RydzuM Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Witam, Posiadam silnik ASP52 tylna regulacja. Silnik wstępnie dotarty pracowal bardzo ładnie wypalone ponad 3 litry paliwa ale zaczął mieć problem z gaśnięciem. Chodził kilkanaście sekund i dopiero gasł. Kombinowałem i chyba przekombinowałem pokręciłem śrubą regulacji przpustnicy. Teraz jest problem z wolnymi obrotami dosyć że są zbyt wysokie i model jeździ po lotnisku. Ustawienie niższych poprzez przymknięcie przepustnicy powoduje gaszenie silnika. Po dłuższej pracy na wolnych obrotach ok. 30 sekund po dodaniu gazu silnik gaśnie. Proszę o pomoc jak powinna być ustawiona ta śrubka ze sprężynką w przepustnicy jest jakaś określona liczba obrotów?
cacekspoko Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Przywrócenie ustawień fabrycznych zaworu/śruby składu mieszanki: otwórz przepustnice i ją przytrzymaj, wkręć śrubę maksymalnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż poczujesz opór, wykręć śrubę wstecz o 3 obroty. Z opisu wynika, że silnik ma zbyt ubogą mieszankę w zakresie niskich obrotów. Wykręć śrubę niskich obrotów o 1/8 obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Powtarzaj czynność aż do momentu poprawnego wkręcania się na obroty. Powodzenia i daj znać.
Marcin K. Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Gdy masz ustawione wysokie obroty: przejdź na niskie, potrzymaj chwilę i daj gwałtownie full. Jeżeli silnik gaśnie odkrecaj delikatnie igle przejścia(ta w przepustnicy) jeżeli powoli zbiera się na wysokie, nie idzie za drazkiem to wtedy dokrecaj igle przejścia
RydzuM Opublikowano 29 Lipca 2016 Autor Opublikowano 29 Lipca 2016 Dziękuje kolegom za podpowiedzi będę próbował i dam znać jak mi poszło pozdrawiam Koledzy w roli uściślenia to pokręciłem nie śrubką od wolnych obrotów tylko tą co jest na sprężynce w środku przepustnicy. Czy ją też mam dokręcić a potem wykręcić 3 obroty?
cacekspoko Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Ona właśnie odpowiada za skład mieszanki na wolnych obrotach.
RydzuM Opublikowano 30 Lipca 2016 Autor Opublikowano 30 Lipca 2016 Witam ponownie, Dzisiaj wziąłem się za ponowną regulację śruba w przepustnicy wykręcona 3 obroty. Silnik na wolnych obrotach ma teraz ok 3 tys, obrotów zamiast 5 tys. i stoi w miejscu już nie jeździ po lotnisku. Niestety pozostał problem płynnego przejścia z wolnych obrotów do max. Silnik gasł, więc odkręcałem śrubę wolnych obrotów w gaźniku po ok pełnym obrocie brak jakichkolwiek zmian. Postanowiłem wkręcić i tą śrubę żeby ustawić nastawienia fabryczne czyli wykręcone 3 obroty co się okazało śruba była wykręcona aż 7 obrotów (czyżby chińczyk tylko ją wkręcił żeby się trzymała?). Niestety zrobiło się ciemno, więc nie było możliwości ponownych prób. Jak myślicie koledzy czy tu leży problem? Poza tym silnik na wolnych obrotach pracował równo ok 30 sek w tym czasie wchodził płynnie na obroty potem po 30 sek obroty jeszcze malały bardzo słyszalnie i wtedy już gasł przy dodaniu gazu. Ostanie pytanie jakie powinny być obroty na minimalnym gazie? Pozdrawiam i będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady
Marcin K. Opublikowano 30 Lipca 2016 Opublikowano 30 Lipca 2016 Marcin obroty na minimum powinny być stabilne. Nie ma stricto ile. Tak samo nie licz obrotów. Wstępnie regulacje zacznij od powiedzmy 2 obrotów od zamknięcia. To tak wyjściowo. Jak masz maksymalne obroty ustawione(ilość paliwa) wtedy ustawiaj przejście(ta w przepustnicy). Śruba niskich obrotów to ta z nakretką zakontrowana. Niskie obroty regulujesz przymknieciem przepustnicy a nie igłą przejścia.
RydzuM Opublikowano 30 Lipca 2016 Autor Opublikowano 30 Lipca 2016 Ok. Nie wiem czy dobrze rozumiem śruba z nakrętką odpowiada tylko za położenie przepustnicy a śrubka ze sprężynką za przejście z niskich obrotów do max tak? Czyli moge wrócić do ustawienia jakie miałem (7 obrotów) a regulowac śrubką przejścia?
Marcin K. Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Nie licz obrotów. Silnik silnikowi nie równy. Po prostu ustaw max obroty i reguluj przejście. w zaleznosci jak się silnik zachowuje wkrecasz lub wykrecasz igle przejścia. Dobrze rozumiesz, śruba z nakrętką odpowiada za położenie przepustnicy. Ustaw ja tak by gaźnik był zamknięty. Wedy w nadajniku ustawiasz sobie wyłączenie silnika który domyka przepustnice na zero Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
RydzuM Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Opublikowano 31 Lipca 2016 Dziękuję za rady. Teraz wszystko jasne niebawem wezme się za dalszą regulację. Jeszcze raz dzięki Marcin. Dam znać jak mi poszło. Pozdrawiam
RydzuM Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Witam. Dzisiaj wreszcie miałem czas na uruchomienie silnika wszystko poszło gładko. Silnik pięknie się wkręca na obroty. Obroty minimalne stabilne. Jeszcze raz dziękuję za rady szczególnie Marcinowi :-) teraz czas na loty i regulacje modelu. Pozdrawiam
RydzuM Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Witam ponownie. Nie chce zakładać nowego tematu bo problem jest podobny. Silnik pracuje bardzo dobrze wkręc się ładnie na obroty ale jest pewien problem. Po dłuższym locie na małym gazie po gwałtownym dodaniu gazu lekko się dławi. Po krótkim locie harrierem z podniesionym noskiem próbowałem odejść więc dodałem gazu a tu zdziwienie silnik zgasł. Lądowanie bez następstw. Na ziemi nie gaśnie czy to w poziomie czy pod kątem 45 stopni. Może chodzić na wolnych obrotach 2 minuty i nie gaśnie. Kolejny mały problem to po skończonym locie próbuję wyłączyć silnik z apki a on dalej pracuje wolniutko ale pracuje gaźnik całkowicie zamknięty czyżby lewe powietrze?
jpd Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 1. Za bogaty na wolnych jak na moje oko - ale tyci tyci 1/16-1/8 obroty nie więcej. 2. Jak za bogaty to się przechłodził i jak dodałeś szybko gazu to zdechł - norma. 3. Minimalne nieszczelności w wykonaniu gaźnika i chodzi (najprawdopodobniej) - jakby było lewe powietrze to skąd byłoby paliwo ? Przy lataniu 3d w małych metanolach 2t warto mieć podgrzewanie świecy na wolnych obrotach.
Rekomendowane odpowiedzi