Skocz do zawartości

Odwrócony montaż silnika - jak sensownie?


PanByku

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim.

 

Posiadam silnik jak na zdjęciu (pozostałe elementy też są tematem rozważań).

Niestety, konstrukcja samolotu, wymaga by był on zainstalowany przed wręgą.

Czemu niestety? Bo raz, że wał wystaje z drugiej strony, a dwa - element do odwróconego montażu (widoczny na zdjęciu nad silnikiem po lewej), ma zbyt cienki - 5mm nagwintowaną piastę, przez co kołpak i śmigło, mają znaczne luzy. Oryginalna jest dużo szersza, ok 7-8mm.

Co można z tym zrobić?

Tulejka na piastę od silnika?

Przesunąć wał? - to rozwiązanie mi się podoba, bo mógłbym zastosować oryginalną piastę i wszyscy byliby szczęśliwi, ale mam 2 wątpliwości:

1. Chyba tylko prasa?

2. Wał posiada frez w który weszły podkładki i spinka. Obawiam się, że bez tego, może odfrunąć mi pucha, bo nic nie będzie jej trzymać.

 

Potrzebuję najlepszego rozwiązania.

Z góry dzięki za wszelakie wskazówki!c59bb6589d16b8d5293ced1534e9a30f.jpg

Dobra. Czytam w innym wątku, że przekłada się wał. Może i ja spróbuję.

Edit2

A nie. Przekładka mi nic nie da bo frez i tak wyląduje przed puchą i nic nie będzie trzymać. Niby jest ten pierścień ale zabierze mi z 5mm wału. To chyba sporo.

Potrzebuję optymalnego rozwiązania na cito.

I po krzyku.

Obawiałem się trochę podchodzenia z młotkiem do tematu, ale z wyczuciem, delikatnie i miarowo, i wyszedł elegancko.

Warto obrócić, ze względu na wgłebienie na końcu, które pomoże przy blokadzie robaczkiem.

To tyle ;)7e41a9ecfc6c870d00058ae12ce31560.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.