Skocz do zawartości

Jakowlew Jak-55M-halowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jako,że mój poprzedni halowiec Su-26 został wycofany z powodu znacznego zużycia (nauka latania), stanąłem przed potrzebą zbudowania nowego modelu tej klasy. Wybór padł na Jaka-55M z powodu ładnych kształtów, zmodyfikowanych zresztą w celu zmniejszenia oporów, wszak samolot ten robiłem głównie z myślą o wyścigach F5K.

Poniżej zamieszczam relację z budowy.

post-19680-0-16009000-1479929354_thumb.jpg

Wzorniki wycięte z papieru podklejonego tekturą.

post-19680-0-84901900-1479929469_thumb.jpg

Elementy wycięte z EPP 8 mm.

post-19680-0-75524300-1479929578_thumb.jpg

Ścięta tylna krawędź statecznika, powstanie tu później zawias steru z "UHU-PORA".

post-19680-0-99477300-1479929714_thumb.jpg

Część pozioma modelu w całości (bez sterów i lotek). Ster wysokości wzmocniony płaskownikiem węglowym 1x5 mm.

post-19680-0-91981700-1479929810_thumb.jpg

Rurka węglowa 3 mm wklejona na żywicę w skrzydło. Pod rurkę rowek wycięto dremelem.

post-19680-0-55650300-1479929887_thumb.jpg

Krawędzie są zaokrąglone, a cała konstrukcja wyprasowana przez papier do pieczenia.

post-19680-0-58937500-1479930029_thumb.jpg

Zawias lotki z "UHU-PORA".

post-19680-0-95609000-1479930088_thumb.jpg

Lotki i ster wysokości na swoim miejscu.

post-19680-0-63400100-1479930164_thumb.jpg

Dolna część pionowa wklejona.

post-19680-0-97547000-1479930294_thumb.jpg

Wzmocnienia węglowe spodu: zastrzały skrzydeł-pręt 2 mm; podwozie-rurka 2,5 mm+ drut stalowy 1 mm w środku; krzyżulce pod kadłubem i statecznikiem-pręt 1,5 mm.

post-19680-0-55692800-1479930778_thumb.jpg

Metoda wklejenia krzyżulców węglowych.

post-19680-0-09025800-1479930869_thumb.jpg

A tu już w całości, z malowaniem, serwami i cięgnami.

post-19680-0-57521300-1479930988_thumb.jpg

Ten sam etap budowy, widok od spodu.

post-19680-0-74367700-1479931053_thumb.jpg

Przelotki cięgien są zrobione z opasek kablowych.

post-19680-0-54350800-1479931112_thumb.jpg

post-19680-0-04696500-1479931159_thumb.jpg

Efekt końcowy.

post-19680-0-77268700-1479931254_thumb.jpg

post-19680-0-62087600-1479931264_thumb.jpg

 

Użyte wyposażenie:

Serwa:1 Tower Pro SG90 na lotki, 2x Hitec HS-40 na ogon

Silnik: DUALSKY 2204C 1800 Kv

Regulator obrotów: Redox 12 A

Odbiornik: Hobbyking HK-T6RA

Akumulator: KRYPTONIUM 2S 450 mAh 30C

 

Masa startowa: 214 g

 

Moja modyfikacja polega na zwężeniu dziobu.

 

Oblot odbędzie się prawdopodobnie w najbliższy weekend.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F5K polega w skrócie na tym, że 4 zawodników ściga się dookoła dwóch słupków ustawionych na przeciwległych końcach hali.

Eliminacja-5 okrążeń

Półfinał-7 okrążeń

Finał-10 okrążeń

+1 kółko, jeśli przelecisz między słupkami.

W praktyce konkurencja jest bardzo "urazowa", rzadko do mety dolatują wszyscy (dużo kraks).

Model nie testowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.