Princes Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Witam Chciałem zapytać co może być przyczyną zakłócenia tzw."rwania" "szarpania" serwem nawet jesli nie poruszamy drążkiem steru tego serwa?Od pewnego czasu tak sie właśnie dzieje w moim modelu że jedno z serw od czasu do czasu wykonuje nie kontrolowane ruchy co doprowadza do niebezpiecznych sytuacji w locie...Dodam ,że mam filtr ferytowy założony na kablu regulatora.Nie wiem czy to usterka serwa czy przyczyny szukać z poza tego urządzenia?
micro Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Jeśli wcześniej tego objawu nie było i nie zmieniałeś konfiguracji, to wygląda na potencjometr w serwie. Możesz rozebrać serwo i go nasmarować (kropla oliwki) . Jeśłi to było przyczyną to objaw powinien ustąpić.
Princes Opublikowano 6 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2016 W sumie to jest nowe serwo Hitec HS 65 HB ....A o jakiej piszesz konfiguracji ??Czego ona by miała dotyczyć?
bjacek Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Najłatwiejszy, pierwszy krok, który wykonałbym - zamienić serwo na inne. Jeśli nie masz, to przepnij serwo na inny kanał i zobacz czy tam zachowuje się tak samo. Jeśli tak, to przyczyny należy szukać w serwomechanizmie, jeśli nie, to winna może być aparatura, zasilanie, ustawienie parametrów aparatury, zacinanie się popychacza, naprężenia mechaniczne itd. Nie miałem żadnych problemów z tymi serwami, ale niewykluczone, że trafił ci się jakiś felerny egzemplarz, ale - najpierw ustal przyczynę. Zamień, poprzepinaj, sprawdź na innym kanale.
Princes Opublikowano 19 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2016 Mi osobiście wydaję się ,ze ten powiedzmy "incydent" z niekontrolowanym "rwaniem" serwa wynikał z jakiś nieokreślonych zakłóceń.Po prostu wypiąłem serwo z nadajnika wpiąłem z powrotem i póki co widzę ,ze wszystko działa...ok.Tak sobie myślę,że jeśli by się powtórzyła podobna sytuacja z tym serwem to wówczas go wymienię na inne..Z reguły nigdy nie miałem tez żądnych zastrzeżeń do tych serwomechanizmów dlatego też omijam myśl ,ze przyczyna może leżeć po stronie właśnie tego serwa..
bjacek Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Niestety, w modelach latających jest tak, że musisz mieć 110% pewności. Jeśli coś zawiedzie w powietrzu, to na reakcję najczęściej jest już za późno. Awaria może skończy się "kretem" i utratą modelu, a do tego uszkodzeniem drogich podzespołów, takich jak silnik. Jeśli serwo "rwało", to musisz je kilka razy sprawdzić w różnych sytuacjach. Inaczej się zemści, jak każdy kompromis i niedokładność. Upewnij się dla dobra własnego i własnej kieszeni, nie szukaj drogi na skróty .
Rekomendowane odpowiedzi