Jump to content

OS Max FS 110 Alpha z pompą paliwa


danielc123
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Mam silnik jak w temacie. Od nowego latał jakieś 4 razy - w sumie może 30 - 40 minut. Ostatni lot zakończył się upadkiem ze względu na problemy z mocą, nierówną pracę a w efekcie zgaśnięcie.

Teraz badam go na ziemi i objawy są takie, że przez chwilę jak jest zimny, to udaje się osiągnąć jakieś 7-8 tyś obrotów ale jak tylko się podgrzeje, to spada do 5. Cały czas przy tym pracuje nierówno i ostatecznie gaśnie. Do tego dość silnie wibruje mimo wyważonego śmigła. Nie mam pojęcia co mu się stało.

Pytanie mam do forumowiczów, czy znacie jakieś serwisy tych silników w Polsce ? 

 

Pozdrawiam

Daniel.

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Zacznij od wymiany świecy - w czterosuwach rzadko się przepala ale po pewnym czasie nieprawidłowo działa.

Jeśli nie pomoże to sprawdź luz zaworowy.

 

Cześć,

 

Mam silnik jak w temacie. Od nowego latał jakieś 4 razy - w sumie może 30 - 40 minut. Ostatni lot zakończył się upadkiem ze względu na problemy z mocą, nierówną pracę a w efekcie zgaśnięcie.

Teraz badam go na ziemi i objawy są takie, że przez chwilę jak jest zimny, to udaje się osiągnąć jakieś 7-8 tyś obrotów ale jak tylko się podgrzeje, to spada do 5. Cały czas przy tym pracuje nierówno i ostatecznie gaśnie. Do tego dość silnie wibruje mimo wyważonego śmigła. Nie mam pojęcia co mu się stało.

Pytanie mam do forumowiczów, czy znacie jakieś serwisy tych silników w Polsce ? 

 

Pozdrawiam

Daniel.

Link to comment
Share on other sites

Na 99 procent przyczyna jest nieprawidłowo działający regulator membranowy/pompa paliwa/.

Brud w paliwie lub uszkodzona  gumowa membrana /starzenie gumy/.

Można spróbować otworzyć  pompę, ale efekt będzie taki, że wysypie się kilka sprężynek i nie wiadomo  póżniej jak to poskładać.

 

Te Osy z pompą fajne są jak nowe, perfekcyjnie reagują na otwarcie przepustnicy.

 

Naprawa raczej nieopłacalna, najprościej zdobyć gażnik bez pompy i będzie po problemie

Link to comment
Share on other sites

bzdura!!

mam 3 OS z pompą i mają kilka lat - 0 problemów

zacznij od podstaw i nie dotykaj pompy!

Na 99 procent przyczyna jest nieprawidłowo działający regulator membranowy/pompa paliwa/.

Brud w paliwie lub uszkodzona  gumowa membrana /starzenie gumy/.

Można spróbować otworzyć  pompę, ale efekt będzie taki, że wysypie się kilka sprężynek i nie wiadomo  póżniej jak to poskładać.

 

Te Osy z pompą fajne są jak nowe, perfekcyjnie reagują na otwarcie przepustnicy.

 

Naprawa raczej nieopłacalna, najprościej zdobyć gażnik bez pompy i będzie po problemie

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki koledzy za informacje. Sprawdziłem luzy zaworów i są OK. Pompa chyba też pracuje poprawnie a może nawet za bardzo. Silnik pracuje w pozycji odwróconej więc otwór pobierania powietrza od gaźnika jest ustawiony do góry. Zauważyłem, że przy odkręceniu przepustnicy już na jakieś 70% z tego otworu wylatują w górę kropelki paliwa co mogłoby oznaczać, że silnik się zalewa. Próbowałem to regulować obiema dostępnymi w gaźniku śrubkami ale bezskutecznie. Pytanie w takim razie co może być przyczyną zalewania silnika i jak to usunąć ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Na jakim paliwie latasz ? Odkręć tłumik i zajrzyj do wewnątrz silnika.. Jeżeli będzie tam sporo czarnego nagaru, zdejmij głowicę i zobacz w jaki stanie są gniazda i grzybki zaworów. Jeżeli zawór wylotowy będzie pokryty nagarem to trzeba go wyjąć oczyścić nagar z zaworu i gniazda, ewentualnie dotrzeć jedno z drugim pastą ścierną.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.