Skocz do zawartości

Odwrócony lot Ikara - utrata modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Odwrócony, bo w tym wypadku im było niżej tym gorzej. A ściślej, straciłem dzisiaj zasięg RC a zaraz potem model. To był dopiero trzeci dzień zabawy z FPV, choć brałem pod uwagę, że właśnie dzisiaj tak się to może skończyć. Na szczęście EG został znaleziony po dwóch godzinach wyczerpujących poszukiwań. A było tak:

Wybrałem się na wieś, w dosyć pofałdowany teren niedaleko Wadowic. Choć jeżdżę tam od kilku lat, to okolicę znam słabo. Zapewniłem sobie więc grono pomocników, którzy mieli obserwować model. Choć baza była na wzgórzu, to była to polana otoczona od trzech stron drzewami. Wiedziałem, że powinienem latać tylko w tą stronę gdzie nie ma drzew. Ale łatwo powiedzieć. Gdy nabierałem wysokości krążąc po dosyć ciasnym okręgu, w pewnym momencie model dostał się w silny wiatr, który szybko zniósł go tam, gdzie model nie powinien się znaleźć. Choć pomocnicy widzieli go, nie byli mi w stanie jasno określić jak mam lecieć żeby znaleźć się znowu we właściwym i bezpiecznym miejscu. Wyłączyłem silnik i zacząłem powoli krążyć z dziobem w dół, żeby zorientować się gdzie jestem. Musiałem stracić za dużo wysokości, bo w pewnym momencie straciłem zasięg RC. Pozostało tylko bezradnie patrzeć jak EG zataczając kręgi schodzi coraz niżej. Na szczęście prawie do samego końca widziałem jak model spada i zapamiętałem kształt polany nad którą przekaz video się urwał. W tym momencie niespodziewanie pojawił się rolnik, który ma dom za feralnymi drzewami, i powiedział, że widział jak model spadał. Wsiedliśmy w samochód i po 2 godzinach znalazłem zgubę na skraju lasu. Prawie cały czas ruszałem gałami w aparaturze i udało mi się usłyszeć szmer serw. Straty niewielkie, skrzywiony wał silnika i trochę zmasakrowany dziób. Sprawdziłem potem na google earth, model leżał 1.3 km od bazy.