megamarcel Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Pozwolę sobie odświerzyć temat, bo zainteresował mnie ostatni post, a pozostał bez echa. Mógłby ktoś rozwinąć tę myśl? Tzn. co konkretnie wymalować i w jakim celu? Pozdrawiam M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Taki model, póki nowy, warto od wewnątrz obficie wymalować gdzie się da wikolem, a jeszcze lepiej alifatycznym...A już krawędzie wszelkich ażurów - wręcz koniecznie. O matko :shock: Co za kombinacje. Szkoda, że mój model nie wiedział tego, że musiał być wymalowany wikolem. W sumie nawet lepiej bo więcej nim polatałem a teraz ma go kto inny i nadal lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Chodzi o to, żeby zlepić włókna przecięte laserem. Warto spróbować i porównać wytrzymałość. A z gadania po próżnicy to tylko... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Yhym, jasne, na model działają takie przeciążenie, że rozpadnie się w locie. Bez przesady ! Te modele są pancerne, nawet stery nie pozwalają na szaleństwa. Właściciel i tak zrobi co będzie chciał. Szkoda tylko jego czasu, mógł by zamiast tego trenować na symulatorze. Jeśli już bardzo czujesz potrzebę wzmocnienia łączeń to kapnij pare kropel rzadkiego CA i to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Rzadkim CA wzmocnisz balsę... Z kosmosu przybyłeś? :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Swego czasu byłem tak zakochany w tym modelu, że miałem ich aż 3 Model ma pewne newraligiczne punkty: Mocowanie podwozia jest bardzo słabe, model nie znosi nierównych lądowisk. Oczywiście można temu zaradzić wzmacniając miejsce mocowania ale struktura kadłuba jest na tyle słaba, że przy niefortunnym lądowaniu złamie się on tuż obok. Pamiętam, że podczas awaryjnego lądowania na łące gdy zgasł silnik posadziłem model bardzo miękko a mimo to kadłub pękł mniej więcej równo z krawędzią natracia. Druga sprawa: Należy bacznie obserwować bolce mocujące skrzydło do kadłuba (w krawędzi natarcia). W jednym egzemplarzu jeden z bolców obluzował się do tego stopnia, że po zdjęciu skrzydła po prostu wypadł. Przeoczenie tego grozi spektakularną kraksą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 odświeżając temat... Jakiej średnicy koła stosujecie w swoich travelair'ach (tudzież superair'ach)? Obecnie mam założone 65mm, jednakże w nowym sezonie zmieniamy lotnisko na trawiaste i myślę także nad zmianą ogumienia. Czy średnica 90mm nie będzie dużą przesadą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 odświeżając temat... Jakiej średnicy koła stosujecie w swoich travelair'ach (tudzież superair'ach)? Obecnie mam założone 65mm, jednakże w nowym sezonie zmieniamy lotnisko na trawiaste i myślę także nad zmianą ogumienia. Czy średnica 90mm nie będzie dużą przesadą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 odświeżając temat... Jakiej średnicy koła stosujecie w swoich travelair'ach (tudzież superair'ach)? Obecnie mam założone 65mm, jednakże w nowym sezonie zmieniamy lotnisko na trawiaste i myślę także nad zmianą ogumienia. Czy średnica 90mm nie będzie dużą przesadą?Jeżeli przechodzisz na trawkę :wink: to zmiana średnicy kół jest koniecznością. Ja z tego co pamiętam miałem 80mm i spokojnie wystarczało ale to zależy od stanu trawki. Moim zdaniem 90mm będzie w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 odświeżając temat... Jakiej średnicy koła stosujecie w swoich travelair'ach (tudzież superair'ach)? Obecnie mam założone 65mm, jednakże w nowym sezonie zmieniamy lotnisko na trawiaste i myślę także nad zmianą ogumienia. Czy średnica 90mm nie będzie dużą przesadą? Jeżeli przechodzisz na trawkę :wink: to zmiana średnicy kół jest koniecznością. Ja z tego co pamiętam miałem 80mm i spokojnie wystarczało ale to zależy od stanu trawki. Moim zdaniem 90mm będzie w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Ja również na trawę używam kół 80mm. Kompromis pomiędzy