meloow Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 Witam, Panowie mam pytanie o regulacje w/w silnika a mianowicie bawię się z regulacją i tzn. silnik zapala bez problemu "na palec" fajnie pracuje na wolnych obrotach i nawet raz udało mi się ustawić silnik ma max obrotach tek że dobrze wchodził na obroty i schodził z nich ale jak jo zgasiłem i ponownie uruchomiłem ale wolne obroty OK ale w wysokie już nie wchodził jak wcześniej i się dławił. Kręcę wszystkimi śrubkami choć nie do końca wiem po co są takie dwie małe tzn. 1/ iglica (zwiększasz skład mieszanki) 2/ śrubka po przeciwnej stronie do iglicy /pozioma/ (do czego służy ? - jak się ją odkręci silnik dostaje za dużo powietrza i się dławi. 3/ śrubka na górze gaźnika /pionowa/ czyżby ustawienie max. zamknięcia przepustnicy czy coś innego. teraz najważniejsze pytanie jak mają być (wkręcone lub wykręcone) te śruby aby było poprawnie przynajmniej na starcie używam paliwa A1/20TLR - 5 litrów (Aero 1% nitrometanu/20% rycyny)
motyl Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 AD2) do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach AD3) jest to zwykły kołek ustalający aby przepustnica poruszała się ruchem posuwisto-obrotowym i nie wypadała z gaźnika. Po odpaleniu otwórz przepustnice na MAX i głuwna iglicą ustaw max obroty jaki możesz uzyskać. Później powoli zamykaj przepustnice i ew. koryguj tą małą śrubką tak aby uzyskać też najwyższe możliwe obroty. Dojdziesz do tego to później można ustawiać "przejście" Zasada jest taka, jeśli po dodaniu z wolnych na wysokie silnik krztusi się ale z czasem wejdzie na obroty to trzeba przykręcić iglice wolnych obrotów, jeśli odrazu zgaśnie to trzeba odkręcić.
marcin133 Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 ad1) tylko tą iglicą regulujesz silnik - ustawiasz max obroty i nic więcej. ad2) chodź mam silniki FP i LA (gaźniki jednoiglicowe) nie miałem okazji nigdy tego ruszać. (u mnie wkręcone) ad3) tak jak przypuszczasz. W tych silnikach nie ustawiasz przejścia obrotów, paliwo do silników dwusuwowych wbrew panującej tendencji najlepsze jest z zawartością min 5% nitrometanu oraz oparte na oleju który jest mieszaniną oleju syntetycznego i rycynowego.
meloow Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Opublikowano 7 Lipca 2008 Witam, silnik działa poprawnie a co było przyczyną dziwnego zachowania "śmieci" w dyszy poprowadzającej paliwo" i przez to paliwo nie było zasysane po wyczyszczeniu regulacja nie była taka skomplikowana
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.