malinn Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Miałem model z hakiem umieszczonym prawidłowo tuż przed s.c. i jest różnica to prawda. Po prostu to dwa różne rodzaje holowania.Każda metoda ma zalety i wady w stosunku do drugiej. Pierwszym sposobem - strzałem uzyskujemy najpierw prędkość, potem z tej prędkości pionowo pułap . Hol taki jest tańszy - szybciej się zwija i chodzimy po niego około 20m, a nie 200m. Możliwe , że model leci niżej niż przy holowaniu tradycyjnym. Wystarczy też mniej miejsca do startu , stosując tą metodę. Widziałem film jak gość strzelał z ogródka przy domu , gdzie miał koło 10m do płotu - to ten film: http://video.google.pl/videoplay?docid=-4946588893865940480&ei=k7CgSJfPIoSG2QLK4uW8Bw&q=slope+rc&vt=lf Przy holowaniu tradycyjnym - dajmy 100m żyłki 30m gumy model wznosi się w miarę równomiernie idąc w górę pod pewnym kątem. Być może ta metoda daje większy pułap. Po hol chodzimy z 200m no i nikt chyba nie lubi tego zwijać i rozwijać. Hol jest droższy i przydaje się spadochron by wrócił bliżej. Potrzeba też sporo więcej miejsca do startu tą metodą niż pierwszym przypadku. Mam hol taki i taki i powiem , że długiego rozwijać się nie che. Wole zamiast iść po ten długi hol w tym czasie sobie strzelić 3 razy z krótkiej gumy. Ot może lenistwo , może jak bym miał inny większy czyt. bardziej termiczny model to bym holował tradycyjnie by termę złapać. W przypadku mojego zuni lepiej strzelić i jakąś akrobacje zrobić niż szukać nim termiki. Przynajmniej ja to wole, ale Każdy robi to co lubi :wink: i nie można chyba określić tutaj także jednoznacznie co jest lepsze - holowanie czy strzelanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Usytuowanie haka jak na zamieszczonym zdjęciu jest zgodne z instrukcją producenta. Przyznaję, że dłuższą chwilę zastanawiałem się, czy nie umieścić go tradycyjne w stosunku do środka ciężkości, ale uznałem, że w AH to już parę szybowców zaprojektowano i wyprodukowano, i chyba wiedzą co robią - a ja spróbuję innej metody startu. Ponadto sprawdziłem, że jest miejce i dostęp w kadłubie na drugi hak usytuowany tradycyjnie. A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Prace wykończeniowe przy usterzeniu: Otwory montażowe w płacie: Sklejanie przodu kadłuba i belki ogonowej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Zuni oblatany :jupi: Jestem zadowolony, bo po krytycznych opiniach części forumowiczów dot. szybowców DL z ArtHobby spodziewałem się gorszych osiągów. Tymczasem w warunkach atermicznych osiąga powtarzalne czasy ok. 30 - 35s - jeśli nie nadużywamy sterów, nie boi się silnego wiatru i wg mnie jest to solidny i dobry szybowiec do treningu techniki rzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Urocza pomocnica! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arki Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Bardzo ładne fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Artur gdzie ty latasz ?? interesuje mnie ten kawałek zbocza z fotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Fajnie, że model spełnił oczekiwania. Jaka wyszła masa do lotu? Interesuje mnie jak upchnąłeś serwa w kadłub i jak poprowadziłeś bowdeny. Jeśli można bym poprosił o fotkę tego co w kadłubie. Koniecznie modelem polataj na zboczu - pokaże dopiero co potrafi ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 1. Dziękuję - pomocnica ma 5,5 roku, a zdjęcia robiła moja małżonka 8). 