rozmiarem a wagą. Wiadomo, czym większa średnica tym lepiej idzie po nieutwardzonym gruncie. Z drugiej strony rośnie waga i opory podczas lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marijuz2 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Mam pytanie do kolegów posiadających ten model - jak się sprawuje z klapolotkami? Przydają się w czasie lotu czy może tylko przy starcie / lądowaniu? Jak bardzo je wychylacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Mam pytanie do kolegów posiadających ten model - jak się sprawuje z klapolotkami? Przydają się w czasie lotu czy może tylko przy starcie / lądowaniu? Jak bardzo je wychylacie? Travel ma lotki tylko na końcówkach skrzydła więc funkcja klapolotek nie ma sensu. Poza tym ląduje i startuje wystarczająco łatwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marijuz2 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Jestem właśnie w trakcie składania modelu, ale nipokoi mnie jego podwozie, mam wrażenie że jest strasznie sztywne i pierwsze twardsze lądowanie spowoduje połamanie kadłuba. Czy moje obawy są uzasadnione? Latacie na oryginalnym podwoziu czy zakupiliście węglowe? Czy ktoś miał problemy z oryginalnym podwoziem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Podwozie jest sztywne to prawda i napewno prędko się wyłamie. Wyłamuje się tylko klocek do którego jest przykręcone. Ja wzmocniłem kadłub w okolicy mocowania podwozia i latałem na oryginalnym bez większych problemów. Oczywiście założenie "miękkiego" podwozia jeżeli masz taką możliwość będzie mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marijuz2 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Mam jeszcze pytanko co do wychyleń. Postanowiłem je zmierzyć i okazało się, że są znacznie większe niż te w instrukcji. I tak na DR ustawiłem sobie wychylenia z instrukcji (wszystko po 10mm, ster kierunku 25mm) i moje pytanie jest następujące - czy to nie za mało? Czy model z silniczkiem 52 wzbije się w powietrze ze sterem wysokości wychylonym na 10mm w górę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Mam jeszcze pytanko co do wychyleń. Postanowiłem je zmierzyć i okazało się, że są znacznie większe niż te w instrukcji. I tak na DR ustawiłem sobie wychylenia z instrukcji (wszystko po 10mm, ster kierunku 25mm) i moje pytanie jest następujące - czy to nie za mało? Czy model z silniczkiem 52 wzbije się w powietrze ze sterem wysokości wychylonym na 10mm w górę? Praktyczne informacje o Travelu. Już gdzieś to załączałem ale niech będzie jeszcze raz. Jest tam wszystko co Cię interesuje. http://www.rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=71:travel-air&catid=42:opisy-modeli&Itemid=41 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marijuz2 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Wow, czyli do lotu rekreacyjnego raptem 5mm wychylenia? A do akrobacji 10mm? Ok ale ster wysokości tak na oko to ciężko ocenić, ale to będzie chyba z 10mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Ustaw wysokość i lotki +/- 10mm a kierunek +/-20 mm i do oblotu będzie ok a potem sam zobaczysz. Pamiętaj o prawidłowym wyważeniu! Wielkość silnika masz więcej niż wystarczającą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marijuz2 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Wziąłem taki silnik bo wg producenta ważył tyle samo co mniejszy, a wiecej mocy nie zaszkodzi ;-) Dzięki za cenne rady, postaram się nie rozbić go w czasie oblotu i zdać Wam z tego relację :-) Pozdrawiam EDIT: troszkę za szybko się pożegnałem, mam jeszcze małe pytanko na temat wyważania - z pełnym bakiem czy z pustym? Niby logika podpowiada że z pełnym, w końcu to spory balast, ale instrukcja mówi o pustym... No i jeszcze jedna sprawa, gdy środek ciężkość jest bardziej z tyłu, to prędkość lotu i lądowania jest mniejsza, dobrze zrozumiałem instrukcję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.