Kostek Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 Tomku , nie bardzo widzę sens oszczędzania na wadze serw .Jest to duży model i redukcja wagi o 100g niewiele wnosi do ogólnego bilansu. Najbardziej nie leża mi hs81.Mam na lotkach w dwumetrowym Foxie. Kiedyś dość twardo wylądowałem i było po zębatkach.Siłę mają wystarczającą ale są bardzo delikatne.Przypuszczam że podobnie będzie z tymi od klap.
instruktor Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 " Kiedyś dość twardo wylądowałem i było po zębatkach.Siłę mają wystarczającą ale są bardzo delikatne.Przypuszczam że podobnie będzie z tymi od klap." Dokładnie potwierdziłeś moje doświadczenia z tymi serwami. Dlatego do dwumetrówki na lotki stosuję Hs 81Mg, choć ktoś krytykował że niepotrzebnie takie mocne ,ale przynajmniej nie" lecą "im zębatki.
Tomek Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Opublikowano 30 Lipca 2008 U mnie mają być 81 MG , sprawdzają się w Katanie do ostrych akrobacji. W końcu H81MB wylądowały już ogonie na kierunku, tam będą bezpieczne ,bo lotka kierunku od dołu jest zabezpieczona częścią stałą,więc trzeba by połamać cały kierunek aby uszkodzić serwo. Na lotki idą HS225MG, zaś sama lotka jest malutka ,więc siły działające w locie raczej małe. Model też przecinakiem nie jest. A jak przywalę lotką o ziemię to będę miał większe problemy niż jedno serwo :mrgreen:
Tomek Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Wczoraj u Huberta przemierzyliśmy silnik i porównaliśmy z tym co podaje program. Wyszło , że przy 1100W można wyciągnąć silnika do 4kg ciągu!!! No ale i 80 A wyduszonych z pakietu przy 5 celach. W każdym razie przy moich regulatorach 65A to sporo za dużo i ostatecznie do oblotu wylądują śmigła 12x6 APC z pakietem 4celowym . Szacowane osiągi to 3 kg przy 60A czyli bezpiecznie dla regulatora , a i tak niemal tyle co waga gotowego modelu. Zaś na stałe planuje wyposażyć go w śmigła 3-łopatowe 12x6 lewe i prawe . ok.3,6 kg ciągu przy 75A i 4 celach. Na filmach model dość szybko lata i zastanawiam się czy te śmigła 12x6 nie będą za wolne . Bo całkiem nieźle pasują 11x7 3- łopatowe też z ciągiem w okolicach 3,3kg czyli idealnie po 6,5kg model.
Tomek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Dziś dzięki Hubertowi dotarły do mnie regulatory i pakiety zasilające. Więc nie tracąc czau biorę się za ich montowanie. Regle będą wlutowane na stałe, a złączki będą tylko przy pakietach. Roboczo to wygląda tak
Tomek Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Dziś odbył się pierwszy lot B-25. Bardzo bezwietrzna i ulewna pogoda w Puławach dawała nikłe nadzieje na dzisiejsze loty. Jednak po południu zrobiło się sucho wyszło słoneczko, zapadła decyzja ,jedziemy do Radawca. Na miejsce dotarliśmy niemal jednocześnie z Hubertem , ale tu niestety zastaliśmy bardzo silny wiatr,nie było mowy o lataniu. Więc wyruszyliśmy do Świdnika na zrobienie pomiarów zespołu napędowego. Okazało się ze śmiga 10x7 3-łopatowe generują za mały ciągi powróciłem do pierwszej konfiguracji czyli 12x6 APC . Po krótkiej burzy myśli pakowanie sie i o 18.10 wyjazd na Radawiec. Tym razem mieliśmy idealne warunki, wiaterek był minimalny , tylko ,że o 18,30jest już dość szaro szczególne przy pochmurnym niebie. Jednak na chwile niebo odsłoniły chmury i zrobiło się na tyle jasno że nie było mowy o marudzeniu,tylko szybka lista kontrolna sterów ,silników i w górę. Model lata rewelacyjnie, wcale nie tak szybko jak się martwiłem. W powietrzu potrzebował tylko 2 oczka korekty wysokości i po za tym absolutnie nic. :shock: A tak wyglądał oblot : http://www.pronet.xip.pl/tomek/b-25/b-25.wmv
Andych Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Gratulacje, pięknie się prezentuje zarówno na ziemi jak i w locie. Ale tak przy okazji, bo już wcześniej myślałem o tym w związku z Łosiem, ze przydałby się generator dźwięku, który by odtwarzał sample pracy silnika, te modele czekają na takie rozwiązania. Pomyśl jak by pięknie wyglądał przelot w tle tej muzyki: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Sample/B25/xPrattWhitney_2600_1000.wav ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Sample/B25/xPrattWhitney_2600_1500.wav ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Sample/B25/xPrattWhitney_2600_2000.wav ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Sample/B25/xPrattWhitney_2600_2700.wav ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Sample/B25/xPrattWhitney_2600_2701.wav
Tomek Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Będę musiał o tym pomyśleć ,bo dźwięk silników fortec w oryginale jest powalający. Żadne tam żarowce czy tym bardziej elektryki nie są w stanie tego oddać.
