Jump to content

Regulacja - OS Max FP 40 / 6,5cm3 /


meloow

Recommended Posts

Witam,

 

Panowie mam pytanie o regulacje w/w silnika a mianowicie bawię się z regulacją i tzn.

silnik zapala bez problemu "na palec" fajnie pracuje na wolnych obrotach i nawet raz udało mi się ustawić silnik ma max obrotach tek że dobrze wchodził na obroty i schodził z nich ale jak jo zgasiłem i ponownie uruchomiłem ale wolne obroty OK ale w wysokie już nie wchodził jak wcześniej i się dławił. Kręcę wszystkimi śrubkami choć nie do końca wiem po co są takie dwie małe tzn.

 

1/ iglica (zwiększasz skład mieszanki)

2/ śrubka po przeciwnej stronie do iglicy /pozioma/ (do czego służy ? - jak się ją odkręci silnik dostaje za dużo powietrza i się dławi.

 

3/ śrubka na górze gaźnika /pionowa/ czyżby ustawienie max. zamknięcia przepustnicy czy coś innego.

 

 

teraz najważniejsze pytanie jak mają być (wkręcone lub wykręcone) te śruby aby było poprawnie przynajmniej na starcie

 

używam paliwa A1/20TLR - 5 litrów (Aero 1% nitrometanu/20% rycyny)

Link to comment
Share on other sites

AD2) do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach

 

AD3) jest to zwykły kołek ustalający aby przepustnica poruszała się ruchem posuwisto-obrotowym i nie wypadała z gaźnika.

 

 

 

Po odpaleniu otwórz przepustnice na MAX i głuwna iglicą ustaw max obroty jaki możesz uzyskać.

 

Później powoli zamykaj przepustnice i ew. koryguj tą małą śrubką tak aby uzyskać też najwyższe możliwe obroty.

 

Dojdziesz do tego to później można ustawiać "przejście"

 

Zasada jest taka, jeśli po dodaniu z wolnych na wysokie silnik krztusi się ale z czasem wejdzie na obroty to trzeba przykręcić iglice wolnych obrotów, jeśli odrazu zgaśnie to trzeba odkręcić.

Link to comment
Share on other sites

ad1) tylko tą iglicą regulujesz silnik - ustawiasz max obroty i nic więcej.

ad2) chodź mam silniki FP i LA (gaźniki jednoiglicowe) nie miałem okazji nigdy tego ruszać. (u mnie wkręcone)

ad3) tak jak przypuszczasz.

 

W tych silnikach nie ustawiasz przejścia obrotów, paliwo do silników dwusuwowych wbrew panującej tendencji najlepsze jest z zawartością min 5% nitrometanu oraz oparte na oleju który jest mieszaniną oleju syntetycznego i rycynowego.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

silnik działa poprawnie a co było przyczyną dziwnego zachowania "śmieci" w dyszy poprowadzającej paliwo" i przez to paliwo nie było zasysane :(

 

po wyczyszczeniu regulacja nie była taka skomplikowana

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.