Skocz do zawartości

F-14 Tomcat 2 xEDF 90mm


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie zaśmiecać wątku koledze Kuter przedstawię swoje zmagania z materią  w tym temacie. F-14 w wersji EDF o długości nieco ponad 1,6m i podobnej rozpiętości.

 Kolego Kuter przesłał mi plany F-ki jednak po próbie przerysowania okazało się że są niedokładne. W sumie to bardziej plany wykonawcze dostarczone powiedzmy do zestawu na których mniej więcej rozrysowane są poszczególne elementy i ich położenie w modelu. Przerysowanie z tych planów zarzuciłem, podobnie jak wyrysowanie przekrojów z małego modelarza. W przypadku tego drugiego był juz sukces jednak bryła nie do końca była zgodna z oryginałem.

Wyczaiłem na ebay niezłe plany ale ściągnięcie ich do polski w rozsądnych pieniądzach było awykonalne. Poprosiłem kolegę Marcina >MASK< o pomoc i dzięki Marcinowi stałem się posiadaczem tychże planów. Dziękuję Marcin za pomoc jeszcze raz :)

 Przekonwertowałem pliki z PDF do CAD. Problem w tym że play były przekonwertowane wcześniej do jpg, potem z jpg do pdf a potem ja przekonwertowałem je do CAD co wygenerowało błędy (niedokładności konwersji pdf do cad) W każdym razie ponad dwadzieścia godzin pracy skutkuje usunięciem wszystkich błędów  w liniach teoretycznych kadłuba i jego przekrojach. Mając te przekroje mogę mocować do nich wirtualne skrzydła i stateczniki, określić kinematykę rozsuwania i składania skrzydeł itp itd.

 Napęd będą stanowić dwie dwunastołopatkowe turbinki EDF Change sun 90mm, każda z nich wazy bez silnika 177g. Deklarowany ciąg przez producenta to 3,5kg w co osobiście nie wierzę ale czas pokaże.

 

Temat odświeżany będzie w miarę postępów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walk ciąg dalszy. Pomijam już małe retusze we przekrojach. Przymierzam się do tuneli. Trochę nie podoba mi się ich ostre przejście z prostokątnych wlotów do okrągłych tuneli ale nie za bardzo jest jak to wygładzić. Jeszcze pomyślę.

FSA turbinki Change Sun 90mm 12 łopatek  jest równe 5001mm2. Wlot ma powierzchnię 6612mm2  a okrągły tunel 6867mm2 więc dużo więcej niż FSA turbinki.

 Tak to wygląda na screenach. Nie chcę podnosić tunelu tak gdzie by się najbardziej to przydało czyli pod łącznikiem skrzydeł który musi być sztywny jak diabli bo jego światło weszło by w kolizję właśnie z tym łącznikiem a tego nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawek,

Ksztalt wlotow w F14 jest podyktowany warunkami lotu pod-, przy- i nad-dzwiekowy i gorna czesc jest kwadratowa ze wzgledu na system upustow:

 

http://www.anft.net/f-14/f14-detail-airintake.htm

 

Jest tego pelno na Internet, wcisnij w Google:

 

F 14 Tomcat air inlet

 

Tez uwazam, ze lepiej zaokraglic wloty w modelu, bo chyba nie bedziesz osiagal nad-dzwiekowych predkosci :D , i  np zrobic w kazdym z czterech rogow wlotu promien takie jakie byly tylko na dole w orginale.

 

 

Uwazam tez, ze warto pozbyc sie tego ostrego przejscia w widoku z boku, po prosto przejdz duzym promieniem.

 

Czolem

Andrzej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć wlotów F14 mam na komputerze ze 20. Wpisując w google F-14 tomcat intake jet wyskakuje tego mnóstwo. Stronę którą podałeś mam w zakładkach od momentu kiedy zacząłem rysować F-14 w pierwszej wersji :)

 Wloty zrobię bardziej makietowe czyli ostre u góry z bardzo małym promieniem. Sam tunel przeprojektuję żeby miał trochę mniej ostrych załamań, niemniej jednak nie będzie on miał krzywizn w rzucie bocznym bo muszę sobie trochę uprościć robotę z wykonaniem samego tunelu. Dziś jestem po 15 godzinach pracy więc nie biorę się nawet za rysowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nie umarł, zamiast z F-14 walczyłem z własnym autem żeby łaskawie zechciało jeździć (przepływki, przepustnice, zapłony i tego typu pierdoły) W każdym razie temat auta zakończony i pora wrócić do Tomcata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.