Marcin Opublikowano 8 Października 2016 Opublikowano 8 Października 2016 Bardziej w kwestii technicznej, bo obie opcje jestem w stanie w każdej chwili uruchomić. Odkurzam swoją Dimonę. Jest tam pakiet do odbiornika 5celowy NiCd Sanyo 1700 mAh. W ramach 'odchudzenia' modelu zastanawiam się nad opcją UBEC podpiętego pod pakiet zasilający model. Zasilam model pakietem 6s 5000mAh i UBEC wpinałbym po prostu w kable balancera. Jakieś 200g zyskam spokojnie na eliminacji pakietu NiCd. Pytanie - czy warto?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 8 Października 2016 Opublikowano 8 Października 2016 Przelicz, ile Twoja Dimona (%) schudnie..... Na ile zmieni się obciążenie powierzchni ? Jak ta zmiana (- 200g) wpłynie na zachowanie się modelu ? W 99,9 % - niezauważalna zmiana !!! UBEC przy zasilaniu 6s - dość ryzykowne. SBEC - inna bajka. Ale akumulator napędowy to najbardziej podatny element na uszkodzenia. Z drugiej strony - kontroluje się go częściej niż akumulator zasilający elektronikę, tak już to mamy... Co zyskujesz ? 1 akumulator mniej do ładowania..... 200g lżejszy model..... Co tracisz ? Poczucie komfortu, że dla bezpieczeństwa zrobiłeś wszystko co w Twoich możliwościach a charakterystyka lotna modelu nie uległa zmianie. Pozdrawiam - Jurek
Marcin Opublikowano 9 Października 2016 Autor Opublikowano 9 Października 2016 Dokladnie to ten regulator wchodzi w gre : https://rcpro.pl/product-pol-4163-Stabilizator-Napiecia-BEC-SkyRC-3A-2-6S.html Tak jak mowisz - zmiana niezauwazalna. Ilosc elementow, ktore moga pasc ta sama (regiel zamiast pakietu). Chcialem uniknac pamietania o NiCd i ich rozzladowywaniu przed pelnym naladowaniem, jak mowisz - pakiet napedowy zawsze jest pod kontrola. Z drugiej strony jak padnie (zwarcie czy cos) to strace calkowita kontrole nad modelem. Przy 6kg wagi to moze byc bolesne. Sent from my MotoG3 using Tapatalk
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Czyli SBEC ! Ale w Twoim modelu to poniżej 6A nawet bym nie patrzył. Sanyo (zielone) 1700 to nalepsza opcja NiCd. Możesz je wymienić na 2x LiFe. Nie trzeba rozładowywać a i szybko naładujesz jeśli zajdzie potrzeba. - Jurek
Marcin Opublikowano 9 Października 2016 Autor Opublikowano 9 Października 2016 6A? Nie sadze, tam sa niewielkie serwa - jeden standard na kierunku, mini na wysokosci i lotkach i cyfrowe mikro na hamulcach. Zostane na razie przy NiCd. Latalo to bez problemu, wiec po co zmieniac zwycieski sklad. A SBEC i zasilanie z 6s zostawie sobie na cos innego. Sent from my MotoG3 using Tapatalk
f-150 Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Tyle że ten bec przy 6S nie da ci 1A.
Marcin Opublikowano 9 Października 2016 Autor Opublikowano 9 Października 2016 Zawsze moge zasilic ten regulator z 2s - wystarczy odpowiednio podpiąć się pod gniazdo balancera w pakiecie. Rożnica w napięciu cel będzie niewielka i do naprawienia przy ładowaniu z balancerem. Na razie to musze i tak wyrwane mocowanie podwozia zrobić. Głupie kretowiska
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Też nigdy nie zmieniam zwycięskiego składu. Tym bardziej nie rozumiem tego wątku ? Kiedyś był tu taki komentarz: dobrze wiem co chcę, ale napisałem z ciekawości, co "mądrale" powiedzą..... Sorrki ! Już się wyłączam... - Jurek 1
Marcin Opublikowano 10 Października 2016 Autor Opublikowano 10 Października 2016 Nie tyle "madrale" co moze ktos poprostu stosowal takie rozwiazanie jak rozwazalem i dlatego chcialem zasiegnac inf. Sent from my MotoG3 using Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi