Skocz do zawartości

Zakłucenia pracy serwa.


Princes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem zapytać co może  być przyczyną zakłócenia  tzw."rwania" "szarpania" serwem nawet jesli nie poruszamy drążkiem steru tego serwa?Od pewnego czasu tak sie właśnie dzieje w moim modelu że jedno z serw od czasu do czasu wykonuje  nie kontrolowane ruchy co doprowadza do niebezpiecznych sytuacji w locie...Dodam ,że mam filtr ferytowy  założony  na kablu regulatora.Nie wiem czy to usterka serwa czy przyczyny szukać z poza tego urządzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wcześniej tego objawu nie było i nie zmieniałeś konfiguracji, to wygląda na potencjometr w serwie.

Możesz rozebrać serwo i go nasmarować (kropla oliwki) .

Jeśłi to było przyczyną to objaw powinien ustąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najłatwiejszy, pierwszy krok, który wykonałbym - zamienić serwo na inne. Jeśli nie masz, to przepnij serwo na inny kanał i zobacz czy tam zachowuje się tak samo. Jeśli tak, to przyczyny należy szukać w serwomechanizmie, jeśli nie, to winna może być aparatura, zasilanie, ustawienie parametrów aparatury, zacinanie się popychacza, naprężenia mechaniczne itd.

 

Nie miałem żadnych problemów z tymi serwami, ale niewykluczone, że trafił ci się jakiś felerny egzemplarz, ale - najpierw ustal przyczynę. Zamień, poprzepinaj, sprawdź na innym kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście wydaję się ,ze ten powiedzmy "incydent" z niekontrolowanym "rwaniem" serwa wynikał z jakiś nieokreślonych zakłóceń.Po prostu wypiąłem serwo z nadajnika wpiąłem z powrotem i póki co widzę ,ze wszystko działa...ok.Tak sobie myślę,że jeśli by się powtórzyła podobna sytuacja z tym serwem to wówczas go wymienię na inne..Z reguły nigdy nie miałem tez żądnych zastrzeżeń do tych serwomechanizmów dlatego też omijam myśl ,ze przyczyna może leżeć po stronie właśnie tego serwa.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, w modelach latających jest tak, że musisz mieć 110% pewności. Jeśli coś zawiedzie w powietrzu, to na reakcję najczęściej jest już za późno. Awaria może skończy się "kretem" i utratą modelu, a do tego uszkodzeniem drogich podzespołów, takich jak silnik. Jeśli serwo "rwało", to musisz je kilka razy sprawdzić w różnych sytuacjach. Inaczej się zemści, jak każdy kompromis i niedokładność. Upewnij się dla dobra własnego i własnej kieszeni, nie szukaj drogi na skróty ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.