BRoman Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Model nieco starawy ale dość solidnie zrobiony. Sprzedawał Staufenbiel. Jest to mój pierwszy model z zestawu "pudełkowego" więc na początek kilka uwag. Zdjęcia w kolejnym poście. Kadłub- dobrze zrobiony laminat na białym żelkocie. Logicznie ukształtowana krawędź kabiny zapewniająca dobrą sztywność otwartej przestrzeni. Dobrze ułożona grubsza tkanina Statecznik pionowy z prawidłowo wykonanym siedliskiem pod statecznik poziomy. Nakrętki do st. poz. wklejone prawidłowo i pasują do otworów w stateczniku . Zestaw był niemal kompletny bo od kogoś ; ster kierunku zrobiłem sam. Oryginał zaginął w czasoprzestrzeni...Wewnętrzne półki na serwa i akumulatory bardzo dobrze pasują przy sklejaniu elementów i do kadłuba Owiewka kabiny wykonana z nieprzezroczystego , czarnego ABS. Po obcięciu wg. zaznaczonej wyraźnie linii pasuje na 4 bo miejscami okazała się o 1-1,5 mm zbyt podcięta. Nie rzutuje na wygląd ale ... Otwory na wtyczki i kable dobrze umieszczone ale oczywiście należy dostosować wymiary do zastosowanych przez siebie akcesoriów . Użyłem zielone komplety MPX i przewody 0,35 mm. Statecznik poziomy jako płaska płytka z wydzielonym sterem wysokości .Ster na zawiasie z solidnej taśmy bezbarwnej na górnej krawędzi . Przyzwyczajony jestem do mniejszych sił zawiasowych-zdecydowanie mniejszych ! Napęd serwomechanizmem umieszczonym w dolnej części pionowego. Zaproponowana dźwignia ze sklejki 3 mm mechanicznie poprawna ale estetycznie ohydna. Ta dźwignia jak i podkładka pod śruby mocujące statecznik została zamieniona na moją dźwignię i podkładkę . Ważne by po wklejeniu dźwigni jeśli nie ma wycięcia zachodzącego na ster przekołkować dźwignię by mieć pewność , że się nie wyklei z balsą ... Zapinanie popychacza nieco upierdliwe na zwykłym snapie. Może wymienię na mini kulkowy. Skrzydła- konstrukcja żeberkowa pokryta balsą . Dobrze wizualnie wykonane i pokryte folią . Są lekkie i wydają się solidne. Skrzydła są czworo dzielne i należy skleić końcówki z centropłatem by otrzymać 1550 mm na płat. Połączenie kołkiem drewnianym 6 mm i kołeczkami 2x 4 mm. Połączenie wydaje się solidne . Skleiłem spuchlakiem. Ogólne wrażenie bardzo dobre. Mało się widzi nawet indywidualnych konstrukcji tak ładnie wykonanych . Kanały na kable umiejscowione prawidłowo o wystarczającej średnicy . Zawiasy lotek i klap z taśmy. I tutaj sporo nieporozumień. Ponownie spore siły zawiasowe. Klapy powieszone na górnej krawędzi nie pozwalają na wychylenia 50-60 st. do hamowania. Podcięcie klap tylko na klapie. Nie postarali się o zawieszenie na dolnej krawędzi skoro zastosowany profil nie potrzebuje ujemnych kątów klap. Profil starawy E 205. Późniejsze zestawy są na RG 15. Skrzydła zamocowane na węglowym bagnecie 9 mm obkurczonym rurką termokurczliwą . Prowadzenie w kadłubie tylko przez otwory. Przerobiłem na prowadzenie przez rurkę alu wklejoną w kadłub. Blokowanie skrzydeł na żądanym kącie natarcia na dwóch kołeczkach (przód ,tył ) z drewna. Wymieniłem na węglowy pręcik. Absolutnie i na pewno użycie wprost wykonanych otworów pod kołki stabilizujące jest niewykonalne jeśli użyć otworów na kołki w skrzydłach. Na tylko tylnym kołku około 2.5 st. kąt natarcia . Na przednim nie mierzyłem bo użycie przedniego kołka tak jak wykonał producent spowodowało "wystawanie" połowy średnicy tylnego otworu w kadłubie ponad obrys profilu. Przestawiłem położenie przedniego kołka i jest ok. Dołączone akcesoria są takie sobie. Jest wszystko ale nie w moim stylu. Dźwignie sterów olbrzymie ! Owiewki serwomechanizmów wielgachne ! Snapy plastikowe absolutnie do kosza ! Od razu pękają kołeczki . Popychacze klap i lotek narzucają położenie serwomechanizmów a co za tym idzie ich rozmiar . Może o to chodziło ? Bowden steru kierunku prawidłowy . Następny post ze zdjęciami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Na koniec kilka zdjęć. Model wyważony gotowy do lotu waży 2510 gr i ma obciążenie 43 gr/dm2. Zatrzask kabiny wklejony w drewienko i przykręcony mini wkrętami. Nie mam pomysłu czym to przykleić do ABS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Do ABS-u klei się klejami na bazie acetonu. Albo zmatować i żywicą. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Witam,miałem ten model w dwóch wielkosciach 3.2m i 3.6m .Model dość łatwy w pilotażu,przewidywalny ,tylko oklejenie miałem inne. Dobry i w stosunku do wielkości nie drogi model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kangur Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Witam, mam tez Last Dawn 3.4m prawieie 5 lat i jestem zadowolony. Ostatnie 2 lata startuje z gumy poniewaz jestem coraz mlodszy i prawa reka jest troche slaba. https://www.youtube.com/watch?v=ulwpHmMKigM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 I po oblocie ! Zupełnie normalny lot. Spokojne reakcje na stery. Silnik wystarczający-Mega 220/30/4 z 4 lipo. Wiatr przy oblocie 4-5 m/sek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi