Jump to content

Atlanta II elektryk


Recommended Posts

Posted

Skazoo mnie natchnął swoją latająca elektrownią, żeby pogonić prądem coś ciut większego niż metrowe latadło. Owo natchnienie ma bolesny wyraz w złotówkach, stąd podtytuł tego wątku ;-)

 

Wybór padł na stający w kolejce do montażu model Atlanta II:

155cm rozpiętości,laminatowy kadłub, styropianowe skrzydło pokryte balsą. Producent zakładał możliwość napędu elektrycznego, choć model jest z epoki napędów szczotkowych.

 

Zacząłem do wyliczanek i konsultacji z Kaperem, który który przekonał mnie do konfiguracji z wysokonapięciowym pakietem. Przyjaciel MotoCalc podpowiedział konfigurację:

 

silnik TGY AerodriveXp SK Series 42-50 65

regulator TURNIGY Sentilon100A HV 2-12S

pakiet A123 8s

 

Pakiet 8s ma tę zaletę, że składa się z dwóch pakietów 4s, których mogę używać w Falconie.Napęd powinien dawać ponad 600W na śmigle 10x6.

 

Zdjęcia wkrótce, jestem na etapie pasowania wszelkich półeczek - pod serwa, pakiety i wręgi silnikowej.

I tu liczę na waszą opinię dotyczącą mocowania silnika. Szybko i łatwo byłoby zamontować silnik na krzyżaku, w mocowaniu odwrotnym. Ale jakoś mi to nie pasuje (nie mam zaufania do takiej wirującej, niepodpartej masy, wolę zbudować mocowanie do normalnego mocowania, choć miejsca mam dosyć mało pod wąską maska silnika. Darek Mular w swojej Extrze jednak zamocował na krzyżaku...

Posted
...I tu liczę na waszą opinię dotyczącą mocowania silnika...

Ja tylko mogę dodać, że u mnie takie rozwiązanie w Mustangu (165cm rozp i ~4kg) funkcjonuje poprawnie:

ep51-40.jpg

Posted

Ja też się do takiego mocowania "krzyżak na słupkach" (jak pokazał Krzysiek) przymierzam w kończącym się po trochu Spitfire 1,8m rozp.

Pewnie wyjdzie ok. 5kg do lotu.

 

Pozdrawiam,

Posted
Krzysiek - nie marudź ,tylko bierz się do roboty. :D

 

za dwa lata zapyta się czy tak będzie dobrze jak zrobił :D

Posted

Nie wiem, czy o to Kojotowi chodziło z niepodpartą masą, ale u mnie takie mocowanie trochę pomogło.

Mam taki niewyważalny kołpak w P51 (166cm, 4,2kg).

Poprzednio silnik był odwrotnie na domku, teraz do domku przykręciłem tulejki aluminiowe i odwróciłem silnik.

 

Teraz:

DSCN9996.JPG

 

Poprzednio:

p51t.jpg

Posted
Krzysiek - nie marudź ,tylko bierz się do roboty. :D

 

za dwa lata zapyta się czy tak będzie dobrze jak zrobił :D

 

A ja jestem dobrej myśli - projekt ruszył pełną parą i jeśli tylko ktoś "zwrotnicy nie przestawi" to spodziewam się oblotu na wrześniowej imprezce lotniskowej.

Czy odgadłem plany Kolegi K.?

 

Pozdrawiam,

Posted

Kaper, w tamtym roku tez przed impreza ostro ruszył z budową ESA. plany, pomiary testy i wszystko skończyło się na niczym bo krzysiek ani razu z nami nie poleciał co by wstążkę przyciąć :D

 

PS. Loże szyderców trzeba zebrać to może kojotowi honor przydepniemy i się zmobilizuje :D

Posted

Hubert doskonale podsumował moje rozterki. Koledzy przekonali mnie (dzięki za przykłady), że mocowanie odwrotne ma szanse się sprawdzić. Ze względu na wąską owiewkę, może to być też jedyne rozwiązanie. Za kilka dni mam nadzieję przyjdzie silnik i wszystkie wątpliwości się rozwieją. Do końca tygodnia powinienem mieć wszystkie elementy wyposażenia i mam nadzieję, że 21 września nastąpi oblot.

[edit]

Silnik i regulator są już u mnie. Faktycznie mocowanie odwrotne jest optymalne ze względu na ilość miejsca pod maską.

  • 1 month later...
Posted

Przypomniałem sobie temat - wcześniej nie zabierałem głosu, bo nie wypróbowałem rozwiązania, ale okazało się, że jest OK.

U mnie producent przewidział jeszcze prostszy sposób mocowania: zwykłe gwintowane pręty + nakrętki + podkładki. Śruby przy silniku zabezpieczyłem niebieskim Loctitem, śruby od strony wręgi są tylko z czuciem dociągnięte. Plusem tego rozwiązania jest możliwość bardzo precyzyjnego regulowania skłonu i wykłonu. Minusów nie stwierdziłem, choć obawiałem się np. drgań, czy sztywności konstrukcji.

 

dfd2f83e74e5dcd5.jpg

  • 1 month later...
Posted

Póki co kiepsko. Skompletowane wyposażenie, wycięta wręga silnikowa i zrobione mocowanie silnika. Robię mocowanie serw w skrzydłach i przygotowuję kadłub pod lakier.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.