SC jest ok.

Do lotu poziomego wystarczy 55% mocy. Przy max mocy ciąg wynosi około 110% masy modelu. Normalnie latając i kręcąc trochę akrobacji, latałem do 11 minut :shock: .

Jedzie już do mnie jednak nieco mocniejszy motor: TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1100Kv - będzie nadwyżka mocy!

Z modelu jestem bardzo zadowolony.

Mam dobrze zaprogramowany regulator - napięcie odcięcia 8,4V ładnie ogranicza moc silnika tuż przed całkowitym rozładowaniem pakietu. Jest jeszcze trochę mocy na lądowanie. Po takim rozładowaniu w pakiet wchodzi 2210 mAh.

  • 2 weeks later...
Posted

Dziś zmieniłem śmigło z GWS 10x6 na APC 11x5.5. Model lata lepiej, jest bardziej dynamiczny, lata wolniej i jakoś tak bardziej realnie. W takiej konfiguracji jest unlimited vertical, aczkolwiek prawie na styk. Niestety większe śmigło + miękkie podwozie + kępa trawy przy starcie spowodowały zaczepienie śmigłem. Skutkiem tego pękła u nasady, w rowku na segera, oś silnika :evil:, a śmigło całe! I to już drugi raz w silniku KEDA - oś jest zbyt mocno hartowana. Poza tym silnik ponad 200W powinien już mieć oś przynajmniej 4 mm.

No ale przynajmniej jest pretekst do wymiany silnika na taki:

silnik_turnigy.jpg

Posted

Myślałem, że w niedzielę na Pałacowej uda się polatać w duecie z innym Gemini:

gem-001.jpg

 

Niestety, po kilkudziesięciu sekundach lotu, od modelu oddzielił się górny płat. Uszkodzenia niewielkie, ale wspólne latanie nie doszło do skutku.

gem-003.jpg

 

Wracając do mojego Gemini, dziś testowałem nowy napęd. Spalony regulator zastąpiłem WOW 40A, a latałem ze śmigłem 11x5.5. Powinno być chyba 12 cali, bo silnik nie jest do końca wykorzystany. Na pełnym gazie, statycznie, tylko 23 A.

W tej chwili, jedyny ewidentny zysk to brak grzania się silnika - poprzedni grzał się mocno.

Jest też trochę za miękkie podwozie. Ugina się (model waży 1050 g) i śmigło 12" będzie chyba zahaczać o kępy trawy. To było przyczyną pęknięcia wału w poprzednim silniku.

Posted

Ja mam śmigło 12x6E i nie narzekam z tym, że lubię startowac i lądować na asfalcie. Ew. ląduje szybując w zboże :D Co do górnego płata to tulejki mocujące w styropianie to niestety niedoróbka multipleksa. Tną materiał jak noże przy skrecaniu śrub aż w końcu górny płat nie ma się czego trzymać. Trzeba na góre wstawić coś dodatkowego do zabezpieczenia. ja tez miałem ten problem.

Posted

U mnie jak na razie jest wszystko ok. To w tym drugim modelu odpadł płat, ale może warto za wczasu dać wzmocnienie.

Posted

Plastikowe gniazdo przeszło przez elapor i wyrwało jego część. Możnaby podlaminować fragment płata wokół gniazda śruby mocującej. Teraz tego nie widzę, ale jutro przyjżę się konstrukcji i zweryfikuję, co teraz napisałem.

Posted

Miałem ten model i po kilkunastu lotach miałem ten sam problem, że plastikowe giniazdo wychodziło z materiału. wystarczyło je konkretniej wkleic ;) i latam dalej ;)

  • 2 weeks later...
Posted

Fajnie :) Ja jestem ciekaw z kolei jak kolega od tego czerwonego sobie poradził z tym płatem bo przy prędkościach i zwrotności gemini jakoś tu klejenia nie widzę :/ Teoretycznie można kupić sam płat ale gdzie? żaden dystrybutor się w to nie bawi a za granicą są o dziwo dość drogie.

 

I pytanie do Cobry: czy Twój gemini też zadziera dzioba przy wyższych prędkościach czy to tylko mój problem? :mrgreen:

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
Posted

A jakieś wskazówki dotyczące poprawek? jak ta z mocowaniem płata. Co jeszcze oprócz CA kupić ? :wink:

 

edit: Hymm a tak z ciekawości zapytam, może zna ktoś jakaś maszynkę do pełnej akrobacji z którą współgrało by w/w wyposażenie? Taka alternatywa dla gemini.

Posted

Silnik jest, aż za mocny. Ja mam w swoim Turnigy 3530 i myślę, że ten sam silnik w wersji sk byłby najlepszy. A tak to serwa i pakiet ok

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.