aethersis Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Witam, Przymierzam się do budowy pierwszego quadrocoptera i zależy mi przede wszystkim na jak najdłuższym czasie lotu. Wydaje mi się że najlepiej byłoby zatem iść w niskie obroty i dużą średnicę śmigieł. Zdaję sobie sprawę że czym dłuższe i cięższe śmigło, tym większa bezwładność, a co za tym idzie niższa zwrotność, ale w tym przypadku mi to zupełnie nie przeszkadza - zależy mi na powolnej, stabilnej i długo latającej platformie a nie na zwrotnej wyścigówce. Zrobiłem sobie prosty arkusz w excelu i wyszło mi że z pakietem i zupełnie minimalnym zestawem bebechów, całość z APM i GPS będzie ważyć 900 do 1000g w zależności od silnika/esc/pakietu. Jeśli zdecyduję się później na podwieszenie głowicy z kamerą/aparatem, to liczę że trzeba dodać jeszcze 1kg do masy. Zakładam że ciągu powinno być 2x tyle co masy własnej, co daje ok. 4kg. Obecnie kusi mnie bardzo silnik marki Tarot 2814/700kV który ma rzekomo 440W - do tego solidne śmigło 12x4,7. Silnik jest przy tym tani - kosztuje bowiem 75zł a mój budżet dość ograniczony i nie chciałbym tej kwoty przekraczać. W silniku tym martwi mnie jedna rzecz - mianowicie mocowanie śmigła na piastę, która z kolei siedzi na gładkim wale zdaje się 3mm. Jakie jest ryzyko, że śmigło mi po prostu odfrunie wskutek ześlizgnięcia się piasty z wału? Bardzo bym prosił o polecenie innych silników, w podobnym przedziale cenowym, które nadawały by się pod powyższą platformę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Silnik jest bardzo ok. Oś 4mm i solidne łożyska. Przy tym jest fabryczne wyważony. O piastę się nie martw, nie odleci. Jednak piasty dołączone w komplecie nie mają ochoty trzymać śmigła prosto, są wibracje i problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Silnik jest bardzo ok. Oś 4mm i solidne łożyska. Przy tym jest fabryczne wyważony. O piastę się nie martw, nie odleci. Jednak piasty dołączone w komplecie nie mają ochoty trzymać śmigła prosto, są wibracje i problemy. Ano są, są... Rozwiązaniem pewnym i radykalnym są dorabiane, centryczne piasty z regulowanymi wyważnikami. Ale budżet trochę by się skurczył... Najczęściej spotykane piasty z zaciskiem stożkowym wymagają sprawdzania dociągnięcia od czasu do czasu, bo niekiedy się luzują (od wpływów termicznych podejrzewam, tam na stożku jest współpraca alu z alu, co z zasady jest kulawe). Stosując takie zaciski dobrze jest odtłuścić wałek silnika i ów zacisk przed montażem. Pozbyć się wibracji będzie jednak trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aethersis Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 A co sądzicie, drodzy koledzy o takim silniku? http://www.banggood.com/Wholesale-SunnySky-X2212-KV980-Brushless-Motor-p-60600.html?rmmds=search Mocowanie wygląda dużo rozsądniej. Ciągu też powinno wystarczyć w zupełności a sam silnik jest dwukrotnie lżejszy. Znalazłem jeszcze takie coś, ale to jakiś noname chyba: https://abc-rc.pl/silnik-do-drona-3508-580kv-2-4s-260w#axzz4b6D8MzzT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi