Krajan Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Witam serdecznie. Jakiś czas temu udało mi się pozyskać samolot airbus a380 - tiansheng. Samolot potrzebuje trochę remontu, ale mam zamiar z Waszą pomocą jakoś temu zaradzić i wystartować. 1. Jeden z silników ma spalone przewody, więc być może silnik jest spalony. Nie wiem czy jest możliwość naprawienia takiego silnika lub może uda mi się dowiedzieć, w jaki sposób i gdzie dobrać identyczny silnik. 2. Po załączeniu silników (dodaniu większej mocy) regulator tego silnika który jest najprawdopodobniej spalony zaczyna dymić. Próbowałem podłączyć pod ten regulator pozostały sprawny silnik – niestety nie działa. Najprawdopodobniej z 4 regulatorów działają tylko 2. I tu też mam pytanie – jak dobrać takie regulatory, czy może musze kupić wszystkie 4 nowe? 3. Czym najlepiej poprzyklejać serwa do styropianu. Obecne odkleiły się. Myślałem o taśmie dwustronnej lub o kleju na gorąco ? 4. Czy spuchnięta bateria może działać poprawnie? Jak na razie to najważniejsze pytania. Reszta okaże się w trakcie działań. Z góry serdecznie dziękuję za uzyskaną pomoc.
madrian Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Najlepiej - zakupić 4 nowe silniki wraz z regulatorami. To co widać, to silniki wymagają wymiany lub przezwojenia, łącznie z wymianą magnesów, bo prawdopodobnie są przegrzane. Zdaje się, że siedzą tam turbinki EDF 56 mm. Zerknij na takie zestawy i jakie silniki się tam stosuje. Oryginalnie widzę, że u ciebie siedzą tam 4 outrunnery BLDC 2826, 3200 kv. Przykładowy zamiennik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8138__Turnigy_2836_Brushless_EDF_Motor_3200kv.html Tylko, do niego to przy 3S, powinien być chyba regulator coś koło 40 A na silnik. Zasilanie 3S 3 Ah. Regulatory 25 A. - można rozważyć wymianę na pakiet 4S. A regulatory dobrać do nowych silników. Jeżeli pakiet jest spuchnięty, to raczej nadaje się do wymiany. Na pewno jego dalsze używanie w tak silnym napędzie - 4 silniki i prądy w okolicach 60 A, nie są dla niego już zdrowe. Sugerowałbym pakiet 4S, podobnej pojemności i przynajmniej 30C. Wyższe napięcie zmniejszy trochę prądy pobierane. Ewentualnie zakup bardziej wydajny pakiet - 30/40 C, taki sam lub ciut większej pojemności. Niestety jakoś nie widzę części do tego modelu. Myślę, że spokojnie możesz zastąpić silniki inrunnerami lub nawet zakupić kompletne turbiny EDF 56 mm z napędami. I do tego dobrać regulatory. Serwa 9g spokojnie przykleisz klejem na gorąco, UHU POR-em, albo żywicą epoksydową, a nawet CA. BTW, to nie jest styropian, tylko pianka EPP. Różnica jak między zmurszałą cegłą a bloczkiem betonowym, choć oba prostokątne.
Krajan Opublikowano 3 Października 2016 Autor Opublikowano 3 Października 2016 Dziękuję bardzo za podpowiedź. Okazuje się, że czeka mnie trochę więcej pracy niż myślałem. Najbardziej martwi koszt tego wszystkiego. W każdym razie zaczynam się rozglądać za nowymi silniki itd. Jeszcze raz - dziękuję. Widzę, że kształt silników, które Pan podał, jest inny niż ten w oryginale - więc nie ma to znaczenia? Silnik w takim stanie jak na zdjęciu jest tylko jeden, trzy pozostałe działają. Myśli Pan, że mimo wszystko już trzeba je wymieniać?
madrian Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 Ponieważ masz 4 napędy identyczne, jeśli chcesz zmienić jeden napęd, to należałoby wymienić przynajmniej jego odpowiednik z drugiej strony. Nawet nowy silnik, w połączeniu ze starszym i bardziej wyeksploatowanym, może wprowadzić niekorzystne zmiany w rozkładzie sił. Dlatego warto przynajmniej wymienić napędy w parach. Będziesz miał też wtedy jeden zestaw napędowy w zapasie. Zauważ, że silniki pracują równomiernie. Jeżeli jeden się spalił, być może pozostałe też są już na granicy żywotności. Sam kształt silników nie ma większego znaczenia. Szczególnie jeżeli wymienisz nie tylko silnik, ale całą turbinę. Sugerowałbym takie rozwiązanie, bo być może niesprawność turbiny była powodem uszkodzenia silnika. Mogły się np. zatrzeć łożyska.
hubert_tata Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 1. Jeden z silników ma spalone przewody, więc być może silnik jest spalony. Nie wiem czy jest możliwość naprawienia takiego silnika lub może uda mi się dowiedzieć, w jaki sposób i gdzie dobrać identyczny silnik. 2. Po załączeniu silników (dodaniu większej mocy) regulator tego silnika który jest najprawdopodobniej spalony zaczyna dymić. Próbowałem podłączyć pod ten regulator pozostały sprawny silnik – niestety nie działa. Najprawdopodobniej z 4 regulatorów działają tylko 2. I tu też mam pytanie – jak dobrać takie regulatory, czy może musze kupić wszystkie 4 nowe? ad1) Może to tylko zwarcie na przewodach doprowadzających (przetarły się...?). To można sprawdzić omomierzem i jak mamy szczęście, to próbować naprawić bez przewijania ad2) Regulator wygląda na spalony Co do wymiany napędów, to jak pisał Adrian: najlepiej wymienić wszystkie 4szt, dobrze 2szt... ale nie zdziwiłbym się gdyby model latał na 3 silnikach bez nadmiernego skręcania (o ile ma zapas mocy i ten wyłączony silnik jest na zewnątrz, dalej od kadłuba). Gdyby był mój i chciałbym oszczędzać wydatki to wymieniłbym tylko 1 silnik na podobny.
Krajan Opublikowano 4 Października 2016 Autor Opublikowano 4 Października 2016 Dziękuję za odpowiedź - trochę mi lepiej . Może ktoś z Was ma namiary na firmę która mogłaby wymienić mi te przewody w silniku?
Krajan Opublikowano 5 Października 2016 Autor Opublikowano 5 Października 2016 Jeżeli chodzi o turbiny, to nie wiem jak są zbudowane inne, ale w tych nie ma łożysk - "śmigło", bezpośrednio przykręcone jest do osi silnika, a silnik na cztery śrubki do mocowania widocznego na zdjęciu.
Krajan Opublikowano 5 Października 2016 Autor Opublikowano 5 Października 2016 Dokładnie, więc wymiana turbiny jest chyba zbędna ?
Rekomendowane odpowiedzi