Skocz do zawartości

RCGF 30, nierównomierna praca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po wcześniejszych konsultacjach ze znajomym zdecydowałem się na zakup silnika RCGF 30, który postanowiłem dotrzeć i wyregulować na prostym stanowisku. Silnik po jakimś czasie stał się kapryśny i kompletnie nie mam pomysłu jak go wyregulować. Głównym problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu nie utrzymuje prędkości obrotowej biegu jałowego. Praca na biegu jałowym trwa około 5 sekund po czym silnik samoczynnie zaczyna zwiększać prędkość obrotową nawet do około 3500 obr/min. Gaźnik był już przedmuchany w celu usunięcia ewentualnych zanieczyszczeń. Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o jakąś poradę, gdzie szukać problemu :>

Opublikowano

To zależy. Sprawdź uszczelki miedzy gaźnikiem a silnikiem. Raz jak czyściłem JC30 To zapomniałem o uszczelce w tym że miejscu i z silnikiem nie dało się dojść do ładu

Opublikowano

Podobny przypadek miałem z DLA32. Nie było szans go wyregulować. Po dokładnych oględzinach, znalazłem mały luz w gnieździe ośki przepustnicy. W serwisie kosiarek za 20 zl kupiłem podobny, używany gaźnik Walbro po regeneracji. Po wymianie gaźnika regulacja silnika trwała dosłownie kilka minut. Do dzisiaj chodzi jak pszczółka.

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem i gaźnik posiada na podstawie uszczelkę więc wykluczam miejsce łączenia gaźnika i silnika jako przyczyna występujących objawów. Dzisiaj wymieniłem wężyk doprowadzający paliwo do silnika na zupełnie nowy oraz spróbowałem cofnąć gaźnik do ustawień fabrycznych. W efekcie silnik pracujący z prędkością obrotową około 3500 obr/min. Jutro spróbuję jeszcze raz przeprowadzić proces regulacji zarówno pokrętłem LO jak i HI. Znalazłem podróbki chińskie na allegro wyglądające podobnie do mojego gaźnika (mój to HLHIC) tylko nie wiem czy jest to cokolwiek warte. Byłem dzisiaj również zapytać w serwisie kosiarek i podobnego sprzętu, ale mieli tylko gaźnik gabarytowo większy więc nie zdecydowałem się na jego zakup.

Opublikowano

Ja bym przed zakupem gaźnika nalał paliwa do karteru silnika i zostawił na noc na kartonie, wtedy okazało by się czy nie ma gdzieś nieszczelności, choć taki test w nie do końca jest miarodajny, to jednak daje dość sporą wiedzę na temat szczelności silnika, wtedy można zastanowić się co dalej.

Opublikowano

Ok. Jeśli jutro nie zrobię żadnego kroku w przód to zaleje silnik w celu sprawdzenia szczelności.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.