razor Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 razor: lepiej naucz się od razu latać z lotkami żeby od razu przejść etap nauki a nie mozolne poznawanie modelu. Jak wyrobisz odruch, że skręcasz tylko SK to tak zostanie i będzie Ci ciężko latać.Ale ja Ci tylko radzę a Ty zrobisz tak jak uważasz. to próbka mojego lotu na sym. http://www.youtube.com/watch?v=Q3BMGsdSopkw sumie na sym. prawie w ogóle nie używam steru. (tylko lotki i wysokość)
Malker Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Ta sceneria jest trochę nie wygodna. Lataj na Rottenburg i jedna uwaga! Nie wlatuj nad głowę.
razor Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 A serwa wziąłbym 4 sztuki na każdą lotkę po jednym ja wtedy podłączyć te dwa serwa na lotki? można dwa serwa do jednego kanału ale z kablami jakoś odwrotnie? czy trzeba mieć mikser lotek w apce i wtedy potrzebne dwa kanały (po jednym na lotkę) ?
Malker Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 poprzez Y kabel i wtedy 2 serwo pod 1 kanał.
WZ Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Lotki podłączasz w sposób - 1 Serwa lotek łączysz Y - kablem i kabel wpinasz w odbiornik , wychylenia lotek pozostaną takie jak ustawisz na popychaczach .2 Serwo jednej lotki lotki wpinasz wna odbiorniku w kanał np 3 gdzie wpina się lotki .Serwo drugiej lotki wpinasz w kanał np 6 ,następnie używając miksera mixujesz 3 z 6 3 - Jedno serwo napędza lewą i prąwą lotkę , wpięte w miejsce gdzie wpinasz lotki
razor Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 no i piper gotowy do lotu na razie użyłem jednego serwa do lotek. antenę poprowadziłem od głównego płata do końca steru wysokości, przez czubek steru kierunku, do drugiego końca steru wysokości i z powrotem do głównego płata.
cobra Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Po co taka kombinacja z anteną? Puść ją wolno za modelem.
razor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Cały czas tony śniegu na zewnątrz i nie będzie lepiej. Chyba jutro zamontuję jakieś płozy do pipera. boję się próbować latać bez - jedno wpadnięcie przodem w śnieg i cały silnik będzie w śniegu, gorzej jak jeszcze reszta sprzętu :/ Jakieś uwagi jak to zrobić ? Mam kawałki bowdena śr. 2mm chyba, płozy zrobię z jakiegoś plastiku - już mam na oku jeden taki w domu - kawałki trzymające kalendarz - długie płaskie kawałki plastiku mające ~14mm szerokości. Miejsce wbicia (mocowania) w EPP wzmocnię sklejką .8mm (mam jeszcze 2.5mm w razie czego) - to powinno zapobiec wyrwaniu kawałka EPP w przypadku wypadku Zastanawiam się tylko jak bardzo zmieni to ŚC, ale może wystarczy na razie to poprawić trymem steru wysokości.
ertman_176 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Proponuje paski 20-25mm[na upartego nawet 40mm] na 120mm, w warszawie o plastik dość łatwo. Szukaj "plasticard" badz polistyren HIPS.
razor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dzięki najpierw spróbuje z tymi paskami co mam. Czym pomalować EPP ? chodzi mi o proste pomalowanie, żeby odróżniał się od nieba i śniegu (np. na czerwono). jakiś spray wystarczy? Nie musi być to ładnie ani artystycznie, bo pewno będzie coś jeszcze robione (jak się połamie albo co)
elanfan Opublikowano 20 Lutego 2010 Opublikowano 20 Lutego 2010 Witam, jeśli pozwolicie także dołączę się do tematu. Dzisiaj dostałem tegoż Pipera w modelarni, będzie to mój praktycznie 2 model więc nie jestem świetny w pilotażu, ale co nieco już latałem. Dylemat pojawił się gdy postanowiłem włożyć do niego silnik, otóż posiadam takie o to ustrojstwa: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8495 oraz http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8618 I teraz nie wiem który silnik włożyć do modelu. Teoretycznie na tym mniejszym spokojnie poleci, ciąg ok 600 gram przy 8x4 i 11.1V. Pomóżcie, który silnik lepiej włożyć, model ma być głównie jeszcze do nauki ale także jakieś wariactwa (na razie bez lotek :oops: ) Pakiety jakie posiadam to: 11.1V - 1600mAh i 500mAh (136 i 53 gramy) oraz 7.4V 1700mAh. Pozdrawiam
Gość Kuba.K Opublikowano 20 Lutego 2010 Opublikowano 20 Lutego 2010 Jak z tych wybierać to ten pierwszy do niego pakiet 11.1V 1600Mah . Regulator masz??
