ir3q Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Od pół roku mam silnik OS GT 22. Silnik przepracował ok 8 godzin i teraz zauważyłem, że powstał luz na łozyskach. Chciałbym wymienić , ale nie mam pojecia jakie to są łożyska. Nie chciałbym rozbiedrać silnika zanim nie będę miał nowych bo silnik jest cały czas zamontowany w uzywanym modelu. Będę wdzięczny za podanie oznaczeń tych serw (przód i tył) bo chcę zakupić komplet łozysk wyższej jakości. Może ktoś ma takie łożyska na zbyciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3q Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Odczytałem oznaczenie zewnętrznego (przedniego) łożyska w silniku OS 22 GT : 608 2RS. Jeśli ktoś ma wiedzę na temat oznaczenia wewnętrznego łożyska to proszę o pomoc. Sprawa pilna ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Hej! Dlaczego nie chcesz wymontować silnika i go rozebrać?? Podejrzewam, że bez tego się nie obejdzie (w dokumentacji Os Maxa raczej nie znajdziesz info z typem łożysk). Przednie 608 czyli wał o średnicy fi 8mm, później stopniowany ale do jakiej wartości......? FI 12mm?? 6001, 6201, 6301?????? Na pewno już nie RS, ruletka..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3q Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Próbowałem wymontować, ale nie jest to takie proste. Wymieniałem już łożyska w RCGF-ach, OS żarowych, ale takiej "zagwostki" jeszcze nie miałem. Nie mogę zdjąć korbowodu z wału korbowego. Nie pomogło nawet wyjęcie tulei tłoka. korbowód jest mocno spasowany na czopie wału korbowego. Daje się częściowo zsunąć korbowód, ale tylko na jakieś 1/3 bo później korbowód blokuje się na ściankach obudowy (na obwodzie obudowy jest wyżłobienie na korbowód). Prawdopodobnie wynika to ze sposobu montażu: Najpierw nakłada się korbowód na czop wału korbowego a następnie wciska się panewkę. Przy demontażu zapewne trzeba by wyjąć panewkę - wtedy powstał by luz i można by korbowód wyjąć. Tylko jak wyjąć panewkę? Zapomniałem dodać, że korbowód jest dodatkowo zabezpieczony przed zesunięciem specjalną śrubą z walcowatym łbem fi ok 10-12 mm. śruba ma lewy gwint - trzeba tę śrubę wykręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3q Opublikowano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Na razie odłożyłem wymianę łożysk aż będę miał więcej czasu. Musze pokombinować jak zdjąć ten korbowód z czopa wału... Może ktoś już to robił to chętnie skorzystam z rad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Od pół roku mam silnik OS GT 22. Silnik przepracował ok 8 godzin i teraz zauważyłem, że powstał luz na łozyskach. Chciałbym wymienić , ale nie mam pojecia jakie to są łożyska. Nie chciałbym rozbiedrać silnika zanim nie będę miał nowych bo silnik jest cały czas zamontowany w uzywanym modelu. Będę wdzięczny za podanie oznaczeń tych serw (przód i tył) bo chcę zakupić komplet łozysk wyższej jakości. Może ktoś ma takie łożyska na zbyciu? Tylne łożysko do OS FS-62 posiada ten sam numer katalogowy , więc sprawa chyba jasna ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3q Opublikowano 17 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Czyli łożyska do OS 22 GT to: przednie 608 2 RS i łożysko wewnętrzne 6001. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi