Skocz do zawartości

Travel Air-Black Horse


BART

Rekomendowane odpowiedzi

lukas325, a Ty tam masz w nim sklejone na stałe dwie połówki skrzydeł, czy tylko wsadzone na rurkę jak ja, bo chcę wiedzieć co mnie czeka gdybym ich nie sklejał a chciał zrobić kilka fikołków?

 

U mnie zaczęły się naprawy. Na pierwszy ogień poszło skrzydło lewe z trzema rozwalonymi żebrami:

1.jpg

Wystarczy tylko nakleić łatkę (czekam na folię o odpowiedniej gramaturze).

Następnie prawe skrzydło, które na początku wyglądało na "zdrowe", lecz po macnięciu, dotknięciu tu i tam zdecydowałem się je otworzyć w miejscu górnego kesonu. Podejrzenia były słuszne. Żebra były popękane wraz z łączeniem kesonu z krawędzią natarcia a jedno się rozsypało. Jednak trochę CA, żywicy tam gdzie trzeba było nadstawić brakującą balsę, oraz umiejętnie wycięty keson za skutkował pomyślnie zakończoną operacją:

2.jpg

3.jpg

Trochę wziąłem się za odbudowę kadłuba i przystosowywaniem go do zamontowania w nim podwozia.... bo to w skrzydle nie nadaje się do trawiastych lotnisk (zbyt blisko środka ciężkości i łatwo o kapotaż przy starcie gdy model jest dociążony na przód z racji pełnego zbiornika).

4.jpg

5.jpg

Nowe podwozie jest już zamówione i czekam aż Chińczycy skompletują całą paczkę :)

Niestety popychacz będzie do wymiany z tego powodu:

6.jpg

To potrafi uświadomić jakie siły działają na model. Na pewno po odbudowie nie wzbiję się w powietrzu, póki nie będę pewny że mój ASP .52aII nie wywinie mi ponownie numeru....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam,ja skleiłem je od razu przy montażu,podczas składania całego samolotu,fajny pomysł z tym podwoziem,tez coś pokombinuje :) ahaaaa z awarii to pamiętam ze po którymś locie jak rozbierałem samolot to miałem ścięte te kołeczki ze skrzydeł które wchodzą w kadłub,nie wiem czemu tak się stało,ale na szczęście był to i tak ostatni lot tego dnia,a teraz wstawiłem sobie metalowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Po prawie roku mogę się podzielić moimi doświadczeniami z SA. Kupilem go w zeszłym roku jako pierwszą spalinę pod silnik ASP 52A (1,96 KM!).

Na szczęście od razu zalożyłem mu podwozie pod kadłub, co pozwoliło mimo kilku katastrof nie uszkodzić skrzydła.

Pierwszy lot - przy lądowaniu wyrwane podwozie i przełamany kadlub tuż przed ogonem (jest za delikatny jak na tą masę stateczników) - zwmocnienia węglowe pomogły.

Potem było kilka lotów pełnych przerażenia, że i tak się rozbiję przy lądowaniu.

W końcu zaczesałem skrzydłem o asfaltowy pas i rozerwałem kadłub wzdluż na pół, uszkodziłem przy tym iglicę gaźnika i wyłamałem dwa żeberka z głowicy (skrzydło całe, kadłub naprawiłem, iglicę w końcu sam dorobiłem)

 

Moje zdanie jest takie: Super Air jako pierwsza spalina to gruby błąd.

 

Potem odkupiłem trenerka górnopłata od kolegi i..... nauczyłem się latać spaliną. Pierwszy lot trenerkiem odbyłem 10.04.2010 i urwałem mu przednie koło wraz z fragmentem firewalla. Innym tego dnia poszlo gorzej....

 

Po naprawie koła i poprawnym wyważeniu trenerka (kto nie przykłada wagi do idealnego wyważenia, jak ja początkowo, sam się prosi o kłopoty) wykonałem nim ze 20-30 lotow i wróciłem do Super Air'a.

 

Do silnika ASP 52 i nauki latania wg mnie optymalne śmigło to wspominane już przes kolegów 12x4. Pomierzone (tachometr, ciągomierz) statycznie 13500obr/min i 3,5kg ciągu! Model waży około 2,5kg - reszta nie wymaga komentarza :)

 

Startuję i ląduję z minimalnymi wychyleniami sterów (jak w instrukcji), a przy tym man zaprogramowane half-rate 40% na lotkach. Jak przełączę na double-rate, można poszaleć - o ile pilot coś potrafi :)

Na śmigle 12x4 można kręcić bardzo ciasne pętle, prędkość niewielka, a jej utratę przy zaciągnięciu drąga rekompensuje ciąg.

 

Teraz zaczynam eksperymentować ze śmigłami 11x6, a mam jeszcze w pudelku mastera 11x7,5. Lata si,ę inaczej - trzega pilnować, żeby zbytnio nie wytracić prędkości przy ostrych manewrach. Ciąg mniejszy, ale prędkosci przy niskich przelotach wyzwalają adrenalinę!

 

W tym roku, wiosną, miałem jeszcze jeden crash Super Airem - zaraz po starcie zgasł silnik i trochę spanikowałem. Chcialem jeszcze koniecznie zawrócić pod wiatr i w efekcie samolot schował się za wzniesieniem. Musiał ladować sam. Znowu podwozie do wklejenia i kilka węgielków do kadłuba tuż za kabinką.

 

Trenerek przechodzi teraz w ręce młodszego pokolenia - ostatnio go oblatywałem i dziwiłem się, że tak trudno się nim lata (on po prostu nie chce wchodzić w zakręty!) Super Air za to ma skrzydła prawie bez wzniosu i idzie jak po sznurku.

 

Latem do stajni doszedł Stick w barwach Red Barona: 170cm rozpietości z czterosuwem FS61 ASP. Lata się min po prostu cudnie, ale Super Air to coś, co zawsze dostarcza mi emocji - teraz już tylko pozytywnych.

 

 

Polecam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Mam pytanko jak lub na czym mocujecie kamere by nie było wibracji ??? widziałem kilka Waszych filmików i nie było tak jak u mnie :( podczas oblotu piertszy raz zgasłsilnik ale usterką było odkrecenie sie sruby mocującej gaźnik Był to oblot nowego modelu po katastrofie :( . Nowy model odbył już 5 lotów ale nadal problem mam z kamerą :( przykładowy filmik z oblotu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

właśnie składam ten model i mam do Was pytanie, w jaki sposób mocowaliście zbiornik, by nie maił żadnych luzów. widziałem jeden z kolegów stosował piankę montażową, ale ja swojej nie jestem pewien jak się będzie zachowywać po kontakcie z paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie składam ten model i mam do Was pytanie, w jaki sposób mocowaliście zbiornik, by nie maił żadnych luzów. widziałem jeden z kolegów stosował piankę montażową, ale ja swojej nie jestem pewien jak się będzie zachowywać po kontakcie z paliwem.

Nie ma problemu możesz użyć pianki montażowej. Ja tak mam w travelu i uważam to za dobre rozwiązanie. Jednak nie przesadź z ilością. Wystarczy punktowo na każdą ściankę zbiornika. Jeżeli wypełnisz totalnie to rozsadzi Ci kadłub. Użyj pianki montażowej niskoprężnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie z innej beczki :)

Mianowicie w końcu dotarło do mnie podwozie węglowe:

OR032-00103.jpg

Zamierzam każdą nóżkę zamocować do kadłuba na 3 śruby plastikowe, i tu pojawia się pytanie:

JAKIEJ ŚREDNICY UŻYĆ ŚRUB?

Mam 4mm i 6 mm, ale te pierwsze będą za słabe (tak mi się wydaje), natomiast 6mm to czy już nie przesada. Z tego wszystkiego wychodzi że najlepiej było by dać 5mm. Dla tego proszę o wypowiedź kogoś kto już doświadczalnie się spotkał z tym zagadnieniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te śruby masz teflonowe czy stalowe ?

spróbuj zgiąć tudzież zerwać śrubę 4mm. wydaje mi sie ze w zupełności wystarczą !

szczególności ze będą aż trzy !

wiem ze siły w modelu są bardzo duże ale czasem lepiej by jakieś mocowanie po prostu sie zerwało niż było super mocne i doprowadziło do innych zniszczeń dużo gorszych !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich

Dziś odbyły sie loty :) Travel spisał sie super :) choć wiatr był mocny i z gracją w 1minucie i 26 sekundzie lotu odleciało sobie kółko od podwozia :) Pierwszy pomysł był bedzie kret w trawie ale udało sie wylądować na betonie :) idealnie :) filmik też jest. Latała też cessna 182 elektryk 1.8m ale to już w innym temacie :)

 

filmik z lotu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Dzis przy lotach odmaszerował mi z gracją tłumik z ASP 52 w Tarvel Air-u pękła szpilka mocująca :shock: silnik zgasł ale wszystko zakończyło sie ok :faja: model cały :) pytanie mam do Was gdzie można kupić nowy lub lepszy .... z jednej części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Wiem że to lekka przesada ale lata ;) i to całkiem sprawnie :) mocy nie brakuje :) niestety w poprzednim ASP 52 uszkodził sie wał i czeka na remont a że pogoda była dobra aż szkoda było czekać ......... Allegro i udało sie kupić MVVS 10 cc

Jak lata Travel Air z MVVS 10.......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.