Jump to content

Instrukcja obsługi silnika


kamil1114

Recommended Posts

Posted

Znalazłem na pewnej stronie ( http://www.rcworld.pl/files/UM.pdf ) instrukcje włączania silnika i docierania. Po jej przeczytaniu zrozumiałem że jest to instrukcja dotycząca silników spalinowych ale samochodów rc , a nie samolotów rc. Mam do Was pytanie: Czy tą instrukcje można potraktować jako uniwersalną tzn. czy ona jest też zgodna do modelów z napedem spalinowym samolotów rc. Prosze o odpowiedź , ponieważ nie chce zepsuć silnika.

 

Pozdrawiam

kamil1114

Posted

Docieranie silników zawsze powinno się robić na mieszance 20% olej rycynowy i 80% alk. metyl. dopiero potem możesz przejść na mieszankę docelową. Okres docierania jaki ja robiłem to 1 litr paliwa wypalony na ziemi a póżniej reszta w locie (patrz instrukcja silnika)

Posted

a to co pisze w tym linku co napisałem w pierwszym poście jest nie prawdą ?

 

Bo tam jest dobrze wytłumaczone co robić z każdym bakiem.

Posted

Nikt nie mówi iż w linku podanym przez Ciebie napisana jest nieprawda. Silniki lotnicze dociera się nie co innym sposobem aniżeli tym podanym przez Ciebie - dotyczącym silnika samochodowego.

 

Dokładny opis tego procesu masz w instrukcji jaką podał Ci Rob Mc Fly (silniki 2-suwowe) i tego sposobu się trzymaj.

Posted

Zależy jaki masz silnik, Jeżeli mówimy o silnikach 2takt to ja swoje docieram zawsze na mieszance 0% nitro 20% oleju.

Na początku ustaw tak bogatą mieszankę żeby chodził jak 4takt na pełnych obrotach (na tak bogatej mieszance obroty max będą wiele niższe niż normalnie) musi pluć olejem z tłumika. Tak zrób 2 baki, potem ustawiaj mieszankę stopniowo uboższą na 3cim baku a 4 bak zacznij powoli ustawiać silnik optymalmie (z lekkim wskazaniem na bogatszą mieszankę). Oczywiście po każdym baku daj silnikowi ostygnąć. Następne baki już w locie (tu zastosuj mieszankę docelową z nitro) ciągle odrobinę bogatsza miesznka ale oczywiście w pewnych granicach tak aby nadawał się do lotu. Pierwsze loty spokojne bez przesady. Zobaczysz że co lot to silnik będzie pracował lepiej.

Posted

Koledzy , czy Waszym zdaniem początkujący modelarz (np. ja) po przeczytaniu tej lektury do której linka dali Rob Mc Fly i grzegorzp jest w stanie samodzielnie dokonać dotarcia silnika np. ASP?

Czy wiedza zawarta w tym opisie na temat dotarcia silników 2 - taktowych jest wystarczająca dla początkującego modelarza , aby mógł z powodzeniem przeprowadzić dotarcie swojego pierwszego silnika?

Pytam nie bez powodu , bo czeka mnie dotarcie dwóch silników ASP-46A i jednego ASP-52A.

Nikt się tutaj na tym nie zna i raczej będę musiał zrobić to samodzielnie.

Proszę o waszą opinię.

Pozdrawiam

Posted
Koledzy , czy Waszym zdaniem początkujący modelarz (np. ja) po przeczytaniu tej lektury do której linka dali Rob Mc Fly i grzegorzp jest w stanie samodzielnie dokonać dotarcia silnika np. ASP?

Witaj sławo czytając uważnie instrukcje dotyczące docierania jak i dalszej eksploatacji silników, które podali Ci wcześniej przedmówcy powiem że spokojnie powinieneś dać sobie radę ze wszystkimi czynnościami ponieważ jest wszystko opisane dokładnie krok po kroku tak że spokojnie możesz samemu wykonać docieranie. Powodzenia

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.