DarekRG Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 lukas325, a Ty tam masz w nim sklejone na stałe dwie połówki skrzydeł, czy tylko wsadzone na rurkę jak ja, bo chcę wiedzieć co mnie czeka gdybym ich nie sklejał a chciał zrobić kilka fikołków? U mnie zaczęły się naprawy. Na pierwszy ogień poszło skrzydło lewe z trzema rozwalonymi żebrami: Wystarczy tylko nakleić łatkę (czekam na folię o odpowiedniej gramaturze). Następnie prawe skrzydło, które na początku wyglądało na "zdrowe", lecz po macnięciu, dotknięciu tu i tam zdecydowałem się je otworzyć w miejscu górnego kesonu. Podejrzenia były słuszne. Żebra były popękane wraz z łączeniem kesonu z krawędzią natarcia a jedno się rozsypało. Jednak trochę CA, żywicy tam gdzie trzeba było nadstawić brakującą balsę, oraz umiejętnie wycięty keson za skutkował pomyślnie zakończoną operacją: Trochę wziąłem się za odbudowę kadłuba i przystosowywaniem go do zamontowania w nim podwozia.... bo to w skrzydle nie nadaje się do trawiastych lotnisk (zbyt blisko środka ciężkości i łatwo o kapotaż przy starcie gdy model jest dociążony na przód z racji pełnego zbiornika). Nowe podwozie jest już zamówione i czekam aż Chińczycy skompletują całą paczkę Niestety popychacz będzie do wymiany z tego powodu: To potrafi uświadomić jakie siły działają na model. Na pewno po odbudowie nie wzbiję się w powietrzu, póki nie będę pewny że mój ASP .52aII nie wywinie mi ponownie numeru.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Gdyby ktoś potrzebował to mam na zbyciu 2 skrzydła do super-aira. Jedno oklejone a drugie nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcat Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Skrzydła w Travel Air miałem osobno nie kleiłem ich wygodne w transporcie oto filmik z 4-rtego lotu i z 7-dmego katastrofa . kraksa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Witam,ja skleiłem je od razu przy montażu,podczas składania całego samolotu,fajny pomysł z tym podwoziem,tez coś pokombinuje ahaaaa z awarii to pamiętam ze po którymś locie jak rozbierałem samolot to miałem ścięte te kołeczki ze skrzydeł które wchodzą w kadłub,nie wiem czemu tak się stało,ale na szczęście był to i tak ostatni lot tego dnia,a teraz wstawiłem sobie metalowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Zbig_ Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Witam, Po prawie roku mogę się podzielić moimi doświadczeniami z SA. Kupilem go w zeszłym roku jako pierwszą spalinę pod silnik ASP 52A (1,96 KM!). Na szczęście od razu zalożyłem mu podwozie pod kadłub, co pozwoliło mimo kilku katastrof nie uszkodzić skrzydła. Pierwszy lot - przy lądowaniu wyrwane podwozie i przełamany kadlub tuż przed ogonem (jest za delikatny jak na tą masę stateczników) - zwmocnienia węglowe pomogły. Potem było kilka lotów pełnych przerażenia, że i tak się rozbiję przy lądowaniu. W końcu zaczesałem skrzydłem o asfaltowy pas i rozerwałem kadłub wzdluż na pół, uszkodziłem przy tym iglicę gaźnika i wyłamałem dwa żeberka z głowicy (skrzydło całe, kadłub naprawiłem, iglicę w końcu sam dorobiłem) Moje zdanie jest takie: Super Air jako pierwsza spalina to gruby błąd. Potem odkupiłem trenerka górnopłata od kolegi i..... nauczyłem się latać spaliną. Pierwszy lot trenerkiem odbyłem 10.04.2010 i urwałem mu przednie koło wraz z fragmentem firewalla. Innym tego dnia poszlo gorzej.... Po naprawie koła i poprawnym wyważeniu trenerka (kto nie przykłada wagi do idealnego wyważenia, jak ja początkowo, sam się prosi o kłopoty) wykonałem nim ze 20-30 lotow i wróciłem do Super Air'a. Do silnika ASP 52 i nauki latania wg mnie optymalne śmigło to wspominane już przes kolegów 12x4. Pomierzone (tachometr, ciągomierz) statycznie 13500obr/min i 3,5kg ciągu! Model waży około 2,5kg - reszta nie wymaga komentarza Startuję i ląduję z minimalnymi wychyleniami sterów (jak w instrukcji), a przy tym man zaprogramowane half-rate 40% na lotkach. Jak przełączę na double-rate, można poszaleć - o ile pilot coś potrafi Na śmigle 12x4 można kręcić bardzo ciasne pętle, prędkość niewielka, a jej utratę przy zaciągnięciu drąga rekompensuje ciąg. Teraz zaczynam eksperymentować ze śmigłami 11x6, a mam jeszcze w pudelku mastera 11x7,5. Lata si,ę inaczej - trzega pilnować, żeby zbytnio nie wytracić prędkości przy ostrych manewrach. Ciąg mniejszy, ale prędkosci przy niskich przelotach wyzwalają adrenalinę! W tym roku, wiosną, miałem jeszcze jeden crash Super Airem - zaraz po starcie zgasł silnik i trochę spanikowałem. Chcialem jeszcze koniecznie zawrócić pod wiatr i w efekcie samolot schował się za wzniesieniem. Musiał ladować sam. Znowu podwozie do wklejenia i kilka węgielków do kadłuba tuż za kabinką. Trenerek przechodzi teraz w ręce młodszego pokolenia - ostatnio go oblatywałem i dziwiłem się, że tak trudno się nim lata (on po prostu nie chce wchodzić w zakręty!) Super Air za to ma skrzydła prawie bez wzniosu i idzie jak po sznurku. Latem do stajni doszedł Stick w barwach Red Barona: 170cm rozpietości z czterosuwem FS61 ASP. Lata się min po prostu cudnie, ale Super Air to coś, co zawsze dostarcza mi emocji - teraz już tylko pozytywnych. Polecam: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcat Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam wszystkich. Mam pytanko jak lub na czym mocujecie kamere by nie było wibracji ??? widziałem kilka Waszych filmików i nie było tak jak u mnie podczas oblotu piertszy raz zgasłsilnik ale usterką było odkrecenie sie sruby mocującej gaźnik Był to oblot nowego modelu po katastrofie . Nowy model odbył już 5 lotów ale nadal problem mam z kamerą przykładowy filmik z oblotu .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
