Dominik3001 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Witam! Buduje pierwszego drona i zastanawiam jaki regulator wziac? Najprawdopodobniej bedzie to hexa lub octa kopter. Czym sie to rozni w locie? wiem ze jedno wolniej pracuje a drugie szybciej ale czy w locie jest jakas roznica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Czy przy pierwszym dronie ma to znaczenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik3001 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 To ktore regulatory wybrac do pierwszego drona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Trzysilnikowce nie są polecane na początek z racji tej że silniki nie są równomiernie obciążone - co do kierunku obrotów walczą w proporcji 1:2 i trudniej to skonfigurować. Ja zacząłem od 4 ale z ramą z aluminium którą potem rozszerzyłem do 6. Co do regulatorów to nie ma to znaczenia na początek, a i później też niekoniecznie. Ja ciągle używam simonK, nie chce mi się zmieniać bo najpierw powinienem bardziej istotne rzeczy dopracować, np wyważyć śmigła. BLheli jest częściej polecane, lepiej konfigurowalne, bardziej wspierane: http://intofpv.com/t-simonk-vs-blheli-esc-firmware SimonK is getting forgotten, it's not being supported nor updated as frequently as BLHeli these days.I think the main reason being how easy it is to use, as well as feature and performance.BLHeli has always been super easy to flash, with their standalone GUI interface "BLHeliSuite", it's even got a 1-click Arduino flash tool to help program your Arduino board to be used as a ISP ASP programmer! no need to go through the Arduino IDE at all to load the sketches. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik3001 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 OK Dzieki wszystkim Wybieram BLHeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Silniki są równomiernie obciążone i łatwiej oraz dynamiczniej skręca trzywirnikowiec. Na początek 4 jest najłatwiejsza do konfiguracji zdecydowanie - wszystko widać jak na dłoni, czy wszystko jest odpowiednio skonfigurowane, jak reaguje na przechylenie i ruch drążków. Tu jest mowa o początkującym a tam problemy są zwykle tego rodzaju. Piszesz tu o bardzo zaawansowanych sprawach, ja już mam dziesiątki godzin przelatane copterami i ciągle nie zamierzam nawet próbować akrobacji - każdy ma inne priorytety. Ale skoro tak dobrze to masz rozpracowane to się zapytam, czy da się na BLHeli zrobić (w samolotach) takie sprawy jak hamowanie z kontrolowaną siłą i/lub hamowanie odzyskowe. Tak jak w nowszym pociągu albo tramwaju. Czy to w ogóle jest możliwe bez modyfikacji sprzętu? O, to już jest ponoć: https://github.com/bitdump/BLHeli/issues/96 Ktoś próbował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymonidas Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 BLHeli to dobry wybór. Na pierwszą maszynę wystarczyłby też SimonK, ale różnica w cenie (bo domyślam się, że o to też chodzi) jest niewielka, a BLHeli jest po prostu "świeższe". Na dodatek łatwiej przekonfigurować gdyby była potrzeba - chociażby kierunek pracy silnika. Wystarczy podłączyć kontroler lotu przez USB i wszystkie "współczesne" dają możliwość "passthrough" czyli przekazania portu USB na regulator(y). Natomiast jeśli chodzi o "ficzery" jak hamowanie z określoną siłą to pośrednio tak, czyli "damped light". Ten "ficzer" powoduje, że przy zdjęciu "nogi z gazu" silnik nie zwalnia samym oporem powietrza na śmigłach, regulator ustawia prędkość pracy silnika i aktywnie hamuje/przyspiesza silnik zgodnie z sygnałem jaki otrzymuje. Nie możesz ustawić "hamuj z siłą 50 Niutionów", ale gdy mu zadasz "1/5 maks obrotów" to tak będzie się kręcił. Jak napisał Oscar Liang: With damping light (Active braking) enabled, when you reduce throttle the ESC will actively reduce the motor speed. Without it the prop will only be slowed down passively by the air resistance as you drop throttle. This is especially obvious with longer larger props than smaller props, due to inertia. Many observed when this is disabled, the quad feels more “floaty”, when enabled, the quad feels more responsive with throttle changes. Odzyskiwanie podobno też jest zaimplementowane (tez jedno z Damped Mode), ale to jest mocno zależne od regulatora. Niektóre regulatory potrafią się spalić od prądu powracającego przez regiel. W linku jaki podałeś jest napisane co włączyć i jak przekompilowac kod by to uzyskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi