Skocz do zawartości

Last Down XXL


BRoman

Rekomendowane odpowiedzi

Model nieco starawy ale dość solidnie zrobiony. Sprzedawał Staufenbiel.

Jest to mój pierwszy model z zestawu "pudełkowego"  więc na początek kilka uwag. Zdjęcia w kolejnym poście.

 

Kadłub- dobrze zrobiony laminat na białym żelkocie. Logicznie ukształtowana krawędź kabiny zapewniająca dobrą sztywność otwartej przestrzeni. Dobrze ułożona grubsza tkanina Statecznik pionowy z prawidłowo wykonanym siedliskiem pod statecznik poziomy. Nakrętki do st. poz. wklejone prawidłowo i pasują do otworów w stateczniku .

 

Zestaw był niemal kompletny bo od kogoś ; ster kierunku zrobiłem sam. Oryginał zaginął w czasoprzestrzeni...Wewnętrzne półki na serwa i akumulatory bardzo dobrze pasują przy sklejaniu elementów i do kadłuba

Owiewka kabiny wykonana z nieprzezroczystego , czarnego ABS. Po obcięciu wg. zaznaczonej wyraźnie linii pasuje na 4 bo miejscami okazała się o 1-1,5 mm zbyt podcięta. Nie rzutuje na wygląd ale ... Otwory na wtyczki i kable dobrze umieszczone ale oczywiście należy dostosować wymiary do zastosowanych przez siebie akcesoriów . Użyłem zielone komplety MPX  i  przewody 0,35 mm.

 

Statecznik poziomy jako płaska płytka z wydzielonym sterem wysokości .Ster na zawiasie z solidnej taśmy bezbarwnej na górnej krawędzi . Przyzwyczajony jestem do mniejszych sił zawiasowych-zdecydowanie mniejszych ! Napęd serwomechanizmem umieszczonym w dolnej części pionowego.

 Zaproponowana dźwignia ze sklejki 3 mm mechanicznie poprawna ale estetycznie ohydna.

Ta dźwignia jak i podkładka pod śruby mocujące statecznik została zamieniona na moją dźwignię i podkładkę . Ważne by po wklejeniu dźwigni jeśli nie ma wycięcia zachodzącego na ster przekołkować  dźwignię by mieć pewność , że się nie wyklei z balsą ... Zapinanie popychacza nieco upierdliwe na zwykłym snapie. Może wymienię na mini kulkowy.

 

Skrzydła- konstrukcja żeberkowa pokryta balsą . Dobrze wizualnie wykonane i pokryte folią . Są lekkie i wydają się solidne. Skrzydła są czworo dzielne i należy skleić końcówki z centropłatem by otrzymać 1550 mm na płat. Połączenie kołkiem drewnianym 6 mm i kołeczkami  2x 4 mm. Połączenie wydaje się solidne . Skleiłem spuchlakiem. Ogólne wrażenie bardzo dobre. Mało się widzi nawet indywidualnych konstrukcji tak ładnie wykonanych . Kanały na kable umiejscowione prawidłowo o wystarczającej średnicy .

Zawiasy lotek i klap z taśmy. I tutaj sporo nieporozumień. Ponownie spore siły zawiasowe.

Klapy powieszone na górnej krawędzi nie pozwalają na wychylenia 50-60 st. do hamowania. Podcięcie klap tylko na klapie. Nie postarali się o zawieszenie na dolnej krawędzi skoro zastosowany profil nie potrzebuje ujemnych kątów klap. Profil starawy E 205. Późniejsze zestawy są na RG 15.

Skrzydła zamocowane na węglowym bagnecie 9 mm obkurczonym rurką termokurczliwą .

Prowadzenie w kadłubie tylko przez otwory. Przerobiłem na prowadzenie przez rurkę alu wklejoną w kadłub.

Blokowanie skrzydeł na żądanym kącie natarcia na dwóch kołeczkach (przód ,tył ) z drewna. Wymieniłem na węglowy pręcik. Absolutnie i na pewno użycie wprost wykonanych otworów pod kołki stabilizujące jest niewykonalne jeśli użyć otworów na kołki w skrzydłach. Na tylko tylnym kołku około 2.5 st. kąt natarcia . Na przednim  nie mierzyłem bo użycie przedniego kołka tak jak wykonał producent spowodowało "wystawanie" połowy średnicy tylnego otworu w kadłubie ponad obrys profilu.

Przestawiłem położenie przedniego kołka i jest ok.

 

Dołączone akcesoria są takie sobie. Jest wszystko ale nie w moim stylu. Dźwignie sterów olbrzymie ! Owiewki serwomechanizmów wielgachne ! Snapy plastikowe absolutnie do kosza ! Od razu pękają kołeczki . Popychacze klap i lotek narzucają położenie serwomechanizmów a co za tym idzie ich rozmiar . Może o to chodziło ? Bowden steru kierunku prawidłowy .

Następny post ze zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.