Grzegorz Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Jak w temacie - model rozp.130cm.
Pa_Czyz Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Jeżeli to czterotakt to apc 13/4W .
Grzegorz Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Dzięki. A propos: czym się różni śmigło APC 13*4 od 13*4W (poza ceną)?
Pa_Czyz Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 W (wide) ma szersze łopatki. Pozwala to zwolic model gdy silnik chodzi na wolnych obrotach co jest bardzo przydatne do 3D. Wydaje mi się ze daje tez wiekszy ciąg. "Zwykle" apc z węższymi łopatami pozwala bardziej rozpędzić model, to z kolei przydaje sie do akrobacji precyzyjnej (F3A itp. ) To chyba najwazniejsze róznice ; ]
Paweł Rzedzicki Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Zalezy jakie paliwo lejesz. Jeśli do 10% to więcej niz 12,25x3,75 nie dawaj bo silnik bedzie mułowaty.
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Mój Vicomte śmigał na 13x6 i paliwku do 10% nitro. Mułowaty raczej nie był.
BartekSz Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Jak w temacie - model rozp.130cm. Masz może pomiary ile Tobie silnik kręcił na tych polecanych 13x4w i 13x4? ja zamierzam kupić też takie ale drewniane Xoar. I jak z elastycznością i reakcją na gaz.
Grzegorz Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Opublikowano 15 Maja 2009 Mam APC 13x4W. Przy najbliższej okazji zmierzę obroty. EDIT1: Mierzyłem. Kręci 10600 obr/min (max), tylko nie wiem, na jakim śmigle (to nie jest APC). Do latania 9800-10000. Śmigło sprawdzę jutro. EDIT2: Paliwo ArcticGlow A10/19TLRD (10% nitrometanu, 19% oleju rycyna/syntetyk) PS. Wreszcie oblatałem model. Lata jak marzenie.
BartekSz Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 ja dziś zmierzylem swój i na 13x4W wyszło mi 9600, sprawdziłem na rcuniverse i tyle samo kręci innym . ale widać żę jeszcze niedotarty bo nie trzyma długo maksa ;] paliwo 7% nitro 10 syntetyk 10 rycyna
Grzegorz Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Opublikowano 18 Maja 2009 Prostuję: śmigło RAM England (nie wiem co to takiego?), rozmiar 12x4. Dlatego tak kręci.
Irek M Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 śmigło RAM England (nie wiem co to takiego?), Ale czego nie wiesz? :mrgreen: W/g mnie dobre śmigło. Takiem mam 16x8 przy OS FS 91 i takie też lecz 12x4 kupiłem do OS LA 46 -choć ten silnik akurat bardzo dobrze pracował na śmigle APC (tym "szablastym") 12,25X3,75.
BartekSz Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Hmm czyli mozna powiedzieć że oddaje około 0,55-0,66 konia. Troche małe to śmigło do tego silnika Model w którym go masz to funfly? Bo ja wsadziłem do katany i musze powiedzieć że lata sie bajkowo a silnik wkręca sie jak wariat
Irek M Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Bartek - chodzi Tobie o pomiary Grzegorza? Mój ASP FS 61 pracował ze śmigłem APC 13x6 ale to było latanie makietowe.
BartekSz Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Chodzi o Grzegorza Napisaliśmy prawie jednocześnie posty jak go pisałem Twojego nie było Ale na 13x6 też dobrze kręci Bo z tego co czytałem napisałeś że wykręcał na zwykłym APC 13x6 też około 9600. A jak z reakcją na gaz było, bardzo mułowaty??
Irek M Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 A skąd ta mułowatosć? Bardzo dobrze reagował. Na filmach chyba nawet to słychać. Niestety tylko ten film znalazłem tak na szybko:
BartekSz Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Czy mułowaty to było pytanie Na słuch ciężko ocenić bo to bardziej czas reakcji silnika w zależności od ruchu drążka mnie interesuje Ale spytałem się tylko z ciekawości. A na jakim paliwie latasz? Sam syntetyk czy też dodatek rycyny stosujesz?
Irek M Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Paliwo to różnie bo poczatkowo kupiłem do niego Artic glow jakies tam ale nie chciał pracowac na nim. Wię pracował na Tornado 10%, na mieszance tornado + Artic g., oraz na mieszance obu + 20% zapomniałem nazwy. Potem już chciał na tym Artic pracować...
Grzegorz Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 U mnie reakcja na ruch serwa gazu jest natychmiastowa, nie ma chwili namysłu jak przy dwusuwie. Również wolne obroty niskie i stabilne (też muszę zmierzyć). Mam też APC 13x4W i MA 13x5, tylko muszę bardziej wyprostować golenie, bo skosi trawę na pasie. Tak czy owak, trzeba będzie popróbować. Sam silnik bardzo mi przypadł do gustu, reguluje się prosto i chodzi jak japoń..., tfu! - jak szwajcarski zegarek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.