Skocz do zawartości

Wymiana głowicy w czterotakcie:


Artur Śliwiński

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

 

mam kilka pytanek. Otóż posiadam silnik ASP 15ccm czterotakt i musze wymienic głowice ponieważ wystrzelilo mi świece z gwintem (kiedyś ktoś coś przerabiał w tej głowicy i nie było oryginalnego gwintu na świecę tylko jakaś dorobiona tulejka z gwintem no i w koncu wystrzeliła razem ze świecą). Zamówiłem nową głowicę i chcem to przełożyć.

Stąd moje pytania:

1. Czy ktoś to już robił?

2. Jeśli tak to prosiłbym o rady na co uważać i zwrócić uwagę przy wymianie.

3. Może ma ktoś jakieś zdjęcia z własnej przekładki?

 

Już miesiąc nie latałem i jestem zdesperowany. Ci co przez awarię długo nie latali wiedzą o czym mówię.

Opublikowano

wymiana jest bardzo prosta, przekładasz tylko zawory. Troche trzeba sie namęczyć zeby wyciągnąć zawory bo spreżyny dość mocno trzymają a trzba wcisnac podkładkę tą na górze zaworu do dołu zeby spręzyny mogły zejść. Później po załozeniu do nowej głowicy trzeba ustawić szczeliny na zaworach od 0,04 do 0,1 w tych granicach powinna być szczelina.

Zdjęc nie posiadam niestety.

Opublikowano

Mam akurat rozkręcony FS 61. To podeślę jakieś istotne fotki. Zaworów bym nie ruszał bo odkręcając je od głowicy nie zmieniamy regulacji. Dlka świętego spokoju sprawdź szczelinomierzem obecne luzy i najwyżej skoryguj je po zamontowaniu w nowej głowicy.

 

EDITT: No i fotka głowicy;

 

gowicacv6.jpg

 

Właściwie jest to tak proste, że nie ma co fotografować. Musisz pamiętać, że aby odłączyć głowicę od reszty musisz najpierw oprócz 4rech wkrętów(zaznaczone czerwonymi kropkami) odkrecić "klawiaturę" rozrządu gdyż piąty wkręt zakryty jest przez nią. By wymontować zawory musisz nacisnąć sprężynę i wyciągnąć zabezpieczenia( też zaznaczone na czerwono). I to chyba byłoby wszystko.

Opublikowano

Wczoraj po powrocie z pracy zabralem się za wymiane glowicy wg Waszych instrukcji. Zajelo mi to 30-40 minut (robilem to 1 raz). Wszystko poszlo gladziutko i bez zadnych problemow az sam sie zdziwilem. Silnik po zlozeniu wrocil do samolotu (widocznego na avatarze) i odziwo zagadal za 1 razem. Wszedl na ładnie na obroty i sie równo na nich trzymał. Chcialbym dodac ze tylko przelozylem wszystko w nową glowice, zadnych szczelin ani tym podobnych rzeczy nie ustawialem. I smiga az milo.

 

Ps. Dla Panów po punkciku za pomoc :)

Jeszcze raz dziekuje :)

Opublikowano

I to jest najwazniejsze - by śmigał aż miło :rotfl: Nie we wszystkich egzemplarzach należy zaczynac od zaworów. Znam osoby, które od lat latają z 4suwem ale jeszcze nigdy nie regulowały zaworów.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

to nie jest nie wiadomo jaki silnik by ci padlu prowadnice lub gniazda zaworowe sie powypalaly.

stara glowica szrot ?

moze pomysl o jej naprawie tak na przyszlosc ?

jak cos to daj znac

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.