racuch Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 właśnie składam ten model i mam do Was pytanie, w jaki sposób mocowaliście zbiornik, by nie maił żadnych luzów. widziałem jeden z kolegów stosował piankę montażową, ale ja swojej nie jestem pewien jak się będzie zachowywać po kontakcie z paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Pianki nie polecam,mało praktyczne w przypadku demontażu. Tam jest dosyć nie ciekawy dostęp,kawałek grubszej gąbki .Wyciąć mniejszy otwór na zbiornik,włożyć gąbkę następnie zbiornik i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 właśnie składam ten model i mam do Was pytanie, w jaki sposób mocowaliście zbiornik, by nie maił żadnych luzów. widziałem jeden z kolegów stosował piankę montażową, ale ja swojej nie jestem pewien jak się będzie zachowywać po kontakcie z paliwem. Nie ma problemu możesz użyć pianki montażowej. Ja tak mam w travelu i uważam to za dobre rozwiązanie. Jednak nie przesadź z ilością. Wystarczy punktowo na każdą ściankę zbiornika. Jeżeli wypełnisz totalnie to rozsadzi Ci kadłub. Użyj pianki montażowej niskoprężnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
racuch Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Model wyważać z paliwem czy bez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Bez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eski Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 A ja w swoim modelu zamontowalem tak jak pisza w instrukcji i zadnych wzmmacniaczy nie potrzeba dawac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 a ja mam pytanie z innej beczki Mianowicie w końcu dotarło do mnie podwozie węglowe: Zamierzam każdą nóżkę zamocować do kadłuba na 3 śruby plastikowe, i tu pojawia się pytanie: JAKIEJ ŚREDNICY UŻYĆ ŚRUB? Mam 4mm i 6 mm, ale te pierwsze będą za słabe (tak mi się wydaje), natomiast 6mm to czy już nie przesada. Z tego wszystkiego wychodzi że najlepiej było by dać 5mm. Dla tego proszę o wypowiedź kogoś kto już doświadczalnie się spotkał z tym zagadnieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrfala Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 a te śruby masz teflonowe czy stalowe ? spróbuj zgiąć tudzież zerwać śrubę 4mm. wydaje mi sie ze w zupełności wystarczą ! szczególności ze będą aż trzy ! wiem ze siły w modelu są bardzo duże ale czasem lepiej by jakieś mocowanie po prostu sie zerwało niż było super mocne i doprowadziło do innych zniszczeń dużo gorszych ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 zamierzam dać śruby plastikowe, właśnie dla tego, że lepiej żeby coś się zerwało niż miałbym popsuć podwozie za stówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcat Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Witam wszystkich Dziś odbyły sie loty Travel spisał sie super choć wiatr był mocny i z gracją w 1minucie i 26 sekundzie lotu odleciało sobie kółko od podwozia Pierwszy pomysł był bedzie kret w trawie ale udało sie wylądować na betonie idealnie filmik też jest. Latała też cessna 182 elektryk 1.8m ale to już w innym temacie filmik z lotu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcat Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Witam Dzis przy lotach odmaszerował mi z gracją tłumik z ASP 52 w Tarvel Air-u pękła szpilka mocująca :shock: silnik zgasł ale wszystko zakończyło sie ok :faja: model cały pytanie mam do Was gdzie można kupić nowy lub lepszy .... z jednej części ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12988 http://www.justengines.unseen.org/acatalog/Silencers.html http://www.justengines.unseen.org/acatalog/Silencers_in_cowl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcat Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Jak tam Wasze loty ja w moim Travelu a raczej w silniku wymieniłem łożyska ( bo już miały spore luzy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcat Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Wiem że to lekka przesada ale lata i to całkiem sprawnie mocy nie brakuje niestety w poprzednim ASP 52 uszkodził sie wał i czeka na remont a że pogoda była dobra aż szkoda było czekać ......... Allegro i udało sie kupić MVVS 10 cc Jak lata Travel Air z MVVS 10....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.