Marcin Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 http://picasaweb.google.pl/MarcinJendrosz/Hangar9SundownerFormula50ARF 160cm rozpietosci, 3kg do lotu, silnik OS 70 4takt i smiglo 11x8 - 11 tyś obrotów Film i wiecej danych jak wroce z wyjazdu w góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Po prawie roku czasu postanowiłem dać modelowi drugą szansę. Wyposażenie zostanie 'przeszczepione' z mojego Kabriolina. Na dzień dzisiejszy serwa w kadłubie oraz odbiornik przeniesione. Jutro planuję (choć z czasem ciężko będzie) przenieść silnik. Pakiet odbiornika powędruje chyba za serwa - w pierwszych lotach model bez gazu bardzo nurkował w dół - 4takt na dziobie jednak swoje w SC narobił. Teraz postaram się choć trochę zniwelować to pakietem no i w ostateczności balastem na ogonie. Wymieniłem też śruby mocujące podwozie - oryginalne miały calowy gwint i w przypadku zgubienia takiej śruby byłoby sporo kłopotu. Teraz mam śruby metryczne imbusowe i jest super. Jakie będzie 'najszybsze' śmigło do OS 70 Surpass II? Wziąść ze specyfikacji producenta najmniejszą dopuszczalną średnicę i największy skok? Kilka zdjęć: Dawca i biorca przeszczepu Wstępnie podłączone serwa - kable pójdą dołem dla większego porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Marcin czy Tobie zależy by z jakichś powodów stosować do tego silnika 11 calowe śmigła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Możesz rozwinąć pytanie? Wg specyfikacji producenta silnika 11x8 było smiglem które zalecał do niego, a wiadomo, że mniejsza srednica i wiekszy skok daja wieksza predkosc. Mam spory zakres smigiel do tego OS wiec moge eksperymentowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Jeśli nie musisz stosowac małych śmigieł np11 cali ze względu np.niskie podwozie.To pomyśl o 13 calowych.Ten motorek najlepiej kręci śmigłem 13x6,13x5 ,na takich śmigłach lata Heniek S.Ja co prawda osmaxa 4t nie posiadam ale na 61asp latam na 13 od 4 do 6 cali.Czterotakty mają zbyt niskie obroty na śmigła o małej średnicy.Przynajmniej tak by wynikało z moich obserwacji.Do 70 na pewno będzi dobre i 14 calowe np 14x5.W 0.91asp mam 14x6 i gdyby nie kosiło trawy(niskie podwozie ) to dałbym 15x4 lub 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Z tego co widze to jest to szybki model i mała srednica a duzy skok dają dobre przyspieszenie i chyba o to chodzi w tym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Radek872 Pomieszalo Ci sie troche chyba: duza srednica/maly skok = duze przyspieszenie + mala predkosc max mala srednica/duzy skok = male przyspieszenie + duza (potencjalnie) predkosc max. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Mysle, ze Radek źle ubrał w słowa wypowiedz i o prędkość mu chodziło tak czy inaczej szukam śmigła, które da mi największą prędkość strumienia zaśmigłowego przy w miarę normalnych obrotach. Mam kilka śmigieł, to będę eksperymentował wraz z obrotomierzem. A potem kupie 55AX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Marcin Wyglada ze chcesz by model byl szybki co oznacza smigla o duzym skoku a to oznacza ze pomiar obrotow na ziemi mozna o kant roztrzasc. Smiglo pracuje na zerwanym oplywie. Jedyne co mozesz zrobic to mierzyc predkosc w locie z roznymi smiglami. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Hmm, to by wyjasniało dlaczego na 12x6 model wydawałmi się szybszy niż na 11x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Marcin Jest to wysoce prawdopodobne. Regula w naszej zabawie jest: jezeli model leci znaczy ze sila nosna rownowazy ciezar modelu. Koniec reguly. Wszystko inne to sa proby, zwykle niedokladne pomiary, bledy itd. Niestety. Nie mamy do dyspozycji tunelu aerodynamicznego to i pomiary czegokolwiek sa w stylu - wyglada dobrze wiec pewnie bedzie dobrze. Wracajac do tematu - skok smigla mierzony jest teoretycznie, w odniesieniu do osrodka gdzie smiglo zachowuje sie jak sruba w gwincie. Ale powietrze to nie gwint. Na ziemi strugi na smigle sa zwykle zerwane, tak ze pomiary statyczne obrotow i ciagu sa . . . . W locie wiele sie zmienia. Ze wzrostem predkosci skok efektywny maleje to i strugi sie przyklejaja do smigla, efektywnosc smigla rosnie - ale - ze wzrostem predkosci (i zmniejszaniem sie efektywnego skoku) maleje ciag, i tak bedzie malal az ciag zrownowazy opory modelu. A przy jakiej predkosci to sie dzieje - czort znajet. Tylko telemetria moze pomoc. Wypoleruj model, pochowaj co wystaje, zmniejszysz opory, mniejsze smiglo z wiekszym skokiem z pewnoscia bedzie lepsze. Wystarczy Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Dałem na początek 12x6. Montaż serw HS 422 w skrzydłach - prościzna: Maska silnika założona Model jest już gotowy do lotu, jeszcze mu profilaktycznie dam trochę większe koła. Jutro wrzucę fotkę i może jakieś zdjęcia czy też film z oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Ani filmów ani fotek - żona nie chce się na lotnisko ze mną zabierać A sam model poleciał. Z serwem wysokości w ogonie, silnikiem OS 55 AX i śmigłem 12x6 lata bardzo fajnie. Szybko, ale przewidywalnie. Awaryjne lądowania bez silnika wcale nnie muszą wyglądać jak podejście na lotniskowcu - model nawet nieźle szybuje, choć strach o korek na ostatnim zakręcie przed przyziemieniem był spory. Jak coś nakręcę, nafocę, to tu wrzucę. Zdjęcia z podwórka i ogrodu raczej nie są potrzebne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.