Andych Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Przydałby się jakiś grupowy projekt, aby obniżyć koszty. Gdyby jeszcze dało się zrobić tak, aby sample można było dogrywać, lub wymieniać na przykład na karcie pamięci. Ach pomarzyć dobra rzecz, ale jak byś na pokazie dał po garach to by ludziom kopary poopadały. :lol2:
hubert_tata Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Tak, jak napisał Tomek: wszystko wskazywało na to, że z powodu pogody oblot się nie uda. Jednak decyzja o zmianie śmigieł i drugim wyjeździe na lotnisko była słuszna i zaowocowała pięknymi lotami. Model świetnie wygląda na ziemi, ale jeszcze lepiej w locie. I jeszcze skrót lotu z mojego aparatu: filmik bez muzyki
Lord Rzeźnik Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Gratulacje i powodzenia w dalszym lataniu. Btw.super muzyka do super modelu
Tomek Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Film z oblotu w Kraśniku. W sumie odbyły się 3 loty. Pierwszy (ten publikowany) miał nieciekawy start i poprawne lądowanie . Drugi lot to piękny start i lądowanie , ech dobrze że ktoś wlazł w kadr i wszystko zasłonił. Trzeci film z niedzielnych lotów nie został nagrany , trochę szkoda ,bo przepadł przepiękny przelot przed publicznością. film z 1 lotu w Kraśniku
Tomek Opublikowano 1 Września 2008 Autor Opublikowano 1 Września 2008 Jednak to "super" lądowanie ktoś nakręcił . Tak to wyglądało http://pl.youtube.com/watch?v=lFv8cBU6SZg
Tomek Opublikowano 1 Września 2008 Autor Opublikowano 1 Września 2008 Bardzo pijany kangurek. Grunt ,że nie licząc wygiętej goleni i pękniętego orczyka od sterowania przedniego kółka , nic się nie stało
Way Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Kurde, lądowanie w iście Hollywodzkim stylu. Potem zbliżenie na model. Normalnie film ;D
hubert_tata Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Grunt ,że nie licząc wygiętej goleni i pękniętego orczyka od sterowania przedniego kółka , nic się nie stało No i dobrze, bo zgubiłem adres, gdzie były te kabinki do B25 Hangar9 po 3$
Tomek Opublikowano 30 Września 2009 Autor Opublikowano 30 Września 2009 Po ostatnim locie na żyletkę w Radawcu , skrzydło zostało złamane w pół. Ale dość dziwnie, bo naprawa to złożenie w całość i zalanie CA ( w środku normalny bagnet jakby miało być składane . No i ucierpiał nos modelu. Więc zapadła decyzja. ODCHUDZANIE !!! Ponad 7 kg do lotu to niemal tyle co Yak, którego jedna połówka skrzydła ma większa powierzchnie niż tu całe. Wczoraj porozbierałem i zgroza. :evil: Wszędzie pełno balsowe klocki , tony sklejki, klocki sosnowe (albo coś podobnego). Np. klapa 15cm waga 54 g . :crazy: (klocek twardej balsy) Zero ulżeń lub odrobiny chęci i pomyślunku, aby ważyło mniej. Ukute jak cegły na domy na Muranowie w `46. :? No dobra . Będziemy odchudzać. Na pierwszy ogień poszła pod lupę gondola silnika , 480 gram jedna , to jakieś szaleństwo. 4 wręgi ze sklejki plus obudowa balsa w klepkę , przewidywana waga - do 100gram. Połówka skrzydła pusta 870 g !!! (W Yaku z serwem 790 przy ponad 2 x większej powierzchni). Rozumiem , 2 silniki podwozie w skrzydłach , musi być mocne ,ale 870 g??? To lekka ,a nawet ciężka przesada. Dziś biorę się za rozrysowanie skrzydła w komputerze.chce zmieścić się w 1000g całe skrzydła Koło z golenią 160g. kolejna paranoja, wymiana na koło piankowe i teraz waży 90g. Ster wysokości 240 gram bez "lotki" + 2 serwa 9g plus kable do kierunków. Nowy ster będzie na jednym serwie w kadłubie plus popychacze w bowdenach. Sklejka wywalona z środkowej części kadłuba 160g. Przy okazji sklejka do mocowania skrzydła -10mm !!! :twisted: Toż Rosjanie w czołgach dają max 8. :devil: Przebudowa modelu rusza już niedługo. Planuje zejść do 5 kg i wyposażyć model w możliwość zrzutu ładunków , np. spadochroniarza. Powiem szczerze , Hangar 9 niby renomowana firma ,a tu taki szajs. :twisted: Nic, dostanie drugie życie na sezon 2010 P.S. Ponieważ przednia kabinka się rozsypała , B-25 zmieni wersję na B-25 Mitchell
madrian Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Jednak to "super" lądowanie ktoś nakręcił .Tak to wyglądało http://pl.youtube.com/watch?v=lFv8cBU6SZg Eeee... widać inspirację końcówką ostatniego filmu o samurajach w ich totalnych zerach nad perłowym portem. :twisted: Toczka w toczkę to samo... :mrgreen: Przyznaj się - kręcą remake i robisz im FX-y :devil:
Tomek Opublikowano 30 Września 2009 Autor Opublikowano 30 Września 2009 E... tio z tego filmu to pikuś. Modl przejechał pół Radawca , zamiast się rozpędzić , to nabrał trawy w koła , potem go poderwałem ,zwalił się na skrzydło i w żyletce przeleciał po łuku ścieżką pomiędzy największymi modelami , 2 osobami i w końcu drasnął samochód po czym zwalił się na nos na trawę już daleko od wszystkiego czemu mógłby zagrozić. Przeżyłem chwile grozy , ale już odparowałem minęło kilka miesięcy. Już nie zrywam się z mokrej pościeli . :devil: dlatego albo do kasacji ,albo do przebudowy. Ponieważ B-25 to jedne z ładniejszych maszyn - decyzja do przebudowy. :jupi:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.