Skocz do zawartości

Nie sprawny regulator?


mazur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem dotyczy zestawu:

- regulator Tower Pro 25A Mag 8

- silnik Tower Pro 2409 – 12 Δ (z naklejką QC)

- śmigło 6 x 8

 

Na średnich obrotach silnik pracuje prawidłowo po dodaniu gazu na max. silnik natychmiast wyłącza się . W chwili samoistnego wyłączenia silnika słychać jakichś dziwny krótki dźwięk (może to rezonans od kadłuba).

Wcześniej myślałem, że spada dopuszczalne napięcie poniżej 3V i regulator odcina.

Sprawdziłem na nowiutkim akumulatorze POLYQUEST 11,1V 3S1P 1800 mAh , po dodaniu gazu na max. napięcie na akumulatorze spada minimalnie a silnik mimo wszystko zatrzymuje się.

Przy powolnym zwiększaniu gazu przy ok. 50 – 70% mocy praca silnika zaczyna jakby falować i zatrzymuje się.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na średnich obrotach silnik pracuje prawidłowo po dodaniu gazu na max. silnik natychmiast wyłącza się . W chwili samoistnego wyłączenia silnika słychać jakichś dziwny krótki dźwięk (może to rezonans od kadłuba).

Jeżeli wszystko inne jest ok, to kłania się timing - typowy zgrzyt/pisk po zwiększeniu obrotów :)

Silnik traci synchronizację.

Pobaw się tą funkcją regulatora (jeżeli możesz).

W najgorszym przypadku, jeżeli regulator nie ma ustawianego timingu, ten zestaw (regulator - silnik, zasilanie, śmigło) nie będzie prawidłowo działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- śmigło 6 x 8

A mi to śmigło nie pasuje... :?

... za małe śmigło? Czy to znaczy, że mogą być za duże obroty?

Jeżeli chodzi o akumulator tak jak wcześniej pisałem naładowana nówka POLYQUEST, napięcie mierzyłem pod obciążeniem i nie spada . W chwili pomiaru miał prawie 4 V na ogniwo.

 

 

Co do akumulatorów to stary Hextronik powoli pada, puchnie, grzeje się ale nadal ogniwa się nie rozjeżdzają. Spadek napięcia po locie na ogniwach różni się tylko o 0,1V natomiast POLYQUEST po pierwszym locie na jednym ogniwie miał 0,2V mniej niż pozostałe.

 

Jutro poeksperymentuję wg porady kolegi remzibi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik traci synchronizację.

Pobaw się tą funkcją regulatora (jeżeli możesz).

W najgorszym przypadku, jeżeli regulator nie ma ustawianego timingu, ten zestaw (regulator - silnik, zasilanie, śmigło) nie będzie prawidłowo działał.

 

Regulator to raczej nie jest programowalny.

Czy zastosowanie większego śmigła coś da? Mniejsze obroty ale większy ciąg.

Akrobacji nie krecę latam jak taksówkarz, kółka, czasami beczka albo pętla byle tylko silnik nie przerywał.

W tej chwili to jak silnik przerwie pracę odejmuję gaz na min. potem dodaje gazu i silnik podejmuje pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik najprawdopodobniej traci synchronizację. Nie jest to specjalnie dziwne w przypadku takiego śmigła i akumulatora 3s, bo to dosyć szybki silnik jak na napęd bezpośredni (kv=1600). Proponuję próbować ze śmigłem o mniejszym skoku i powinno być OK. Np 8x4, 9x5 czy coś koło tego.

 

A tak swoją drogą, to czy przy aktualnym śmigle silnik się czasem nie przegrzewa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję próbować ze śmigłem o mniejszym skoku i powinno być OK. Np 8x4, 9x5 czy coś koło tego.

 

A tak swoją drogą, to czy przy aktualnym śmigle silnik się czasem nie przegrzewa?

Na śmigle 8 x 4 próbowałem - to samo. Spróbuje na wiekszym.

 

Tak silnik podczas prób w pomieszczeniu bardzo szybko sie nagrzewa (już po ok. 20 sek.pracy). W locie już nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probbowales tym sposobem co pisalem - ja z tym nowym regulatorem mialem dokladnie ten sam objaw - on musi wyczuc (wprogramowac sobie) polozenie maksymalne draga gazu - po tym co napisalem objaw minal jak reka odjal .

