Jump to content

Problem z regulatorem HobbyKing 90A Boat -> Elektryczny longboard


swagimir
 Share

Recommended Posts

Cześć. Mam problem z ESC (albo z kontrolerem - nie wiem co jest za to odpowiedzialne).
Składam sobie deskorolkę elektryczną i mam już ją całą zrobioną ale jedna rzecz mi nie pasuje. Gdy jadę na pełnym gazie to wszystko fajnie śmiga, ale jak potem puszczę triger od gazu, a następnie gaz wcisnę tylko trochę to dochodzi do całkiem mocnego szarpnięcia. Przy małej prędkości to nie problem, ale przy większej to pewny upadek. Wygląda to mniej więcej tak jak na filmiku https://youtu.be/QcRZ0UZ_2Fc (szarpnięcie około 11 sekundy). Zastanawiam się czy to wina ESC czy kontrolera. Najgorzej jest przy zjeździe z górki bo gdy hamuję silnikiem 2 razy już wystrzeliły mi kondensatory więc coś jest chyba nie tak. Rozumiem że ESC jest oficjalnie do łodzi, ale ludzie na YouTube'ie jakoś nie napotykali podobnego problemu (przynajmniej nie wspominali o tym). Kontroler kupiłem najtańszy jaki był, ponieważ docelowo chcę podłączyć inne urządzenie przez bluetooth i nim sterować, ale do testów wydaje się być ok. Mam kartę programującą do tego ESC ale udało mi się tego ustawić (jeśli jest taka możliwość w ogóle).
ESC: HobbyKing Boat 90A z SBEC.
Silnik: Turingy 5055-430kv.
Kontroler: HobbyKing HK-GT2E.
Baterie: 2x Zippy 3S1P 5000mAh.

Karta programująca: https://hobbyking.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/legacy/catalog/24570.jpg

 

Będę niesamowicie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc i wskazówki ;)

Link to comment
Share on other sites

Przestaw timing w regulatorze na wysoki jaki tylko jest. Co do hamowania silnikiem, skoro nie rozpraszasz gdzieś energii, jaką generuję silnik to sie nie dziw tymi kondensatorami. Zazwyczaj stosuje się rezystory dla wybiegu silników. Jedyne  co sugeruje logika to wymienic kondenastory na takie o dużo wyższym napięciu pracy i o dużej pojemności. 

Link to comment
Share on other sites

Sądzę jednak, że silnik napędzany przez koło wczasie jazdy będzie szarpać po wysterowaniu  go z regulatora. Żeby tak się nie działo lub choćby to zminimalizować  musiał byś mieć ustawiony soft starf, silnik w czasie kiedy  dostaje strzał z regulatora jest całkowicie w dowolnym położeniu stojana z wirnikiem i szarpnie żeby się zchynchronizować. 

Link to comment
Share on other sites

Timingi zmieniłem, kondensatory przylutowałem większe (z 35v 470uF na 50v 1000uF) i nadal to samo. Ostatecznie zamówiłem prosto z Chin nowe ESC ZTW Beatles 80A które jest przeznaczone generalnie to samolotów - zapytałem po prostu innej osoby która robi deski o esc i wskazał mi akurat ten model ;) Ciekaw jestem teraz jak z temperaturami będzie bo sam silnik niby maksymalnie 70A potrzebuje, ale to wszystko wyjdzie w praniu.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.