elanfan Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Tak, tak mam wszystko. Teraz zastanawiam się jak go zamontować, bo można go zamontować TYLKO za wręgą, nie ma żadnych otworów na piastę stałą po tej drugiej stronie jak np. AXI. :? Myślę się nad przełożeniem wału na drugą stroną, aby zamontować go jak te zwykłe dzwonki lub wkleić na samym dziobie kawałek np. sklejki żeby można go było normalnie przykręcić.
Gość Kuba.K Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Możesz zrobić tak jak napisałeś: lub wkleić na samym dziobie kawałek np. sklejki żeby można go było normalnie przykręcić. I wyciąć taki miejsce na silnik, jak na zdjęciu na samej górze strony. Pamiętaj o skłonie i wykłonie
elanfan Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Hmm, chyba tak zrobię, ale zastanawiam się jeszcze czy jednak nie włożyć ten mniejszy silnik. Na razie cały EPP taki jak przyszedł waży równo 100g do tego silnik, regiel, odbiornik, pakiet i serwa ~ 100g + 50 na popychacze, klejenie i inne pierdółki to by bylo 250-300g, a silnik na tym pakiecie 50g 11.1V miał by powiedzmy 400 g ciągu, a był by chyba lepszy do nauki - mniejsze obciążenie powierzchni - mniejsza prędkość. Potem mógłbym włożyć większy silnik i pakiet ew. dorobił lotki i w górę.
Gość Kuba.K Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 No skoro ta waga to bierz ten mniejszy
acrolucky Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Hmm, chyba tak zrobię, ale zastanawiam się jeszcze czy jednak nie dać tego mniejszego silnika. Na razie cały EPP taki jak przyszedł waży równo 100g do tego silnik, regiel, odbiornik, pakiet i serwa ~ 100g + 50 na popychacze, klejenie i inne pierdółki to by bylo 250-300g, a silnik na tym pakiecie 50g 11.1V miał by powiedzmy 400 g ciągu, a był by chyba lepszy do nauki - mniejsze obciążenie powierzchni - mniejsza prędkość. Potem mógłbym włożyć większy silnik i pakiet ew. dorobił lotki i w górę. Kolego proponuje odraz z lotkami i mocniejszym silnikiem powyżej 1100kv. Są rożne upodobania, co do stylu latania, ale warunki pogodowe (wiatr, termika) są częste i na słabym silniku będziesz miał walkę z modelem.
razor Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 a to mój pierwszy lot (w końcu) - dłuższy filmik http://www.youtube.com/watch?v=jdduuHXFW94 a do tego w sumie to w ogóle mój pierwszy lot (wcześniej symulator i 30 sek. lot delta, która spadła ) żadnych rozbić, na początek lotki ustawione bardzo delikatnie (potem trochę mocniej). steru kierunku nie używałem - raz go dotknąłem żeby sprawdzić czy działa. model prawie cały czas latał na 1/2 mocy. p.s. dziękuję dobrym modelarzom z pałacowej za pomoc przy ulotnieniu
razor Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 w sumie polatałem nim 15 min, ale już czuję że mało się dzieje. model nie ma wzniosu, ale przez to że trochę źle się lotki wychylają to beczki nie wykonam (lub na dużej wysokości mógłbym coś próbować, ale pewno wyszłaby z nurkowaniem). na pakiecie 800mAh latałem prawie 10 min (a może lekko ponad?), prawie cały czas na 1/2 obrotów. ogólnie już myślę o czymś szybszym i żwawszym lubię składać modele, ale niestety nie mam czasu na zrobienie czegoś bardziej skomplikowanego. dlatego zastanawiam się czy F4U Corsair http://www.cyber-fly.pl/produkt-1439.html nie byłby dobrym wyborem (zawsze ten samolot mi się podobał) - co o tym sądzicie ? jak można usprawnić pipera? może oklejenie folią (oracover?) sporo/coś da? (zapewne opływ powietrza będzie znacznie lepszy nić po tym porowatym EPP) czy EPP da się ładnie folią okleić ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.