kamil1114 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Znalazłem na pewnej stronie ( http://www.rcworld.pl/files/UM.pdf ) instrukcje włączania silnika i docierania. Po jej przeczytaniu zrozumiałem że jest to instrukcja dotycząca silników spalinowych ale samochodów rc , a nie samolotów rc. Mam do Was pytanie: Czy tą instrukcje można potraktować jako uniwersalną tzn. czy ona jest też zgodna do modelów z napedem spalinowym samolotów rc. Prosze o odpowiedź , ponieważ nie chce zepsuć silnika. Pozdrawiam kamil1114
Rob Mc Fly Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Tutaj znajdziesz o wiele dokładniejsze instrukcje. Życzę owocnej lektury.
Janusz P. Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Docieranie silników zawsze powinno się robić na mieszance 20% olej rycynowy i 80% alk. metyl. dopiero potem możesz przejść na mieszankę docelową. Okres docierania jaki ja robiłem to 1 litr paliwa wypalony na ziemi a póżniej reszta w locie (patrz instrukcja silnika)
kamil1114 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2008 a to co pisze w tym linku co napisałem w pierwszym poście jest nie prawdą ? Bo tam jest dobrze wytłumaczone co robić z każdym bakiem.
kamil1114 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2008 aktualizacja Prosze o odpowiedź , ponieważ zależy mi na tym żeby wiedzieć , czy ta instrukacja dotyczy też samolotów rc.
marcin133 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Nikt nie mówi iż w linku podanym przez Ciebie napisana jest nieprawda. Silniki lotnicze dociera się nie co innym sposobem aniżeli tym podanym przez Ciebie - dotyczącym silnika samochodowego. Dokładny opis tego procesu masz w instrukcji jaką podał Ci Rob Mc Fly (silniki 2-suwowe) i tego sposobu się trzymaj.
grzegorzp Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Zależy jaki masz silnik, Jeżeli mówimy o silnikach 2takt to ja swoje docieram zawsze na mieszance 0% nitro 20% oleju. Na początku ustaw tak bogatą mieszankę żeby chodził jak 4takt na pełnych obrotach (na tak bogatej mieszance obroty max będą wiele niższe niż normalnie) musi pluć olejem z tłumika. Tak zrób 2 baki, potem ustawiaj mieszankę stopniowo uboższą na 3cim baku a 4 bak zacznij powoli ustawiać silnik optymalmie (z lekkim wskazaniem na bogatszą mieszankę). Oczywiście po każdym baku daj silnikowi ostygnąć. Następne baki już w locie (tu zastosuj mieszankę docelową z nitro) ciągle odrobinę bogatsza miesznka ale oczywiście w pewnych granicach tak aby nadawał się do lotu. Pierwsze loty spokojne bez przesady. Zobaczysz że co lot to silnik będzie pracował lepiej.
grzegorzp Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Tu masz na przykład instrukcję do silnika ASP 2takt http://www.nastik.pl/manual/ASP_Magnum_instrukcja.pdf
sławo Opublikowano 6 Września 2008 Opublikowano 6 Września 2008 Koledzy , czy Waszym zdaniem początkujący modelarz (np. ja) po przeczytaniu tej lektury do której linka dali Rob Mc Fly i grzegorzp jest w stanie samodzielnie dokonać dotarcia silnika np. ASP? Czy wiedza zawarta w tym opisie na temat dotarcia silników 2 - taktowych jest wystarczająca dla początkującego modelarza , aby mógł z powodzeniem przeprowadzić dotarcie swojego pierwszego silnika? Pytam nie bez powodu , bo czeka mnie dotarcie dwóch silników ASP-46A i jednego ASP-52A. Nikt się tutaj na tym nie zna i raczej będę musiał zrobić to samodzielnie. Proszę o waszą opinię. Pozdrawiam
Janusz P. Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 Koledzy , czy Waszym zdaniem początkujący modelarz (np. ja) po przeczytaniu tej lektury do której linka dali Rob Mc Fly i grzegorzp jest w stanie samodzielnie dokonać dotarcia silnika np. ASP? Witaj sławo czytając uważnie instrukcje dotyczące docierania jak i dalszej eksploatacji silników, które podali Ci wcześniej przedmówcy powiem że spokojnie powinieneś dać sobie radę ze wszystkimi czynnościami ponieważ jest wszystko opisane dokładnie krok po kroku tak że spokojnie możesz samemu wykonać docieranie. Powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.