Artur Śliwiński Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Witam kolegów, mam kilka pytanek. Otóż posiadam silnik ASP 15ccm czterotakt i musze wymienic głowice ponieważ wystrzelilo mi świece z gwintem (kiedyś ktoś coś przerabiał w tej głowicy i nie było oryginalnego gwintu na świecę tylko jakaś dorobiona tulejka z gwintem no i w koncu wystrzeliła razem ze świecą). Zamówiłem nową głowicę i chcem to przełożyć. Stąd moje pytania: 1. Czy ktoś to już robił? 2. Jeśli tak to prosiłbym o rady na co uważać i zwrócić uwagę przy wymianie. 3. Może ma ktoś jakieś zdjęcia z własnej przekładki? Już miesiąc nie latałem i jestem zdesperowany. Ci co przez awarię długo nie latali wiedzą o czym mówię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 wymiana jest bardzo prosta, przekładasz tylko zawory. Troche trzeba sie namęczyć zeby wyciągnąć zawory bo spreżyny dość mocno trzymają a trzba wcisnac podkładkę tą na górze zaworu do dołu zeby spręzyny mogły zejść. Później po załozeniu do nowej głowicy trzeba ustawić szczeliny na zaworach od 0,04 do 0,1 w tych granicach powinna być szczelina. Zdjęc nie posiadam niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Mam akurat rozkręcony FS 61. To podeślę jakieś istotne fotki. Zaworów bym nie ruszał bo odkręcając je od głowicy nie zmieniamy regulacji. Dlka świętego spokoju sprawdź szczelinomierzem obecne luzy i najwyżej skoryguj je po zamontowaniu w nowej głowicy. EDITT: No i fotka głowicy; Właściwie jest to tak proste, że nie ma co fotografować. Musisz pamiętać, że aby odłączyć głowicę od reszty musisz najpierw oprócz 4rech wkrętów(zaznaczone czerwonymi kropkami) odkrecić "klawiaturę" rozrządu gdyż piąty wkręt zakryty jest przez nią. By wymontować zawory musisz nacisnąć sprężynę i wyciągnąć zabezpieczenia( też zaznaczone na czerwono). I to chyba byłoby wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Śliwiński Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Wielkie dzięki , myślałem, ze jest to bardziej skomplikowane. Jak tylko wrócę z pracy zbieram się do roboty. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Śliwiński Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Wczoraj po powrocie z pracy zabralem się za wymiane glowicy wg Waszych instrukcji. Zajelo mi to 30-40 minut (robilem to 1 raz). Wszystko poszlo gladziutko i bez zadnych problemow az sam sie zdziwilem. Silnik po zlozeniu wrocil do samolotu (widocznego na avatarze) i odziwo zagadal za 1 razem. Wszedl na ładnie na obroty i sie równo na nich trzymał. Chcialbym dodac ze tylko przelozylem wszystko w nową glowice, zadnych szczelin ani tym podobnych rzeczy nie ustawialem. I smiga az milo. Ps. Dla Panów po punkciku za pomoc Jeszcze raz dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 I to jest najwazniejsze - by śmigał aż miło :rotfl: Nie we wszystkich egzemplarzach należy zaczynac od zaworów. Znam osoby, które od lat latają z 4suwem ale jeszcze nigdy nie regulowały zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 to nie jest nie wiadomo jaki silnik by ci padlu prowadnice lub gniazda zaworowe sie powypalaly. stara glowica szrot ? moze pomysl o jej naprawie tak na przyszlosc ? jak cos to daj znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.