Skocz do zawartości

Mój Poduszkowiec


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam taką fajną "bryke" którą sam zbudowałem.

Kilka zdjęć :

mm13m.jpg mm14m.jpg mm16m.jpg

Wiecej na http://rcornel.pl/mojemodele.html

 

No i tak modelem juz raz pływałem/brykałem ale okazało sie ze jest strasznie wolny :/

Filmik: http://pl.youtube.com/watch?v=RQ9HOk6Q-bA

 

Aktualnie troszke go modyfikuje, głównie przerabiam turbinke na lzejszą bo ta była z PCV i była strasznie ciezka :/

No ale rozmawiałem kiedyś z kolega z innego forum i ten kolega mi mówił ze mam zle dobrane smigła. Już nie pamietam jakie były bo próby były dosyc dawno temu (prawie rok).

Chciałbym zeby ktoś pomógł mi dobrac odpowiednie smigła zeby model był troszke bardziej dynamiczny. Silniki mam Graupner speed 600 na ciąg poziomy i speed 400 na ciag pionowy ewentualnie moge załozyć jakąś 540 z modelu samochodu. Model wazy około 3kg :shock: :shock: i ma gługośc jednego metra ;)

 

Z góry dzieki za wszelkie info i pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość jak Cię interesuje będzie zależeć od jego mocy ,ale też od skoku śmigła.

Jeśli na szybko możesz zmienić śmigło na takie o większym skoku i nadal nie przeciążysz silnika ,to powinieneś odczuć różnice.

Jeśli jednak prędkość ma wzrosnąć dużo więcej to proponuje wymianę silnika na 3 fazy .

Możesz podać jakie masz teraz śmigło założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz nie mam :) ale jak miałem to mialem to miałe 7x6 GWS dowiedziałem sie ze to za duzo na ten silniczek, czy to prawda ?? a co do predkosci to zadowoliło by mnie 20km/h :)

A i jeszcze jedno jaka by musiała być ta BLka zeby ten model ruszyć ??

 

EDIT: Dodam jeszcze ze model jest zasilany z pakietów nimh 7,2V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popełniłem kiedyś podobny poduszkowiec. Przede wszystkim na pewno model jest za bardzo obciążony na tył. Przód za bardzo się podnosi w tym przypadku i ciśnienie ucieka. Spróbuj dociążyć przód. Powinno być lepiej. Mój modelik pomykał aż sam byłem zdziwiony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz ale własnie dlatego ze jest za ciezki z tyłu robie nową turbinke :)

Czekam na dalsze sugestie :)

JBC to mam takie śmigła : 3x 7x6; 2x 7x3; 3x 5x4; 1x 5x3; mam jeszcze jakies przyciete 6x3; 6x5 i 7x6 wszystkie oczywiscie od GWS a i naped bezposredni bez przekładni ;)

Moze ktos pomoze wybrac coś odpowiedniego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 400-tki proponowałbym nie więcej jak 6x3. Druga rzecz, to ważne aby odległość między końcówką śmigła a tunelem (chodzi o silnik od pompowania poduszki) była jak najmniejsza. Uzyskasz mniejsze straty ciśnienia. Co do śmigła pchającego, to do 600-tki najlepiej by było coś w okolicach 7x4 ... 7x6 mogło by być w sumie też, ale musiałbyś sprawdzić, czy silnik się nie grzeje za bardzo. Na takich napędach ten model powinien ostro gonić. No i koniecznie napisz czy to są śmigła do napędu bezpośredniego, czy SF (takie łyżeczkowate łopaty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.