a_skot Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Sorki, tym razem to ja niedoczytałem :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borksa Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witamy w klubie. Ja kupiłem sobie drugiego MiniMaga. Pierwszy służył mi do nauki latania z lotkami, praktycznie w każdych warunkach W obu używam silników bezszczotkowych (nie pomnę nazwy) i śmigła 8x4 a ostatnio 9x6 z pakietem 3s 2300 lub 1350 (od combata). Przy cięższym pakiecie (latałem na jeszcze cięższym NiMH) model jest lepiej doważony, leci szybciej i zdecydowanie lepiej idzie pod wiatr. Zamontowałem w skrzydłach 2xHS55 i zaprogramowałem klapy, które mają sens wyraźnie przy bardziej obciążonym modelu - lądowania i starty są super realistyczne, nawet z trawy. Przećwiczyłem nawet wersję hydroplanu Wodował pięknie, niestety słona woda okazała się zabójcza dla serwa i regulatora. MM sprawdzał się także jako podniebna kamera. Z kamerką FlyCamOne2 robił niezłe filmiki. Największą jego zaletą jest że nadaje się na niedzielne latanie w parku i praktycznie gdziekolwiek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Niewykluczone że i ja sprawię sobie następcę :wink: Obecny, po przejściach, już taki ładny nie jest Model bardzo przyjemny i wiele wybacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borksa Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Korzystając z pięknej zimowej pogody, testowałem minimaga w ciężkim, zimowym powietrzu... Pilotowanie w rękawiczkach nie daje takiej pewności, Minimag to jednak wybacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Niewykluczone że i ja sprawię sobie następcę :wink: W takim razie polecam do Welgarda 22-12-15 śmigło 10x4,7. Współpracują ze sobą idealnie. tylko... czy na pewno potrzebujesz 800g ciągu? Na tym silniku latał mój przerośnięty shock - 1m rozpiętości, 420g masy do lotu. Obciążenie poniżej 10g/dm, zawisy itp. można sie domyślić jak Z innej beczki - ten sam napęd miałem w... Artexowej Wildze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puciu16 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Też mam ten sprzęcik..... latam na 3f robbe(2827-26), aku-3celowe 1800mAh śmigło 9x6 lotki(2serwa) + ogon kierunek i wysokość. samolot śmiga... chociaż początki były trudne ponieważ miałem zbyt duże wychylenia cale szczęście, że był okres żniw i upadki w pszenicy były dosyć miękkie. Po tygodniu latania nauczyłem się latać i zmieniłem znów wychylenia i samolocik agresywny stał się ponownie i tak zaczęła się zabawa i akrobacje:D mimo iż jest wznios na skrzydłach "MiniMag" lata na plecach i wykonuje podstawowe rewolucje.... Wcześniejszym moim modelem był równie wspaniały "Easy Star" początki jak zwykle trudne lecz sprostałem im dosyć szybko. W "MiniMag'u" zrobiłem narty na tą zimę, fajna zabawa...... Pozdrawiam wszystkich Modelarzy............... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 a ja wlasnie dzis odbudowalem po spotkaniu z drzewem mojego minimaga do konca juz mnie korci zeby polatac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puciu16 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 dzisiaj rozwaliłem serwo nie mogę polatać MiniMagiem ale jest jeszcze EasyStar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 wykonuje podstawowe rewolucje.... Ewolucje Rewolucja to Październikowa była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Podstawowe rewolucje to są jak się da rewers na którymś kanale. :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 pytanie - czy ktos probowal/zrobil klapy to MM? jesli tak to moge prosic o fotki i relacje jak sie sprawdzaja i czy jest sens? malo go (ten sens) widze ale moze jednak bedzie warto? aha i drugie pytanie da sie kupic gdzies samo skrzydlo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witam, Na samym początku tematu, sam jego autor - a_skot mówił, że zrobił sobie w MM klapy, ale nie napisał jak się one sprawują... a też jestem ciekaw :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 yyyy gdzie? bo przeczytalem ze 2 razy dzis ekstra i tylko znalazlem fragment o "ladowaniu z klapami (obie LOTKI w dol)" na fotkach tez nie widac nic takiego (klap i serw)... wiec ? :roll: chyba ze Ci sie pomylilo z "zrobilem wersje z lotkami" bo w MM mozna tego nie robic i latac na SK/SW tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomal Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 aha i drugie pytanieda sie kupic gdzies samo skrzydlo? Bardzo proszę wszystkie części do minimaga: http://www.modelmotor.pl/go/_search/full_search.php?SEARCH_FORM=&search_query_words=MPX+MINI+MAG&x=0&y=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam, No właśnie o to mi chodziło xD "zrobiłem wersje z lotkami" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puciu16 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Witam mam pytanie, czy ktoś z posiadaczy MM próbował zlikwidować wznios w skrzydle?? :?: zastanawiam się nad tym od jakiegoś czasu..... Ale nie wiem czy jest sens..... zastanawia mnie jak się będzie zachowywał.... sam wymyśliłem sobie taką przeróbkę, lecz nie wiem czy opłaca się ciąć skrzydło...Wiem że to jest trenerek ale można zawsze coś po kombinować :twisted: :twisted: Pozdrawiam Puciu16 __________________ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borksa Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 zrobił sobie w MM klapy, ale nie napisał jak się one sprawują... Ja latam MM z klapami (aparatura Hitec Flash 5X) na dwóch serwach HS55. Klapy nie są potrzebne, model ląduje bardzo ładnie i bez tego. Mnie chodziło raczej o poćwiczenie manewru lądowania z klapami, przetestowanie, nauczenie się automatycznie operowania przełącznikiem w aparaturze. Wnioski są następujące: 1. Kiedy MM jest dobrze wyważony i niezbyt ciężki (bateria lipol 3s 1350) potrafi szybować przy niedużym kącie natarcia i względnie małej prędkości, kiedy jest nieco cięższy (bateria lipol 3s 2300) lot ślizgowy jest z większą prędkością i tutaj użycie klap wyraźnie zmniejsza prędkość 2. Lubię latać z klapami (lądować). Technika nr. 1: użyteczna do szybkiego lądowania (np. gdy jest mało miejsca) Szybko obniżam lot na wyłączonym silniku, tak by znaleźć się na początku pasa, po wypłaszczeniu lotu, gdy model jeszcze opada włączam klapy co skutkuje poderwaniem go do góry i wyhamowaniem, wtedy dalsze obniżanie wysokości i prędkości powoduje poziomy lot nad pasem i lądowanie przy minimalnym ruchu steru wysokości. Technika nr. 2: Podejście do lądowania na niższej prędkości, klapy włączam na 2 zakręty przed lądowaniem, wszystko dzieje się wolniej, lądowanie jak wyżej. i zwiększanie kąta natarcia szybko prowadzi do lądowania (nie zawsze w miejscu pożądanym) 3. Wykonywanie manewrów z włączonymi klapami jest bardziej niebezpieczne. Po pierwsze model leci wolniej, jest bardziej podatny na podmuchy wiatru, po drugie już odchylone lotki (i mniejsza prędkość) pogarszają skuteczność działania lotek. Przewrócenie na bok modelu, przy małej wysokości i prędkości może się skończyć nieprzyjemnie. Stąd przy większym lub mniej przewidywalnym wietrze raczej stosuję technikę nr 1. 4. Czy start z klapami coś daje - może, ale nie zauważyłem wielkiej różnicy. 5. Ja mam klapy ustawione w jednym z 2 położeń, lub wyłączone, (na tyle pozwala mi aparatura). 6. W każdym położeniu trzeba było je trochę wytrymować, dostosowując wychylenia steru wysokości. Lepiej zaczynać od małych wychyleń. Włączenie klap źle zaprogramowanych może się również źle skończyć. Życzę owocnych prób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Witam, :shock: WoW :shock: To się nazywa wyczerpująca odpowiedź :jupi: Dzięki, jak tylko dojdzie mi silnik to MM, to też zaczynam latać nim z klapami. Bo w końcu trzeba się i tego nauczyć... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Zacznij latac bez klap zawsze je mozna zrobic (dorobic) a uwierz, MM nie potrzebuje klap i tak ladnie sobie radzi z ladowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Raffik , ja wiem jak się zachowuje MM bo mam już nim na koncie parę godzin, a chcę wyrobić sobie nawyk używania klap kiedy to jest konieczne, słowem klapy mi są potrzebne do poćwiczenia z lądowań z nimi. A po opisie borksa wiem, że MM nadaje się do tego :wink: P.S Zwłaszcza, że ja latam na cięższym osprzęcie ( 3S1P 2200 mAh) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.