Skocz do zawartości

PZL 104 Wilga 2,4 metra ELJOT z zestawu Pana Leszka z Model Partner


Leszekm35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów chciałbym w tym dziale przedstawić model samolotu wilgi firmy Eljot którego stałem się szczęśliwym posiadaczem. Chciałbym też powiedzieć iż makieta wilgi bardzo podoba mi się od lat, ale lata ich u nas bardzo mało z jednego powodu trochę nie zrozumiałego bo to w sumie żaden powód. A mianowicie bywając na różnych spotkaniach piknikach itp pytałem przelotnie osób o opinie o samolocie wilga. I praktycznie 99% odpowiedzi brzmiało tak cytuję : No wiesz piękny samolot ale nie nie chciałbym mieć ale to źle lata. Pytam więc a miałeś ? latałeś? odpowiedź nie ale słyszałem. I takich odpowiedzi było na pęczki. Odradzano mi ten samolot z każdej strony więc stwierdziłem , że mam gdzieś te opinie i będę miał taki samolot który nie lata :) mówi się trudno. Interesowała mnie skala 1/4 ale u nas takiej nie ma więc kupiłem model wykonany z zestawu Pana Leszka Z firmy Model Partner . Model ten z zestawu poskładał Pan Krzysztof Targosz z Bielska Białej który to przepięknie buduje modele, i właśnie od niego odkupiłem ten samolot poskładany ale nie  oblatany czyli nowy :). Model waży 8,5 kg z managerem  serwami , dwoma pakietami 2s 2500mah i jednym oddzielnym pakietem do zapłonu minh 2000mah. Silnik jaki zastosowałem to JC30EVO śmigło 20x8 ciąg 6,3 kg. Model oblatałem minionej niedzieli na lotnisku modelarskim w Choczni koło Wadowic. Mając na uwadzę wszystkie negatywne opinie o samolocie wilga można powiedzieć , że nogi miałem jak z waty i serducho w gardle:) Ale ku mojemu zdziwieniu model lata przepięknie , jestem zachwycony tym samolotem i już złożyłem pogratulowałem Panu Leszkowi dobrego samolotu w swojej ofercie. Model praktycznie sam startuje jest bardzo przewidywalny lata przepięknie:)


Załączam również krótkie filmy z oblotu modelu

 

post-18694-0-40802000-1470826403_thumb.jpg

post-18694-0-51178500-1470826423_thumb.jpg

post-18694-0-68995300-1470826456_thumb.jpg

post-18694-0-60421200-1470827250_thumb.jpg

post-18694-0-75796100-1470827283_thumb.jpg

post-18694-0-51214500-1470827326_thumb.jpg

post-18694-0-48899900-1470827377_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje też mi się ten model podoba ale wszystkiego nie da się mieć.

Modele z reki Pana Leszka są faktycznie solidne, przemyślane i dobrze fruwające, też polecam Eljot. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam kolego i mam zapytanie  czy mozesz pokazac jakies foki bo bardzo mnie ciekawi jak zrobiles wejscie do srodka? Mm ten zestaw prawie 2lata i jakos niemoge sie zabrac do budowy  a zobaczylem ze ty juszlatasz nim wiec moze wkoncu gozaczne budowac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego i mam zapytanie  czy mozesz pokazac jakies foki bo bardzo mnie ciekawi jak zrobiles wejscie do srodka? Mm ten zestaw prawie 2lata i jakos niemoge sie zabrac do budowy  a zobaczylem ze ty juszlatasz nim wiec moze wkoncu gozaczne budowac

Witaj nie ma problemu porobię zdjęcia . Tylko ja nie zrobiłem na razie wnętrza makietowego, mam takie w planach ale na razie muszę nią polatać :) właśnie jutro się wybieram. Co dokładnie cię interesuje jeśli chodzi o zdjęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki wszystko wiem . Zdjęcia wrzucę natomiast tak w skrócie to nie mam otwieranych boków choć może tak zrobię. Dochodzę od góry przez tą szybę tylną mam ją na zamku i bez problemu mam dojście do wszystkiego. Jak coś grzebię w modelu odkręcam sobie boczną szybę. Ale do celowo jak się w nią wlatam przez zime może zrobię otwierany bok...:)


Fotki wnętrza

 

post-18694-0-16014200-1473579793_thumb.jpg

post-18694-0-98290800-1473579823_thumb.jpg

post-18694-0-91932800-1473579850_thumb.jpg

post-18694-0-82085400-1473579881_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki wszystko wiem . Zdjęcia wrzucę natomiast tak w skrócie to nie mam otwieranych boków choć może tak zrobię. Dochodzę od góry przez tą szybę tylną mam ją na zamku i bez problemu mam dojście do wszystkiego. Jak coś grzebię w modelu odkręcam sobie boczną szybę. Ale do celowo jak się w nią wlatam przez zime może zrobię otwierany bok... :)

Fotki wnętrza

Cześć ! Super maszyna i pięknie lata, także zetknąłem się z dziwnymi opiniami o Wildze i to w różnych skalach. Uzasadnień - żadnych konkretnych ;) . Więc podwójnie gratuluję, sukcesu z modelem i rozwiania mitu. Czeka na mnie mniejsza siostrzyczka z REELY (1330 WS), bo też podobają mi się Wilgi i też jakoś nie wierzyłem w te plotki , że cegła :P .   

Bardzo fajny patent na wspornik wiązki przewodów  B) , mogę podkupić ? 

Czyżbyś też zauważył pewne przesłanki za bliższym zainteresowaniem się firmą Dualsky  ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej :) no mi się wilga od dawna podobała i gdybym słuchał opini to bym jej nie kupił heheh. Ale tak jak napisałeś myślę , że mit został rozwiany. Tak oczywiście możesz podkupić co chcesz heheh. W przyszłości myślę nad makietowym wnętrzem ale zobaczę jeszcze . Na razie musze się nią nalatać po dopiero zrobiłem może z 6 lotów. Jeszcze zmieniłem wydech na JMB mam w tej chwili o wiele lepsze brzmienie wydechu i jakieś 1,5 kg wiecej ciągu . Miałem 9kg a teraz mam około 10,5 :). Jeśli chodzi o Dualsky no mam go już w drugim samolocie fajna sprawa :)

 

Jan jeśli chodzi o podwozie to ono jest super ja bym nie kombinował z nim nic. Mało tego jest fajne szerokie jak widziałem w innych wilgach to jakieś dziwne są te podwozia a ono naprawdę wygląda fajnie . Już mi to powiedziało parę osób z lotniska :)

post-18694-0-40997300-1473585402_thumb.jpg

post-18694-0-30839600-1473585423_thumb.jpg

post-18694-0-57336700-1473585442_thumb.jpg

post-18694-0-25597200-1473585455_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam kolegów

 

Zważywszy na aurę na zewnątrz która raczej nie nastraja do latania postanowiłem trochę pokombinować z wnętrzem wilgi.Początkowo nie myślałem nad robieniem wnętrza ale jakoś mi się zachciało coś podziałać. Załączam parę fotek z prac :). Wszystko wykonane jest własnoręcznie....

post-18694-0-43646100-1480282831_thumb.jpg

post-18694-0-89456700-1480282868_thumb.jpg

post-18694-0-39024100-1480282917_thumb.jpg

post-18694-0-02334200-1480282935_thumb.jpg

post-18694-0-38665200-1480282973_thumb.jpg

post-18694-0-35936500-1480283016_thumb.jpg

post-18694-0-89473900-1480283063_thumb.jpg

post-18694-0-33166000-1480283125_thumb.jpg

post-18694-0-53472100-1480283173_thumb.jpg

post-18694-0-58940500-1480283212_thumb.jpg

post-18694-0-28117000-1480283237_thumb.jpg

post-18694-0-54164600-1480283270_thumb.jpg

post-18694-0-29541000-1480283330_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wykonane jest własnoręcznie....

Cud - miód i słodkie orzeszki  :)! Wypas wnętrza jak dla VIP-ów. Ta czerwień przyciąga wzrok ... Jak chciałbyś całkiem zaszaleć, to dodaj apteczkę, gaśnicę i teczkę służbową pilota, a na uchwyt przy tablicy przyrządów jakiegoś Jeppesena.

Hmm... co by tu jeszcze...

Piękna praca, moje uznanie :)!  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów

 

Zgodnie z moją koncepcją o wymianie silnika w wildze zdecydowałem się kupić boxerka 40cm.

Silniczek dotarł do mnie przed wczoraj i tak on sobie wygląda :) Silnik to vvrc 40 firma Valley View który to zamówiłem w USA.


Nawiązując do silnika tak on sobie wygląda w modelu


Pierwsze odpalenie silnika :) silnik odpalił od pierwszego razu

post-18694-0-42074100-1483601702_thumb.jpg

post-18694-0-83187500-1483601727_thumb.jpg

post-18694-0-73057200-1483601884_thumb.jpg

post-18694-0-47264400-1483601906_thumb.jpg

post-18694-0-85667100-1483601927_thumb.jpg

post-18694-0-98575700-1483601953_thumb.jpg

post-18694-0-71003000-1483601978_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało osób wie że Wilga była od początku projektowana pod silnik w układzie boksera, miał to być polski silnik WN-6RB o mocy 185KM. Kłopoty z dopracowaniem tego silnika oraz wysoka cena zachodniego silnika Continental omal nie zakończyły projektu Wilgi, uznano jednak że ratunkiem może być zabudowa silnika gwiazdowego AI-14R. Na powyższym zdjęciu jest wersja eksportowa Wilgi 32 z silnikiem Continental.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.