Nadmienie , ze nie ma znaczenia rozmiar smigla i/lub czy wogole ma smiglo - ma dzialac tez poprawnie bez smigla .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on musi wyczuc (wprogramowac sobie) polozenie maksymalne draga gazu

 

Myślę że on nie wyczuwa, tylko w ten sposób się go programuję.

Tutaj masz historie z programowaniem Tower Pro http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1838&postdays=0&postorder=asc&highlight=programowanie&start=0

Sądze że musisz zmienić timming, inną sprawą jest to że na początku było za duże migło (skok), na śmigle 8x4 powinien działać, chyba że zmieniłeś mu jakieś ustawienia.

Sprawdź czy silnik pracuję sam bez śmigła i jak się grzeje.

Te objawy to jest typowe zrywanie synchroniozacji (tak jak piszę Hubert), silnik jest za bardzo obciążony lub może mieć jakieś tarcia (łożysko, krzywa oś itp)

Postaraj się sprawdzić skąd pochodzi ciepło (czy z uzwojenia czy z osi silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę że on nie wyczuwa, tylko w ten sposób się go programuję.

Sądze że musisz zmienić timming, inną sprawą jest to że na początku było za duże migło (skok), na śmigle 8x4 powinien działać, chyba że zmieniłeś mu jakieś ustawienia.

Sprawdź czy silnik pracuję sam bez śmigła i jak się grzeje.

 

Próbowałem na 8x4 jeszcze gorzej. Czasami przy szybkim dodaniu gazu nawet bez śmigła silnik drgnie i stop.

Kiedyś ten silnik zamontowałem do 1,5 kg szybowca, silnik pracował na pełnej mocy przez ok. 30 60 sek. i silnik przerwał. Zasilanie było ze starego pakietu Hextronika więc się nie zastanawiałem nad przczyną tylko pomyślałem, że pakiet zrobił wysiadkę.

Teraz jest zamontowany 600 g. trenerku. Dopiero po zakupieniu nowego pakietu zwróciłem uwagę, że z tym przerywaniem jest coś nie tak.

Rozebrałem silnik uzwojenia nie nadpalone. W poniedziałek przewinę stary przepalony silnik jak problem się powtórzy kupuję nowy regulator.

Zaproponujcie coś chińskiego ze sklepu http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6792

Tu już robiłem zakupy, jestem zarejestrowany itp. A może jakieś inne namiary na przyzwoity chiński sklep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze o jednym pamiętać. Jeśli silnik został bardzo przegrzany, bo np pracował na zbyt dużym jak na niego śmigle (np 6x8) i to na ziemi, czyli w warunkach słabego chłodzenia, to jest bardzo prawdopodobne że się przegrzał i magnesy uległy częściowemu rozmagnesowaniu. Wtedy taki silnik robi sie znacznie słabszy i nie jest już w stanie pokręcić nawet śmigłem 8x4, jakie normalnie byloby dla niego OK. Taki przegrany silnik nawet z teoretycznie odpowiednim dla niego śmigłem będzie tracił synchro, bo to śmigło jest już dla niego, jak na moc jaką aktualnie dysponuje, po prostu za duże.

 

To co piszę ma jakiś sens o ile rzeczywiście silnik został przegrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze o jednym pamiętać. Jeśli silnik został bardzo przegrzany, bo np pracował na zbyt dużym jak na niego śmigle (np 6x8) to jest bardzo prawdopodobne że się przegrzał i magnesy uległy częściowemu rozmagnesowaniu. Wtedy taki silnik robi sie znacznie słabszy i nie jest już w stanie pokręcić nawet śmigłem 8x4, jakie normalnie byloby dla niego OK. Taki przegrany silnik nawet z teoretycznie odpowiednim dla niego śmigłem będzie tracił synchro, bo to śmigło jest już dla niego, jak na moc jaką aktualnie dysponuje, po prostu za duże.

 

To co piszę ma jakiś sens o ile rzeczywiście silnik został przegrzany.

 

Problem rozwiązał nowy właściciel silnika. Okazało się, że jedna z faz została upalona. Po zlutowaniu drutu wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.