Skocz do zawartości

OS ASP MAGNUM 30 fs 4 takt


eze

Rekomendowane odpowiedzi

Niewiem czy warto zakladac nowy temat ale ze starego nic niewyniklo.Chodzi o to ze jestem zaineresowany kupnem tego silnika natomiast nasuwaja mi sie pewne pytania .Czytalem ze silnik wogole niema mocy i jest stosunkowo ciezki aby zastąpic nim 2 takta .

 

Prosze o wypowiedzi urzytkownikow tych silnikow jak spisuja sie w modelach klasy 15,25

do rozpietosci 1200mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASP FS 30AR to lipa nie silnik, jak chcesz polatać na 4-taktowym to proponuje ASP FS61.61 waży tyle samo co 52 a ma większą moc.Do FS30 model o wadze do 1kg-1,2kg to max.Ogólnie to nie polecam tego silnika.Fakt że pięknie pracuje na niskich obrotach i zużywa mikroskopijne ilości paliwa ale brak mocy przekreśla ten silnik do stosowania w modelach akrobacyjnych.J|est jeszcze jedna sprawa zauważona nie tylko przeze mnie.Po założeniu dużego śmigła APC 11x 4 (dość ciężkie) ten silnik nie ma nim siły kręcić.Mało tego, zaczął wydawać dziwne trzaski jakby miał się rozsypać, regulacja na tym śmigle jest prawie niemożliwa.Być może lepiej byłoby na drewnianym śmigle ale akurat nie miałem.Śmigła stosowane w moim modelu to APC 9x7 do 10x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile zmieścisz się w wadze z paliwem do lotu w max 1300g to wystartujesz nawet z trawy.Przy tej wadze wyjdzie jakieś akro ale bez szaleństw.Ja stosuję paliwo z 10% nitro.Silnik pali od kilku obrotów rozrusznika.Świeca u mnie to OS-Max typ F.Jednak nadal twierdzę że ten silnik jest za drogi i dokładając 50zł można mieć silnik o dwa razy większej pojemności (niestety i wadze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz silnik fs 61 ale chcialem miec mniejsza pierdziawke do samolotow ala combat .Glownie interesuje mnie spokojne latanie.Biore jednak pod uwage ze silnik wazy cos okolo 270 gram zamiast 170.Takze 100 gram ucieka a to dla samolotu o rozpietosci 100 cm badz 120 jest sporym ciezarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kup 2-takta.Będziesz miał więcej mocy przy tej samej pojemności, mniejszą wagę, mniej kasy na niego wydasz i zamiast na pełnym gazie przy ASP FS30 będziesz sobie latał na 1/2 gazu w 2-takcie.ASP FS30 poprostu moim zdaniem nie opłaca się kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz latać na małym czterosuwie to spraw sobie kombata WWI - piękna sprawa.

 

FS30 to idealny silnik do kombatów z pierwszej wojny. Dwupłatowce o wadze 1400 latają na nich znakomicie. Śmigło 10x4 APC i paliwo z 20% nitro (ja leję 10% i też lata, na 5% i kavanie było marnie).

 

Dostojnie przetaczać po niebie też się można, model pod warunkiem prawidłowego wyważenia lata bardzo ładnie.

 

ASP chodzi marnie i często są z nim problemy.

 

Tu masz np Balillę uzbrojoną w taki właśnie silnik, bardzo wdzięczny samolocik, sam taki mam.

http://svida.cz/horrido/2008fano/slides/DSC_1911.html

 

A tu sporo innych, w większości też obsadzone oesami

http://svida.cz/horrido/2008fano/slides/DSC_1903.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba taki dwupłacik będę zmuszony zakupić do tego mojego ASP FS30.Jak nie ciągnie jak trzeba to niech chociaż powarczy odpowiednio w modelu dwupłata z WWI :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie stałem się szczęśliwym :roll: posiadaczem tegoż silnika. Jak tylko uda mi się go dotrzeć i porządnie wyregulować dam znać jakie obroty i na jakim śmigle.

Nie używam go do akrobata ale do pół makiety czyli nie interesują mnie zawisy ale realistyczny lot (czyli tak samo jak eze)a jestem przekonany że do tego się nada bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.