BRoman Opublikowano 1 Października 2017 Opublikowano 1 Października 2017 Model nieco starawy ale dość solidnie zrobiony. Sprzedawał Staufenbiel. Jest to mój pierwszy model z zestawu "pudełkowego" więc na początek kilka uwag. Zdjęcia w kolejnym poście. Kadłub- dobrze zrobiony laminat na białym żelkocie. Logicznie ukształtowana krawędź kabiny zapewniająca dobrą sztywność otwartej przestrzeni. Dobrze ułożona grubsza tkanina Statecznik pionowy z prawidłowo wykonanym siedliskiem pod statecznik poziomy. Nakrętki do st. poz. wklejone prawidłowo i pasują do otworów w stateczniku . Zestaw był niemal kompletny bo od kogoś ; ster kierunku zrobiłem sam. Oryginał zaginął w czasoprzestrzeni...Wewnętrzne półki na serwa i akumulatory bardzo dobrze pasują przy sklejaniu elementów i do kadłuba Owiewka kabiny wykonana z nieprzezroczystego , czarnego ABS. Po obcięciu wg. zaznaczonej wyraźnie linii pasuje na 4 bo miejscami okazała się o 1-1,5 mm zbyt podcięta. Nie rzutuje na wygląd ale ... Otwory na wtyczki i kable dobrze umieszczone ale oczywiście należy dostosować wymiary do zastosowanych przez siebie akcesoriów . Użyłem zielone komplety MPX i przewody 0,35 mm. Statecznik poziomy jako płaska płytka z wydzielonym sterem wysokości .Ster na zawiasie z solidnej taśmy bezbarwnej na górnej krawędzi . Przyzwyczajony jestem do mniejszych sił zawiasowych-zdecydowanie mniejszych ! Napęd serwomechanizmem umieszczonym w dolnej części pionowego. Zaproponowana dźwignia ze sklejki 3 mm mechanicznie poprawna ale estetycznie ohydna. Ta dźwignia jak i podkładka pod śruby mocujące statecznik została zamieniona na moją dźwignię i podkładkę . Ważne by po wklejeniu dźwigni jeśli nie ma wycięcia zachodzącego na ster przekołkować dźwignię by mieć pewność , że się nie wyklei z balsą ... Zapinanie popychacza nieco upierdliwe na zwykłym snapie. Może wymienię na mini kulkowy. Skrzydła- konstrukcja żeberkowa pokryta balsą . Dobrze wizualnie wykonane i pokryte folią . Są lekkie i wydają się solidne. Skrzydła są czworo dzielne i należy skleić końcówki z centropłatem by otrzymać 1550 mm na płat. Połączenie kołkiem drewnianym 6 mm i kołeczkami 2x 4 mm. Połączenie wydaje się solidne . Skleiłem spuchlakiem. Ogólne wrażenie bardzo dobre. Mało się widzi nawet indywidualnych konstrukcji tak ładnie wykonanych . Kanały na kable umiejscowione prawidłowo o wystarczającej średnicy . Zawiasy lotek i klap z taśmy. I tutaj sporo nieporozumień. Ponownie spore siły zawiasowe. Klapy powieszone na górnej krawędzi nie pozwalają na wychylenia 50-60 st. do hamowania. Podcięcie klap tylko na klapie. Nie postarali się o zawieszenie na dolnej krawędzi skoro zastosowany profil nie potrzebuje ujemnych kątów klap. Profil starawy E 205. Późniejsze zestawy są na RG 15. Skrzydła zamocowane na węglowym bagnecie 9 mm obkurczonym rurką termokurczliwą . Prowadzenie w kadłubie tylko przez otwory. Przerobiłem na prowadzenie przez rurkę alu wklejoną w kadłub. Blokowanie skrzydeł na żądanym kącie natarcia na dwóch kołeczkach (przód ,tył ) z drewna. Wymieniłem na węglowy pręcik. Absolutnie i na pewno użycie wprost wykonanych otworów pod kołki stabilizujące jest niewykonalne jeśli użyć otworów na kołki w skrzydłach. Na tylko tylnym kołku około 2.5 st. kąt natarcia . Na przednim nie mierzyłem bo użycie przedniego kołka tak jak wykonał producent spowodowało "wystawanie" połowy średnicy tylnego otworu w kadłubie ponad obrys profilu. Przestawiłem położenie przedniego kołka i jest ok. Dołączone akcesoria są takie sobie. Jest wszystko ale nie w moim stylu. Dźwignie sterów olbrzymie ! Owiewki serwomechanizmów wielgachne ! Snapy plastikowe absolutnie do kosza ! Od razu pękają kołeczki . Popychacze klap i lotek narzucają położenie serwomechanizmów a co za tym idzie ich rozmiar . Może o to chodziło ? Bowden steru kierunku prawidłowy . Następny post ze zdjęciami.
BRoman Opublikowano 5 Października 2017 Autor Opublikowano 5 Października 2017 Na koniec kilka zdjęć. Model wyważony gotowy do lotu waży 2510 gr i ma obciążenie 43 gr/dm2. Zatrzask kabiny wklejony w drewienko i przykręcony mini wkrętami. Nie mam pomysłu czym to przykleić do ABS
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 Do ABS-u klei się klejami na bazie acetonu. Albo zmatować i żywicą. - Jurek
pablos Opublikowano 9 Października 2017 Opublikowano 9 Października 2017 Witam,miałem ten model w dwóch wielkosciach 3.2m i 3.6m .Model dość łatwy w pilotażu,przewidywalny ,tylko oklejenie miałem inne. Dobry i w stosunku do wielkości nie drogi model.
Kangur Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Witam, mam tez Last Dawn 3.4m prawieie 5 lat i jestem zadowolony. Ostatnie 2 lata startuje z gumy poniewaz jestem coraz mlodszy i prawa reka jest troche slaba. https://www.youtube.com/watch?v=ulwpHmMKigM
BRoman Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 I po oblocie ! Zupełnie normalny lot. Spokojne reakcje na stery. Silnik wystarczający-Mega 220/30/4 z 4 lipo. Wiatr przy oblocie 4-5 m/sek
Rekomendowane odpowiedzi