adamm Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Witam kolegów. Dzisiaj chciałem upchać do Sky Surfera odbiornik GR-18 + 3xG+3A+Vario. Niby się binduje z nadajnikiem ale działają tylko lotki, ster kierunku i wysokości. Silnik martwy, jedynie tylko popiskuje co sekundę, tak jakby nie widział nadajnika. BEC podpięty pod kanał 1 zgodnie z instrukcją. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Włączałeś zasilanie z gazem na zero (w dół na max)? Włączasz nadajnik - z gazem na zero. Włączasz odbiornik (zapinasz pakiet). Dajesz gaz na max, potem wracasz do zera. Powinien się zaprogramować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamm Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 TeBe, gaz na zero. W innym wypadku włącza się alarm w nadajniku że gaz nie jest na zero. Próbowałem przed chwilą tak jak mówisz, ale też to nic nie daje (w nadajniku z zestawu ARF też tak kiedyś spróbowałem to silnik przestał się odzywać więc nie wiem czy to jest właściwy sposó Zbindowałem odbiornik jeszcze raz, zielona dioda świeci (niezbindowany świeci na czerwono) i wszystko działa poza silnikiem i silnik pika dość szybko (szybciej niż 1 piknięcie na sekundę). Przez chwilę dioda świecąc na zielono mignęła kilka razy na czerwono a to oznacza coś nie ustawionego z Fail Safe. Ale przestała. Aparaturę z odbiornikiem mam od wczoraj i jeszcze nie umiem jej dobrze obsłużyć i tutaj bym upatrywał problemu, coś ustawiam nie tak, ale nie mam pojęcia co. Gaz na kanale 1 w nadajniku i odbiorniku. Przy włączeniu testu serw po poruszeniu gazem na wyświetlaczu zmienia się od -100% do + 100%. Chodzi mi jeszcze po głowie temat mechanicznego przestawiania na MODE 2. Teoretycznie śrubę wkręciłem do oporu na maxa a drążek gazu opiera się w 2 skrajnych położeniach o obudowę więc pracuje w pełnym zakresie. Na wyświetlaczu przy teście serw też pokazuje pracę od -100 do + 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Jeśli to mode 2 to regulator pod kanał 3 a nie jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Tomek, skąd takie info? Ja latam na Graupnerze w Mode 2 i gaz jest na kanale 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 A u mnie na kanale 3 w odbiorniku, co prawda aparatura turnigi, a silnik pika bo wchodzi w tryb programowania, lub uszkodzony jest kabel sygnałowy w regulatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristoferbp Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Adam, nie istnieje coś takiego jak "nie do końca zbindowany odbiornik". Albo jest sparowany/zbindowany, albo nie. Podłącz regulator do odbiornika z wypiętym kabelkiem sygnałowym pod kanał nr8, a pod kanał nr1 podłącz wolne serwo. Jeżeli serwo będzie poprawnie reagowało na ruchy drążka to znaczy że, odbiornik jest ok a problem leży po stronie regulatora. I szukamy dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamm Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Wiem że bindowanie jest zerojedynkowo i albo jest zbindowane albo nie. po prostu dałem taki temat. Silnik (czyli BEC) na 100% ma być pod wyjściem 1 w odbiorniku. Przynajmniej w Graupnerze i dodatkowo w przypadku samolotów. Heli i inne pojazdy mają inaczej. Samolot ma być pod 1. Kristoferbp, prawdopodobnie robię coś źle z ustawieniami nadajnika. Spróbuję przekopać się jeszcze raz przez instrukcję. Ewentualnie, ale mogę się mylić, nie wiem czy dodatkowo nie programuje się dodatkowych funkcji odbiornika jak np. stabilizację. Może to gdzieś blokuje całość. Wszystko jest nówka, wczoraj przyszło kurierem i przekładanie przewodów zostawię sobie na sam koniec, jeśli nic innego nie wymyślę razem z Waszą pomocą. Po prostu się na tym nie znam więc wolę niepotrzebnie nie kombinować z niestandardowymi podłączeniami przewodów. Póki co poszukam w ustawieniach bo pewnie tutaj coś źle robię. Wieczorem przełożę jeszcze stary odbiornik z zestawu RTF i zobaczę na starej aparaturze czy wszystko będzie działać, czy faktycznie przez przypadek nie uszkodził się np. regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristoferbp Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Jeżeli faktycznie po włączeniu regulator przechodzi w tryb programowania - włącz rewers na kanale 1, lub poszukaj opcji w programowaniu która odwraca tryb pracy drażka kanału K1/C1 tzn przy ustawieniu normal gaz na max drążek od siebie, lub ustawienie inverted gaz na max drążek do siebie. Jedno z powyższych powinno zadziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamm Opublikowano 25 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 (edytowane) Kristoferbp, możesz mieć rację z tym rewersem.Kojarzę że na kitowej aparaturze mam jakiś rewers na jednym z kanałów ale nie pamiętam na którym.Zaraz przyniosę wszystko z samochodu i będę się bawił.Na razie mam chwilę na opanowanie nadajnika, choćby podstawowe, bo od ponad tygodznia codziennie tak wieje że już myślałem doczepić do Skysurfera sznurek i puszczać go jako latawiec;)Teoretycznie jutro rano ma być wiatr około 4m/s to może by mi się udało polatać na nowym nadajniku. EDIT: Działa. Rewersy - nie (w starym nadajniku rewers był na lotkach, tutaj nigdzie nie mam rew) Dźwignia gazu na maxa - to chyba zadziałało więc TeBe mógł mieć rację, ale nie jestem pewien bo robiłem całą masę różnych kombinacji Problem: Tak jak przypuszczałem, problemem nie będzie sprzęt tylko obsługujący go Namieszałem w Throttle Cut. Przypisałem sobie przełącznik 3 pozycyjny zamiast drążka gazu i na dodatek źle to zaprogramowałem. Jeszcze tylko poszukam opisu do stabilizacji lotu i spróbuję się tym pobawić. Nie wiem tylko czy ustawiać to standardowo do lotu poziomego czy zrobić jak ma jeden z kolegów na forum, w razie zbliżającego się kreta włącza stabilizację i jest tak zaprogramowana aby model zaczął lecieć pionowo do góry. Wydaje się to być lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem niż używanie stabilizacji do zwykłych lotów bo wtedy nie będzie zabawy. Dzięki wielkie wszystkim za chęć pomocy. Opisu do Graupnera (zestaw nadajnik PRO i odbiornik) nie ma na forum więc postaram się w miarę jak będę się go uczył zamieszczać jakieś opisy. Edytowane 25 Marca 2017 przez adamm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi