Skocz do zawartości

Multiplex Gemini


cobra

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś na Pałacowej nastąpił oblot mojego najnowszego modelu: Multiplex Gemini.

gemini-010.jpg

gemini-011.jpg

Lata jak to Multiplex - bez niespodzianek, jak po sznurku. Niezbędne był tylko kilka klików trymerami. Chwilowo jeszcze brak kołpaka.

Wyposażenie:

- 4 serwa HXT900

- silnik KD A22-20L; śmigło 10x6

- regulator 36A

- odbiornik Rex7mpd

- pakiet A123 4s

 

Waga do lotu 1045 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Niewiele jeszcze mogę napisać na ten temat. Ze śmigłem GWS10x6 ciąg wynosi koło 110% masy.

Czasu lotu jeszcze nie znam, bo wykonałem tylko jeden 5 minutowy lot. Okazało się, że napięcie odcięcia w regulatorze było niewłaściwie zaprogramowane i zaczął ograniczać moc. Regulator programowany przez usb i na lotnisku nie mogłem nic zrobić.

Generalnie, wydaje mi się, że w tym modelu powinien być mocniejszy silnik. Niby spokojnie lata się na 60% mocy, ale po locie silnik mocno ciepły. To był po prostu najmocniejszy silnik, jaki w tej chwili miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wylatałem trzy pakiety. Model lata bardzo stabilnie i przewidywalnie. Wyważył się z ciężkim przecież pakietem A123 4s 1 cm za sugerowanym przez multiplexa SC, ale taki SC jest ok.

Do lotu poziomego wystarczy 55% mocy. Przy max mocy ciąg wynosi około 110% masy modelu. Normalnie latając i kręcąc trochę akrobacji, latałem do 11 minut :shock: .

Jedzie już do mnie jednak nieco mocniejszy motor: TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1100Kv - będzie nadwyżka mocy!

Z modelu jestem bardzo zadowolony.

Mam dobrze zaprogramowany regulator - napięcie odcięcia 8,4V ładnie ogranicza moc silnika tuż przed całkowitym rozładowaniem pakietu. Jest jeszcze trochę mocy na lądowanie. Po takim rozładowaniu w pakiet wchodzi 2210 mAh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś zmieniłem śmigło z GWS 10x6 na APC 11x5.5. Model lata lepiej, jest bardziej dynamiczny, lata wolniej i jakoś tak bardziej realnie. W takiej konfiguracji jest unlimited vertical, aczkolwiek prawie na styk. Niestety większe śmigło + miękkie podwozie + kępa trawy przy starcie spowodowały zaczepienie śmigłem. Skutkiem tego pękła u nasady, w rowku na segera, oś silnika :evil:, a śmigło całe! I to już drugi raz w silniku KEDA - oś jest zbyt mocno hartowana. Poza tym silnik ponad 200W powinien już mieć oś przynajmniej 4 mm.

No ale przynajmniej jest pretekst do wymiany silnika na taki:

silnik_turnigy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że w niedzielę na Pałacowej uda się polatać w duecie z innym Gemini:

gem-001.jpg

 

Niestety, po kilkudziesięciu sekundach lotu, od modelu oddzielił się górny płat. Uszkodzenia niewielkie, ale wspólne latanie nie doszło do skutku.

gem-003.jpg

 

Wracając do mojego Gemini, dziś testowałem nowy napęd. Spalony regulator zastąpiłem WOW 40A, a latałem ze śmigłem 11x5.5. Powinno być chyba 12 cali, bo silnik nie jest do końca wykorzystany. Na pełnym gazie, statycznie, tylko 23 A.

W tej chwili, jedyny ewidentny zysk to brak grzania się silnika - poprzedni grzał się mocno.

Jest też trochę za miękkie podwozie. Ugina się (model waży 1050 g) i śmigło 12" będzie chyba zahaczać o kępy trawy. To było przyczyną pęknięcia wału w poprzednim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam śmigło 12x6E i nie narzekam z tym, że lubię startowac i lądować na asfalcie. Ew. ląduje szybując w zboże :D Co do górnego płata to tulejki mocujące w styropianie to niestety niedoróbka multipleksa. Tną materiał jak noże przy skrecaniu śrub aż w końcu górny płat nie ma się czego trzymać. Trzeba na góre wstawić coś dodatkowego do zabezpieczenia. ja tez miałem ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowe gniazdo przeszło przez elapor i wyrwało jego część. Możnaby podlaminować fragment płata wokół gniazda śruby mocującej. Teraz tego nie widzę, ale jutro przyjżę się konstrukcji i zweryfikuję, co teraz napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fajnie :) Ja jestem ciekaw z kolei jak kolega od tego czerwonego sobie poradził z tym płatem bo przy prędkościach i zwrotności gemini jakoś tu klejenia nie widzę :/ Teoretycznie można kupić sam płat ale gdzie? żaden dystrybutor się w to nie bawi a za granicą są o dziwo dość drogie.

 

I pytanie do Cobry: czy Twój gemini też zadziera dzioba przy wyższych prędkościach czy to tylko mój problem? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

A jakieś wskazówki dotyczące poprawek? jak ta z mocowaniem płata. Co jeszcze oprócz CA kupić ? :wink:

 

edit: Hymm a tak z ciekawości zapytam, może zna ktoś jakaś maszynkę do pełnej akrobacji z którą współgrało by w/w wyposażenie? Taka alternatywa dla gemini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.