2. To mini zbocze na zdjęciach w tle jest w okolicach Jastrzębiej Góry... 3. Masa Zuni gotowego do lotu: 4. Wyposażenie umieściłem w kadłubie na łożu ze sklejki topolowej: W nosku znajduje się układ BEC, balast 8-10g :roll: Pzdr- A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Masa Zuni gotowego do lotu: ciężkawy wyszedł, mój ze statecznikiem V ważył 270g do lotu z pakietem 4cell nimh 350mAh i wyważył się bez balastu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Twój miał 270g z 4x serwami i ogonem dlg? Mój w ogóle wyszedł ceglasty -330g ale miał aku.1000mah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 już pisałem mój ze statecznikiem V ważył 270g tyle że 3 serwa zamiast 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Na "moje" 314g składają się: - surowe elementy i detale wyjęte z pudełka: 210g :? - wyposażenie rc: 82g (serwa 32, odb 8, aku 30, BEC 10, kable 2) - balast: 8g :oops: - stąd na klejenie, kaponowanie, laminowanie pozostaje 14g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 no to u mnie tak: model-nie wiem wyposażenie- (serwa 24 + odbiornik 10 + akku 25) 60g balast- 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Czołem - W związku z tym, że dość regularnie w prywatnej części forum, dostaję powtarzające się pytania dotyczące montażu szybowców z Art Hobby, opracowałem dla swojej i Kolegów wygody :wink: poniższy spis czynności. Zapraszam do skorzystania. Pzdr- A. Kolejność czynności i zakres prac montażowych zestawu ARF szybowca Art Hobby 1-1,5m Skrzydła; - oprofilowanie końcówek. - wytrasowanie i obróbka gniazd i klocków centropłata. - sprawdzenie i ew. korekta kąta wzniosu i skosu skrzydeł (spasowanie połówek). - sklejenie połówek płata (wklejenie klocków). - caponowanie wstępne 2x (szlif po każdej warstwie). - laminowanie spodu centropłata (ok. 40g/m?) i końcówek (ok. 25g/m?). - laminowanie wierzchu centropłata (ok. 40g/m?) i końcówek (ok. 25g/m?). - caponowanie finalne 3x (szlif po każdej warstwie). - sezonowanie po przypięciu do deski monażowej (ok. 1 tygodnia). - odcięcie lotek. - obróbka grawędzi (lotki, skrzydło), tzw. „zamknięcie lotek”. - wycięcie i obróbka gniazd serw lotek w skrzydłach. - montaż zawiasów lotek. - wykonanie otworów dla śrub mocujących w płacie. - ewentualnie, dodatkowe lakierowanie wykańczające bezbarwne (lakier w sprayu na bazie żywic syntet.)x1 (dodatkowy wzrost masy o ok. 5-8g) - montaż serw i ich okablowania. - montaż dźwigni lotek i popychaczy. - montaż pokryw serw. Usterzenie; - caponowanie wstępne 2x (szlif po każdej warstwie). - ew. montaż wzmocnień z rowingu węglowego. - laminowanie stat. pionowego + ew. krawędzi natarcia poziomego (ok. 25g/m?). Kadłub; - rozplanowanie wyposażenia. - montaż haka holowniczego. - ewentualnie, dodatkowo wklejenie węglowych wzmocnień krawędzi otworu kabiny. - wykonanie i montaż łoża serw. - spasowanie trzpienia przodu kadłuba z belką ogonową. - wycięcie szczeliny statecznika pionowego w belce ogonowej - wklejenie punktowe stat. pion. - montaż łóża stat. poziomego. - zamocowanie stat. poz.do łóża. - spr.geometrii (stateczniki, łoże). - laminowanie mocowań stateczników (ok. 25g/m?). - sklejenie kadłuba i belki ogonowej (przed sklejeniem korekta geometrii z zamocowanym płatem i usterzeniem) - montaż bowdenów SK i SW. - montaż dźwigni sterów. - montaż wyposażenia. Montaż końcowy; - sprawdzenie geometrii. - wyważenie podłużne i poprzeczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Jeśli zapomnicie rozwinąć antenę przed dobrym rzutem, to Wasze Zuni może nieco zmienić geometrię: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Ale można spróbować to poskładać aby mieć znów 1 kawałek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Stare -"nowe" Zuni: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Fachowa naprawa bo prawie nie widać Na jaki klej to kleiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 I nawet modelik schudł po naprawie :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.