Skocz do zawartości

Instrukcja obsługi silnika


kamil1114

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na pewnej stronie ( http://www.rcworld.pl/files/UM.pdf ) instrukcje włączania silnika i docierania. Po jej przeczytaniu zrozumiałem że jest to instrukcja dotycząca silników spalinowych ale samochodów rc , a nie samolotów rc. Mam do Was pytanie: Czy tą instrukcje można potraktować jako uniwersalną tzn. czy ona jest też zgodna do modelów z napedem spalinowym samolotów rc. Prosze o odpowiedź , ponieważ nie chce zepsuć silnika.

 

Pozdrawiam

kamil1114

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieranie silników zawsze powinno się robić na mieszance 20% olej rycynowy i 80% alk. metyl. dopiero potem możesz przejść na mieszankę docelową. Okres docierania jaki ja robiłem to 1 litr paliwa wypalony na ziemi a póżniej reszta w locie (patrz instrukcja silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mówi iż w linku podanym przez Ciebie napisana jest nieprawda. Silniki lotnicze dociera się nie co innym sposobem aniżeli tym podanym przez Ciebie - dotyczącym silnika samochodowego.

 

Dokładny opis tego procesu masz w instrukcji jaką podał Ci Rob Mc Fly (silniki 2-suwowe) i tego sposobu się trzymaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki masz silnik, Jeżeli mówimy o silnikach 2takt to ja swoje docieram zawsze na mieszance 0% nitro 20% oleju.

Na początku ustaw tak bogatą mieszankę żeby chodził jak 4takt na pełnych obrotach (na tak bogatej mieszance obroty max będą wiele niższe niż normalnie) musi pluć olejem z tłumika. Tak zrób 2 baki, potem ustawiaj mieszankę stopniowo uboższą na 3cim baku a 4 bak zacznij powoli ustawiać silnik optymalmie (z lekkim wskazaniem na bogatszą mieszankę). Oczywiście po każdym baku daj silnikowi ostygnąć. Następne baki już w locie (tu zastosuj mieszankę docelową z nitro) ciągle odrobinę bogatsza miesznka ale oczywiście w pewnych granicach tak aby nadawał się do lotu. Pierwsze loty spokojne bez przesady. Zobaczysz że co lot to silnik będzie pracował lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , czy Waszym zdaniem początkujący modelarz (np. ja) po przeczytaniu tej lektury do której linka dali Rob Mc Fly i grzegorzp jest w stanie samodzielnie dokonać dotarcia silnika np. ASP?

Czy wiedza zawarta w tym opisie na temat dotarcia silników 2 - taktowych jest wystarczająca dla początkującego modelarza , aby mógł z powodzeniem przeprowadzić dotarcie swojego pierwszego silnika?

Pytam nie bez powodu , bo czeka mnie dotarcie dwóch silników ASP-46A i jednego ASP-52A.

Nikt się tutaj na tym nie zna i raczej będę musiał zrobić to samodzielnie.

Proszę o waszą opinię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , czy Waszym zdaniem początkujący modelarz (np. ja) po przeczytaniu tej lektury do której linka dali Rob Mc Fly i grzegorzp jest w stanie samodzielnie dokonać dotarcia silnika np. ASP?

Witaj sławo czytając uważnie instrukcje dotyczące docierania jak i dalszej eksploatacji silników, które podali Ci wcześniej przedmówcy powiem że spokojnie powinieneś dać sobie radę ze wszystkimi czynnościami ponieważ jest wszystko opisane dokładnie krok po kroku tak że spokojnie możesz samemu wykonać docieranie. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.