Jump to content

Odwrócony montaż silnika - jak sensownie?


PanByku
 Share

Recommended Posts

Cześć Wszystkim.

 

Posiadam silnik jak na zdjęciu (pozostałe elementy też są tematem rozważań).

Niestety, konstrukcja samolotu, wymaga by był on zainstalowany przed wręgą.

Czemu niestety? Bo raz, że wał wystaje z drugiej strony, a dwa - element do odwróconego montażu (widoczny na zdjęciu nad silnikiem po lewej), ma zbyt cienki - 5mm nagwintowaną piastę, przez co kołpak i śmigło, mają znaczne luzy. Oryginalna jest dużo szersza, ok 7-8mm.

Co można z tym zrobić?

Tulejka na piastę od silnika?

Przesunąć wał? - to rozwiązanie mi się podoba, bo mógłbym zastosować oryginalną piastę i wszyscy byliby szczęśliwi, ale mam 2 wątpliwości:

1. Chyba tylko prasa?

2. Wał posiada frez w który weszły podkładki i spinka. Obawiam się, że bez tego, może odfrunąć mi pucha, bo nic nie będzie jej trzymać.

 

Potrzebuję najlepszego rozwiązania.

Z góry dzięki za wszelakie wskazówki!c59bb6589d16b8d5293ced1534e9a30f.jpg

Dobra. Czytam w innym wątku, że przekłada się wał. Może i ja spróbuję.

Edit2

A nie. Przekładka mi nic nie da bo frez i tak wyląduje przed puchą i nic nie będzie trzymać. Niby jest ten pierścień ale zabierze mi z 5mm wału. To chyba sporo.

Potrzebuję optymalnego rozwiązania na cito.

I po krzyku.

Obawiałem się trochę podchodzenia z młotkiem do tematu, ale z wyczuciem, delikatnie i miarowo, i wyszedł elegancko.

Warto obrócić, ze względu na wgłebienie na końcu, które pomoże przy blokadzie robaczkiem.

To tyle ;)7e41a9ecfc6c870d00058ae12ce31560.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.