Skocz do zawartości

Zuni DL


Artur Caban

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem model z hakiem umieszczonym prawidłowo tuż przed s.c. i jest różnica to prawda. Po prostu to dwa różne rodzaje holowania.Każda metoda ma zalety i wady w stosunku do drugiej.

 

Pierwszym sposobem - strzałem uzyskujemy najpierw prędkość, potem z tej prędkości pionowo pułap .

Hol taki jest tańszy - szybciej się zwija i chodzimy po niego około 20m, a nie 200m. Możliwe , że model leci niżej niż przy holowaniu tradycyjnym. Wystarczy też mniej miejsca do startu , stosując tą metodę. Widziałem film jak gość strzelał z ogródka przy domu , gdzie miał koło 10m do płotu - to ten film:

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=-4946588893865940480&ei=k7CgSJfPIoSG2QLK4uW8Bw&q=slope+rc&vt=lf

 

Przy holowaniu tradycyjnym - dajmy 100m żyłki 30m gumy model wznosi się w miarę równomiernie idąc w górę pod pewnym kątem. Być może ta metoda daje większy pułap. Po hol chodzimy z 200m no i nikt chyba nie lubi tego zwijać i rozwijać. Hol jest droższy i przydaje się spadochron by wrócił bliżej. Potrzeba też sporo więcej miejsca do startu tą metodą niż pierwszym przypadku.

 

Mam hol taki i taki i powiem , że długiego rozwijać się nie che. Wole zamiast iść po ten długi hol w tym czasie sobie strzelić 3 razy z krótkiej gumy. Ot może lenistwo , może jak bym miał inny większy czyt. bardziej termiczny model to bym holował tradycyjnie by termę złapać.

 

W przypadku mojego zuni lepiej strzelić i jakąś akrobacje zrobić niż szukać nim termiki. Przynajmniej ja to wole, ale

 

Każdy robi to co lubi :wink: i nie można chyba określić tutaj także jednoznacznie co jest lepsze - holowanie czy strzelanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Usytuowanie haka jak na zamieszczonym zdjęciu jest zgodne z instrukcją producenta. Przyznaję, że dłuższą chwilę zastanawiałem się, czy nie umieścić go tradycyjne w stosunku do środka ciężkości, ale uznałem, że w AH to już parę szybowców zaprojektowano i wyprodukowano, i chyba wiedzą co robią - a ja spróbuję innej metody startu.

Ponadto sprawdziłem, że jest miejce i dostęp w kadłubie na drugi hak usytuowany tradycyjnie. :)

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zuni oblatany :jupi:

Jestem zadowolony, bo po krytycznych opiniach części forumowiczów dot. szybowców DL z ArtHobby spodziewałem się gorszych osiągów.

Tymczasem w warunkach atermicznych osiąga powtarzalne czasy ok. 30 - 35s - jeśli nie nadużywamy sterów, nie boi się silnego wiatru i wg mnie jest to solidny i dobry szybowiec do treningu techniki rzutu.

obraz115smom9.jpg

obraz115smom9.98150979a5.jpg

obraz118smez2.jpg

obraz118smez2.81c8b177ac.jpg

obraz121smru8.jpg

obraz121smru8.34e406cca4.jpg

obraz123smxb5.jpg

obraz123smxb5.3dcbbc87c0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dziękuję - pomocnica ma 5,5 roku, a zdjęcia robiła moja małżonka 8).

2. To mini zbocze na zdjęciach w tle jest w okolicach Jastrzębiej Góry...

3. Masa Zuni gotowego do lotu:

obraz003smak1.jpg

obraz003smak1.0b493f87e0.jpg

4. Wyposażenie umieściłem w kadłubie na łożu ze sklejki topolowej:

1004054smtx6.jpg

1004054smtx6.1f42f1f878.jpg

1004055smrj4.jpg

1004055smrj4.a62e1cce5e.jpg

W nosku znajduje się układ BEC, balast 8-10g :roll:

obraz008smle0.jpg

obraz008smle0.dbfdf7370f.jpg

obraz011smla3.jpg

obraz011smla3.821777f32e.jpg

obraz012smto1.jpg

obraz012smto1.e75949a379.jpg

obraz016smny5.jpg

obraz016smny5.e735c39ca7.jpg

Pzdr-

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czołem -

W związku z tym, że dość regularnie w prywatnej części forum, dostaję powtarzające się pytania dotyczące montażu szybowców z Art Hobby, opracowałem dla swojej i Kolegów wygody :wink: poniższy spis czynności.

Zapraszam do skorzystania.

Pzdr-

A.

 

Kolejność czynności i zakres prac montażowych zestawu ARF

szybowca Art Hobby 1-1,5m

 

Skrzydła;

- oprofilowanie końcówek.

- wytrasowanie i obróbka gniazd i klocków centropłata.

- sprawdzenie i ew. korekta kąta wzniosu i skosu skrzydeł (spasowanie połówek).

- sklejenie połówek płata (wklejenie klocków).

- caponowanie wstępne 2x (szlif po każdej warstwie).

- laminowanie spodu centropłata (ok. 40g/m?) i końcówek (ok. 25g/m?).

- laminowanie wierzchu centropłata (ok. 40g/m?) i końcówek (ok. 25g/m?).

- caponowanie finalne 3x (szlif po każdej warstwie).

- sezonowanie po przypięciu do deski monażowej (ok. 1 tygodnia).

- odcięcie lotek.

- obróbka grawędzi (lotki, skrzydło), tzw. „zamknięcie lotek”.

- wycięcie i obróbka gniazd serw lotek w skrzydłach.

- montaż zawiasów lotek.

- wykonanie otworów dla śrub mocujących w płacie.

- ewentualnie, dodatkowe lakierowanie wykańczające bezbarwne (lakier w sprayu na bazie żywic syntet.)x1 (dodatkowy wzrost masy o ok. 5-8g)

- montaż serw i ich okablowania.

- montaż dźwigni lotek i popychaczy.

- montaż pokryw serw.

 

Usterzenie;

- caponowanie wstępne 2x (szlif po każdej warstwie).

- ew. montaż wzmocnień z rowingu węglowego.

- laminowanie stat. pionowego + ew. krawędzi natarcia poziomego (ok. 25g/m?).

 

Kadłub;

- rozplanowanie wyposażenia.

- montaż haka holowniczego.

- ewentualnie, dodatkowo wklejenie węglowych wzmocnień krawędzi otworu kabiny.

- wykonanie i montaż łoża serw.

- spasowanie trzpienia przodu kadłuba z belką ogonową.

- wycięcie szczeliny statecznika pionowego w belce ogonowej

- wklejenie punktowe stat. pion.

- montaż łóża stat. poziomego.

- zamocowanie stat. poz.do łóża.

- spr.geometrii (stateczniki, łoże).

- laminowanie mocowań stateczników (ok. 25g/m?).

- sklejenie kadłuba i belki ogonowej (przed sklejeniem korekta geometrii z zamocowanym płatem i usterzeniem)

- montaż bowdenów SK i SW.

- montaż dźwigni sterów.

- montaż wyposażenia.

 

Montaż końcowy;

- sprawdzenie geometrii.

- wyważenie podłużne i poprzeczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.