eze Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Niewiem czy warto zakladac nowy temat ale ze starego nic niewyniklo.Chodzi o to ze jestem zaineresowany kupnem tego silnika natomiast nasuwaja mi sie pewne pytania .Czytalem ze silnik wogole niema mocy i jest stosunkowo ciezki aby zastąpic nim 2 takta . Prosze o wypowiedzi urzytkownikow tych silnikow jak spisuja sie w modelach klasy 15,25 do rozpietosci 1200mm
Gość slawekmod Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 ASP FS 30AR to lipa nie silnik, jak chcesz polatać na 4-taktowym to proponuje ASP FS61.61 waży tyle samo co 52 a ma większą moc.Do FS30 model o wadze do 1kg-1,2kg to max.Ogólnie to nie polecam tego silnika.Fakt że pięknie pracuje na niskich obrotach i zużywa mikroskopijne ilości paliwa ale brak mocy przekreśla ten silnik do stosowania w modelach akrobacyjnych.J|est jeszcze jedna sprawa zauważona nie tylko przeze mnie.Po założeniu dużego śmigła APC 11x 4 (dość ciężkie) ten silnik nie ma nim siły kręcić.Mało tego, zaczął wydawać dziwne trzaski jakby miał się rozsypać, regulacja na tym śmigle jest prawie niemożliwa.Być może lepiej byłoby na drewnianym śmigle ale akurat nie miałem.Śmigła stosowane w moim modelu to APC 9x7 do 10x4.
eze Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Ja chcialem go zastosowac do modelu spitfire lub mustang od ripmaxa .Chodzi mi bardziej o spokojne niedzielne latanie zadnych 3d ani akro .
Gość slawekmod Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 O ile zmieścisz się w wadze z paliwem do lotu w max 1300g to wystartujesz nawet z trawy.Przy tej wadze wyjdzie jakieś akro ale bez szaleństw.Ja stosuję paliwo z 10% nitro.Silnik pali od kilku obrotów rozrusznika.Świeca u mnie to OS-Max typ F.Jednak nadal twierdzę że ten silnik jest za drogi i dokładając 50zł można mieć silnik o dwa razy większej pojemności (niestety i wadze).
eze Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Mam juz silnik fs 61 ale chcialem miec mniejsza pierdziawke do samolotow ala combat .Glownie interesuje mnie spokojne latanie.Biore jednak pod uwage ze silnik wazy cos okolo 270 gram zamiast 170.Takze 100 gram ucieka a to dla samolotu o rozpietosci 100 cm badz 120 jest sporym ciezarem.
Gość slawekmod Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Lepiej kup 2-takta.Będziesz miał więcej mocy przy tej samej pojemności, mniejszą wagę, mniej kasy na niego wydasz i zamiast na pełnym gazie przy ASP FS30 będziesz sobie latał na 1/2 gazu w 2-takcie.ASP FS30 poprostu moim zdaniem nie opłaca się kupować.
eze Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2008 2 takta juz mam os max 15 ca-v ale bardziej zalezy mi na dzwieku niz na ekonomi spalania.Ale skoro mowisz ze ten fs 30 jest taki slaby to go niekupie .
MASK Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Tu jest kilka pomiarow trzydziestki OSa: http://www.rcuniverse.com/forum/m_2885429/tm.htm Pozdrawiam
Janek Opublikowano 3 Września 2008 Opublikowano 3 Września 2008 Jeśli chcesz latać na małym czterosuwie to spraw sobie kombata WWI - piękna sprawa. FS30 to idealny silnik do kombatów z pierwszej wojny. Dwupłatowce o wadze 1400 latają na nich znakomicie. Śmigło 10x4 APC i paliwo z 20% nitro (ja leję 10% i też lata, na 5% i kavanie było marnie). Dostojnie przetaczać po niebie też się można, model pod warunkiem prawidłowego wyważenia lata bardzo ładnie. ASP chodzi marnie i często są z nim problemy. Tu masz np Balillę uzbrojoną w taki właśnie silnik, bardzo wdzięczny samolocik, sam taki mam. http://svida.cz/horrido/2008fano/slides/DSC_1911.html A tu sporo innych, w większości też obsadzone oesami http://svida.cz/horrido/2008fano/slides/DSC_1903.html
Gość slawekmod Opublikowano 3 Września 2008 Opublikowano 3 Września 2008 No i chyba taki dwupłacik będę zmuszony zakupić do tego mojego ASP FS30.Jak nie ciągnie jak trzeba to niech chociaż powarczy odpowiednio w modelu dwupłata z WWI
Janek Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 kilka pomiarow trzydziestki OSa a propo's Fs30 kręci 12tys na śmigle 10x4 i 10% nitro (po drobnej przeróbce). Ciekawe co tam w środku w tym ASP siedzi że on taki słaby.
grzegorzp Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 Właśnie stałem się szczęśliwym :roll: posiadaczem tegoż silnika. Jak tylko uda mi się go dotrzeć i porządnie wyregulować dam znać jakie obroty i na jakim śmigle. Nie używam go do akrobata ale do pół makiety czyli nie interesują mnie zawisy ale realistyczny lot (czyli tak samo jak eze)a jestem przekonany że do tego się nada bardzo dobrze.
eze Opublikowano 22 Września 2008 Autor Opublikowano 22 Września 2008 Niedawno byl fajny model do wyrwania na allegro za 170 zl bodajze SE5 .Doslownie spuznilem sie o kilka sekund zeby go kupic .Niestety juz sa nieprodukowane .http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6366
Janek Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 http://cyber-fly.pl/produkt-125.html Masz w cyberflaju, praktycznie to samo a nierozbijalne. Lata doskonale widziałem nie raz. Wygląda też niczego sobie.
grzegorzp Opublikowano 23 Września 2008 Opublikowano 23 Września 2008 Ja moją pół makietę już mam, jest to Ryan STA tartaczek z GreatPlanes, zrobiony od jakichś 2 lat i latał na SuperTigre .34 ale to było zdecydowanie za dużo. Teraz doczekał się ładnego (mam nadzieję) 4takta, efekt będzie zdecydowanie lepszy :mrgreen: .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.