Skocz do zawartości

GeeBee


KaliN

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze podobał mi się model GeeBee :) Lecz nie mam doświadczenia ( jestem początkujący) z balsą więc interesowały mnie tylko deproniaki. I znalazłem http://www.indoorpylon.de/bauplaene/Mamo004.pdf uradowany wydrukowałem plany i zacząłem wycinać ( plany są na depron 3 mm ale ja zrobilem 6 mm) podczas sklejania i patrzenia na plany zobaczylem ze nie ma zaznaczonego miejsca na ster kierunku :/ czy mógł by ktoś mi powiedzieć gdzie uciąć kawalek depronu aby zrobic kierunek ??

 

Dodam jeszcze zdjęci górnej części kadłuba :Dp1020490wu3.jpg

p1020490wu3.561246e8f5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ten model jest zapewne pomyślany do latania pylonowego (szybkość a nie akrobacja) na co wskazywałby adres strony z planami. Zatem nie dziwi brak steru kierunku na planach. W pylonach zwykle nie jest on wykorzystywany. zaoszcządzoną masę warto "zainwestować" w napęd - czyli jeszcze zwiększyć szybkość.

 

A miejsce cięcia przy ew. dorabianiu - wcale nie musi być do najwyższego punktu na stateczniku pionowym (na razie tam jeszcze nie ma SK !)

Korzystając z googli i wybierając wyszukiwanie grafiki mamy sporo zdjęć GB i widać na nich, że linia zawiasów ( w samolotach i w części modeli) jest trochę do tyłu w stosunku do najwyższego punktu na stateczniku pionowym.

 

W innych modelach (tu na przykład fotka depronowego deskolota) SK bywa robiony jako częściowo zrónoważony - właściwie nie ma statecznika, a całą powierzchnia nad linią kadłuba jest sterem kierunku.

New_4_CH_Gee_Bee_Racer_3D_Aerobatic_Radio_Remote_Control_Electric_Rc_Airplane.jpg

 

 

 

EDIT: zaraz, zaraz - kilka wątków dalej piszesz, że robisz RWD-5 by skazoo i czekasz na wyposażenie. Może warto go skończyć, oblatać, polatać jakiś czas i dopiero robić GB.